Teraźniejsza Prawda nr 555 – 2020 – str. 52

błogosławieństw, ponieważ Bóg poprzez Chrystusa zajmuje się nimi jako swymi prospektywnymi syna­mi. Jako takim daje im zrozumienie swojego Słowa (1Kor. 2:9-12), przybliża się do nich w społeczności (Jak. 4:8; 1Jana 1:3), uświęca ich przez swoją praw­dę, a tym samym sprawia, że są oni coraz bardziej wolni od mocy grzechu i błędu (Jana 17:17; 8:32), daje im swego Świętego Ducha (Łuk. 11:13; 1Jana 3:24) oraz karci ich i dyscyplinuje (Żyd. 12:6-11).

      Nasze kolejne zdjęcie pokazuje Poświęconych Obozowców Epifanii jako część Bożej Rodziny przy­gotowywaną do pomocy w pouczaniu tych, którzy później dołączą do tej rodziny. Poświęceni Obozowcy Epifanii należą do wybranego, przedtysiącletniego potomstwa Abrahama. Rozważamy porządek tego potomstwa, zaczynając od najściślejszego zna­czenia, czyli samego Chrystusa (zbiorowego, czyli Głowy i Ciała – przyp. tłum.) (Gal. 3:16, 29). Nas­tępnie w mniej ograniczonym sensie przed-tysiącletnie potomstwo Abrahama obejmuje cztery klasy wybrane: klasę Chrystusa, Wielką Kompanię oraz Starożytnych i Młodocianych Godnych (E1, s. 327).

      Przymierze Potwierdzone Przysięgą, zapisane w 1Moj. 22:16-18, rozwija pierwszą obietnicę uni­wersalnego Przymierza Abrahamowego, zapisanego w 1Moj. 12:2, 3, tj. „uczynię z ciebie wielki naród”. To Przymierze Potwierdzone Przysięgą wskazu­je, że przepowiedziane błogosławienie wszystkich narodów ziemi nastąpi za pośrednictwem potom­stwa Abrahamowego i że to potomstwo w szerszym znaczeniu będzie rozmnożone zarówno w aspek­cie niebiańskim, jak i ziemskim – jak gwiazdy na niebie i jak piasek na brzegu morza. Niebiańskie potomstwo obejmuje Małe Stadko i Wielką Kom­panię, a ziemskie potomstwo to przede wszystkim Starożytni i Młodociani Godni, choć drugorzędnie także Poświęceni Obozowcy Epifanii i pozostali quasi-wybrani. W PT 1978, s. 52 (TP 1978, s. 96), br. Jolly pisał o nich jako o najniższym rzędzie przed-tysiącletniego potomstwa Abrahama. Dodał następnie: „Ponieważ quasi-wybrani są drugorzędną częścią ziemskiego potomstwa, które ma błogosła­wić wszystkie narody ziemi, oczywistym jest, że są oni rozwijani tak jak Starożytni i Młodociani Godni przez ziemskie zarysy tego Przymierza Potwierdzo­nego Przysięgą, choć oczywiście ofertę życia wiecz­nego otrzymają pod Nowym Przymierzem, gdy zos­tanie ustanowione”.

      Następna demonstracja wielkiej Bożej miłości do Poświęconych Obozowców Epifanii jest poka­zana w Izaj. 56:3-5. Według definicji eunuchowie to wykastrowani mężczyźni, lecz Jezus zaliczył do nich także tych, którzy urodzili się eunuchami, to zna­czy tych, którzy nigdy nie byli zdolni do stosunków płciowych (nasz Pan z aprobatą wymienia również takich, którzy sami uczynili siebie eunuchami poprzez praktykowanie samokontroli i życie w celiba­cie – dla Królestwa niebiańskiego, tak jak On sam to uczynił – Mat. 19:12, por. 1Kor. 7:37, 38).

      Eunuchami w Izraelu zazwyczaj byli cudzoziem­cy wcześniej wzięci do niewoli i uczynieni eunucha­mi przez inne narody nieizraelskie, wśród których kastrowanie niewolników było powszechnie prakty­kowane. 5Moj. 23:1 wskazuje, że dawniej eunuchom nie wolno było „wchodzić do zgromadzenia Pana ” . Z tego powodu eunuchowie byli w Izraelu uważa­ni za wyrzutków. Jednak w Izaj. 56:3-5 Bóg dał im pokrzepiające zapewnienie, że eunuchowie, którzy uchwycili się Jego przymierza i wybierali rzeczy, któ­re były Mu miłe, znajdą miejsce w Jego domu, mimo że nie mogli spłodzić potomstwa.

      W PT 1982, s. 53 czytamy: „Wydaje się, że ci eunuchowie, niebędący Izraelitami, którzy teraz także mogli należeć do Izraela, są wyraźnym typem dru­giej klasy poświęcającej się między Wiekami – po tym jak jesienią 1954 roku upłynęło 80 antytypicznych lat z 3Moj. 12, a mianowicie – klasy Poświęco­nych Obozowców Epifanii”.

      Młodociani Godni, antytypiczni cudzoziemcy, mieli w niektórych przypadkach przywilej ojcos­twa – zapoczątkowywania nowego życia – w latach 1881-1914 wobec wybranych spłodzonych z Ducha i niektórych ze swej własnej klasy, a w latach 1914-1954 wobec większej liczby jednostek ze swojej kla­sy. Jednak Poświęceni Obozowcy Epifanii nie mogą w tym sensie być ojcami nikogo spośród wybranych – antytypicznych kapłanów i Lewitów – i pod tym względem są eunuchami, symbolicznymi uschnięty­mi drzewami.

      Poświęceni Obozowcy Epifanii nie mają jednak nadmiernie martwić się swoją niemożnością nale­żenia do wybranych ani bycia ich ojcami, ponieważ mają wspaniały przywilej otrzymania od Boga nas­tępnego w kolejności przywileju – stanowienia naj­wyższej klasy wśród quasi-wybranych, klasy poka­zanej w typie przez Miriam przewodzącą kobietom w wielkiej potysiącletniej pieśni tryumfu (2Moj. 15; E11, s. 293). Ponadto od 1954 roku mają przy­wilej ojcostwa wobec innych jako antytypicznych Netynejczyków, innych Poświęconych Obozowców Epifanii, a także niepoświęconych członków Obozu epifanicznego.

      Cudzoziemcy i eunuchowie posiadali błogos­ławione zapewnienie, że jeśli będą czynić rzeczy wspomniane w Izaj. 56:1, 2, 4-7, nie będą przez Boga uważani za wyrzutków, ale za Jego błogosławionych, tak samo jak Izraelici z urodzenia, oraz że wszyst­kie cenne przywileje i błogosławieństwa obiecane w wersetach 5. i 7. będą należeć także do nich – za­równo w typie, jak i w antytypie. Tak samo jak spło­dzeni z Ducha, tak i Młodociani Godni i Poświęceni

poprzednia stronanastępna strona