Teraźniejsza Prawda nr 536 – 2016 – str. 8
Zasadniczo nie ma niebezpieczeństwa, by ktokolwiek o nieszczerym sercu korzystał z przywileju tej społeczności. Raczej niektórzy potrzebują zachęty, gdyż uważamy, że słowa Apostoła „[…] kto je i pije niegodnie, sąd [potępienie] sobie samemu je i pije, nie rozsądzając ciała Pańskiego” (1Kor. 11:29), są czasem mylnie odczytywane. Z uwagi na tych bojaźliwych, którzy – jak ufamy – nie zaniechają przywileju upamiętniania tej wielkiej transakcji, pragniemy wyjaśnić, że według naszego rozumienia klasa wspomniana przez Apostoła składa się z tych, którzy nie doceniają prawdziwej wagi tej ofiary i postrzegają tę uroczystość w wymiarze czysto ceremonialnym. Niezbadanie i niepoznanie jej znaczenia pociąga za sobą potępienie i naganę.
Wierzymy, że tegoroczna Pamiątka będzie jak najbardziej wartościowa i najkorzystniejsza dla wszystkich braci. W miarę jak zbliżamy się do końca naszej drogi, wielka waga naszego powołania i związane z nim obowiązki i przywileje powinny coraz wyraźniej odciskać się na naszym sercu i umyśle. Żyjemy w cudownych czasach. Nie wiemy, co może przynieść kolejny dzień. Chodźmy zatem, z wielką ostrożnością, z wielką trzeźwością, a jednak pełni radości, wiedząc że nasze wyzwolenie jest blisko i że jeśli pozostaniemy wierni, wkrótce będziemy dzielić z naszym Panem Jezusem wielką radość i błogosławieństwa w Królestwie Bożym.
PT '16,2-8
ZDOLNI POLEMIŚCI
„Najmilsi! Wszelką pilność czyniąc, abym wam pisał o społecznym zbawieniu, musiałem wam pisać,
napominając, iżbyście bojowali o wiarę raz świętym podaną” (Judy 3).
Polemika zawiera w sobie myśl o wywoływaniu dyskusji lub różnicy poglądów, które mogą być przyczyną sporu. Polemista (rzeczownik powiązany z polemiką) to ktoś, kto prowadzi dyskusję, debatę czy spór. Przymiotnik [zawarty w tytule] można zdefiniować, jako „posiadający wystarczające zdolności, umiejętności lub środki do wykonania jakiejś pracy; cechujący się umiejętnością lub skutecznością”. Zatem „zdolny polemista” to osoba powołana przez Boga, która posiada zdolności, umiejętności lub środki do wykonania pracy dla prawdy przy zręcznym i skutecznym użyciu strategii dyskusyjnych.
Na początku naszego podstawowego wersetu Jehowa zwraca się do swoich najmilszych! Natychmiast nasuwa to myśl o Dawidzie – wojowniku, umiłowanym przez Boga. Żołnierz Jezusa Chrystusa musi zawsze toczyć dobry bój wiary, gorliwie bojując o wiarę podaną świętym, jako umiłowany Jehowy sprzeciwiając się wszelkiemu błędowi i grzechowi – zarówno w sobie, jak i w drugich – gdyż zgoda na grzech oznacza współudział w nim czy to w doktrynie, czy w postępowaniu. Rozumiemy, że niektórzy święci nie byli całkowicie wierni, nie oznacza to jednak, że większość świętych nie była wierna w opieraniu się rewolucjonizmowi i innym opozycjom wobec prawdy i sprawiedliwości na przestrzeni Wieku Ewangelii.
W E1 (Bóg), na s. 230, 231 czytamy: „Na ile wierni słudzy Boga dostrzegali różne zarysy tego fałszerstwa [Szatana], stawali w opozycji wobec niego i usiłowali bronić przeciwnej mu prawdy oraz zasad, które były przez niego fałszowane. Dzieje się tak od wieków – od kiedy Szatan zaczął wprowadzać swe fałszerstwo w jego różnych zarysach. Walka wiernych o uzyskanie i zachowanie oparcia dla prawdy i jej zasad jest w Piśmie Świętym nazywana sporem Syonu (Izaj. 34:8). Wielu świętych zużyło w tej walce swe życie”. Dobrze czynimy, jeśli podążamy za ich wspaniałym przykładem!
Podobnie Jan Chrzciciel i prorocy żyjący przed nim sprzeciwiali się grzechowi i błędowi oraz nawoływali do pokuty, mimo że nie byli zobrazowani w Najwyższym Kapłanie Świata w jego czynnościach z kozłem Azazela. Tak samo było w przypadku Młodocianych Godnych, którzy „[…] jako przyjaciele Boga oraz Jego prawdy i sprawiedliwości, powinni […] być przeciwni wszelkiemu gwałceniu prawdy i sprawiedliwości” (E4, Wybrańcy Epifanii, s. 446).
Choć dla naszej wierności nie jest konieczne, by obecne zarysy naszego boju były konkretnie zobrazowane lub symbolizowane w Biblii, zauważamy, że nasz kochający Niebiański Ojciec dla naszego pouczenia i zachęty bardzo pięknie ukazał to