Teraźniejsza Prawda nr 555 – 2020 – str. 54
Ponieważ klasa antytypicznej królowej Saby będzie ostatnią klasą poświęcającą się przed otwarciem Drogi Świętej dla ogółu ludzkości, oznacza to, że będzie ona także ostatnią klasą poświęconego ludu Bożego Wieku Ewangelii, która przyniesie Panu w poświęceniu swoje wyborne ludzkie władze jako składniki łask podczas panowania grzechu, gdy są jeszcze otwarte przywileje cierpienia dla sprawiedliwości, dla celów Świątyni Epifanii, by pomagać w budowie Obozu Epifanii pod kierownictwem br. Johnsona („Nigdy więcej nie przyniesiono tyle wonności, ile królowi Salomonowi dała królowa Saby”).
Następne zdjęcie antytypicznych Netynejczyków po 1954 roku ukazuje bliskie i pełne zrozumienia związki pomiędzy Poświęconymi Obozowcami Epifanii, którzy opuścili Babilon i w znacznym stopniu przystąpili do prawdy, a Wielką Kompanią i Młodocianymi Godnymi (1Kron. 9:2; Ezdr. 2:43, 58, 70; 7:7, 24; 8:17,20; Neh. 3:26, 31; 7:46, 60, 73; 10:28; 11:3, 21).
Pamiętamy, że w typie Netynejczycy (w UBG zwani Netinitami – przyp. tłum.) byli głównymi pomocnikami Lewitów. Wspominamy konkretnie o antytypicznych Netynejczykach z okresu po wygnaniu, ponieważ chcemy wyraźnie rozróżnić antytyp Netynejczyków, żyjących po niewoli babilońskiej Izraela, tj. w okresie po wygnaniu, od antytypu Netynejczyków z okresu przed wygnaniem, tj. tych, którzy za czasów Dawida zostali oddani „do posługiwania Lewitom” (Ezdr. 8:20) do momentu wypędzenia Izraelitów z Izraela w niewolę babilońską.
Ci Netynejczycy z czasów Dawida aż do okresu po niewoli babilońskiej są typem „nieusprawiedliwionych i niepoświęconych częściowo wierzących”, pokazanych w antytypicznym Obozie – nie wszystkich nieusprawiedliwionych i niepoświęconych częściowo wierzących, ale tych, którzy w okresie Paruzji sympatyzowali i w pewnej mierze współpracowali z prawdziwym Kościołem w jego służbie jako specjalni pomocnicy Lewitów Wieku Ewangelii, tj. specjalni pomocnicy próbnie usprawiedliwionych, w związku z ich służbą dla Boga.
PT 1971, s. 38, 39 (TP 1972, s. 33, 35) stwierdza wyraźnie, że w okresie przed rokiem 1954 Netynejczycy, tak jak ich poprzednicy Gabaonici (UBG: Gibeonici – przyp. tłum.), są typem „nieusprawiedliwionych sympatyków prawdy”, tj. Obozowców, a w okresie po 1954 roku są typem „trzech klas w Obozie: (a) klasy poświęconej – Poświęconych Obozowców Epifanii, (b) niepoświęconych próbnie usprawiedliwionych oraz (c) nieusprawiedliwionego, nominalnego ludu Bożego” (PT 1959, s. 43 [TP 1960, s. 58]). Wśród tych trzech klas Obozowców (kursywa nasza); nie tylko w klasie (a) znajdują się antytypiczni Netynejczycy z okresu po 1954 roku, mianowicie ci, którzy opuścili Babilon, którzy przyszli – w pewnej mierze – do prawdy i którzy szczególnie pomagają antytypicznym Lewitom – Wielkiej Kompanii i Młodocianym Godnym – w ich służbie w epifanicznej świątyni w przygotowywaniu Lewitów na epifanicznym Dziedzińcu do zajęcia miejsca w Tysiącleciu i w budowaniu epifanicznego Obozu z Żydów i pogan.
Natomiast antytyp Netynejczyków po powrocie Izraela z wygnania w Babilonie, Netynejczyków z czasów Ezdrasza, Nehemiasza i późniejszych, czyli w antytypie Netynejczyków z okresu po 1954 roku, podkreśla bliski i pełen zrozumienia związek pomiędzy POE, którzy opuścili Babilon i przyszli w pewnej mierze do prawdy, a antytypicznymi Lewitami, tj. Wielką Kompanią (do lutego 1979 roku) i Młodocianymi Godnymi w ich służbie związanej z antytypiczną świątynią – tj. w przygotowywaniu Lewitów na epifanicznym Dziedzińcu do zajęcia miejsca w Królestwie i w budowaniu epifanicznego Obozu z Żydów i pogan. W antytypie Poświęceni Obozowcy Epifanii, jako Netynejczycy Tysiąclecia, będą głównymi pomocnikami antytypicznych Lewitów (Starożytnych i Młodocianych Godnych).
Powinniśmy także zwrócić uwagę na zamieszkiwanie Netynejczyków (jak również kapłanów, Lewitów, śpiewaków i odźwiernych, którzy opuścili Babilon) w swoich miastach. Miasta te były odrębne od należących do „całego Izraela” (Ezdr. 2:70; Neh. 7:73). Przedstawia to odpowiednich Obozowców, antytypicznych Netynejczyków, zajmujących swoją sferę przebywania z Bogiem w odniesieniu do antytypicznej świątyni i służenia antytypicznym Lewitom, którzy opuścili Babilon w związku ze służbą w antytypicznej świątyni w Paruzji i Epifanii (PT 1971, s. 39 [TP 1972, s. 35]).
Kolejna wielka sposobność dla nowopoświęcających się, która została otwarta jesienią 1954 roku – na ograniczony czas (do momentu „nadejścia restytucji”) – to możliwość stania się w nadchodzącym Królestwie Bożym na ziemi nie antytypicznymi Lewitami, a antytypicznymi Netynejczykami, pomocnikami antytypicznych Lewitów – „Ponadto spośród Netinitów, których Dawid i naczelnicy ustanowili do posługiwania Lewitom […]. Ci wszyscy zostali imiennie wyznaczeni” (Ezdr. 8:17, 20; 2:43, 58, 70; 7:7, 24; Neh. 3:26, 31; 7:46, 60, 73; 10:28; 11:3, 21; PT 1983, s. 78).
W tych dwóch zacytowanych fragmentach dostrzegamy dwa obrazy antytypicznych Netynejczyków z okresu po 1954 roku, czyli POE. Pierwszy obraz pokazuje ich pomoc wobec antytypicznych Lewitów, tj. członków Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych w okresie Epifanii w ich służbie przygotowywania Lewitów na Dziedzińcu Epifanii do zajęcia ich stanowisk w Królestwie i budowania Obozu Epifanii spomiędzy Żydów i pogan. Drugi