Teraźniejsza Prawda nr 511 – 2009 – str. 73
WYBÓR RUTY
Nie nalegaj. Niech Orfa zawróci, i jeśli ją serce tam ciągnie, niech do Moabu powróci. Ja mej ojczyzny już nie znam, ani o ścieżki, po których błąd kroczy, dbam. Dłoń, której ona nie widzi – dostrzec nie możne, wciąż mnie zachęca, bym z tobą szła w pokorze.Nie nalegaj. Jakakolwiek drogę obierzesz i ja nią kroczyć będę, dobrze wiesz. A gdziekolwiek dom swój założysz, tam i moje szczęście pomnożysz. Dla ciebie rezygnuje z wszystkiego, co było mojego. By zyskać lud twój i Boga twojego. Nie nalegaj. Gdy życie zacznie gasnąc, |
Córko Moabu, dobrześ uczyniła, żeś w drogę do kraju obiecanego ruszyła! Tam słonce sprawiedliwości zaświeciła Boska dłoń, tam lud jest wybrany, tam wód czystych ton. W mleko i miód będziesz opływać, Bóg Izraela cię przyjmie, na niczym nie będzie ci zbywać.Tam nigdy serca twego nie przeszyje strzała żalu nad umarłymi, których tak kochałaś. I radość cię ogarnie jak bezdenne morze, Nowe druhny ozdobią twoje ślubne loże; Liczne potomstwo wokół ciebie rozkwitnie, Matka królów zostaniesz nazwana zaszczytnie. Bardziej jeszcze jesteś uprzywilejowana: |
HISTORIA RUTY
WYKŁAD BRATA JOHNSONA WYGŁOSZONY W MONCEAU-SUR-SAMBRE W BELGII,
8 SIERPNIA 1933 ROKU
Dziś przeanalizujemy księgę Ruty. Rano rozważymy pierwszy i drugi rozdział, a wieczorem, jeśli Bóg pozwoli, trzeci i czwarty. Nasza analiza dotyczy Ruty – typu i antytypu. Księga Ruty opisuje okres od 1844 r. do 1921 r. Pierwszy rozdział dotyczy wydarzeń, których antytypy miały miejsce od 1844 r. do 1874 r., a rozdział drugi dotyczy wydarzeń, które miały miejsce od 1874 r. do 1881 r. Okresem, w którym zachodzą wydarzenia podane w typicznym opisie, jest panowanie sędziów. Dlatego początkowe wydarzenia z księgi Ruty są typem wydarzeń sprzed Paruzji. Głód, o którym jest mowa w pierwszym rozdziale, dotyczy niedostatku Prawdy w latach od 1844 do 1874. Pierwszy rozdział mówi o rodzinie składającej się z mężczyzny, jego żony i dwóch synów. Imię Elimelech oznacza „potężny król”, Noemi oznacza „miłe usposobienie”, Mahalon oznacza „chorowity”, a Chelijon oznacza „zniszczenie”.
Elimelech przedstawia wodzów utracjuszy koron, którzy znajdowali się w ruchu Millera od 1825 r. do 1844 r. i którzy odeszli z powrotem do Babilonu w latach 1844-1874. Noemi przedstawia utracjuszy koron prowadzonych przez wodzów utracjuszy koron. Mahalon przedstawia bardziej wiernych próbnie usprawiedliwionych wodzów, a Chelijon