Teraźniejsza Prawda nr 44 – 1930 – str. 9
NAKRYWANIE ŚWIĘTYCH NACZYŃ I SPRZĘTÓW
(P 1923, 123)
Służba Kaatów wieku Ewangelii była opisana w numerze 34 – tym Teraźniejszej Prawdy w przedmiocie „Lewici Wieku Ewangelii.” Ich posługa miała łączność z noszeniem świętych sprzętów i naczyń przybytku, które nosili na ramionach. (4 Moj. 3:21; 4:1 – 20; 7:9). Lecz przed noszeniem świętych sprzętów i naczyń, kapłani, aby je do tego celu przygotować musieli je według Słowa Bożego ponakrywać. Nakrywanie sprzętów i naczyń, jak również same sprzęty, naczynia, przybytek, kapłani i lewici było typem na lepsze i wyższe rzeczy. Naszym celem więc jest aby w tym artykule dać nasze wyrozumienie pracy Kapłańskiej w nakrywaniu tych sprzętów, co było obrazem na lepsze i wyższe rzeczy.
(2) Upodobało się Panu, że otworzył oczy naszego wyrozumienia odnośnie pozaobrazowego znaczenia świętych naczyń, i dlatego z przyjemnością przedstawiamy takowe braciom. Od wielu lat wiedzieliśmy z Izaj. 52:11, że święte naczynia wyobrażają Biblijne nauki; i od kilku lat rozumieliśmy pozafigury niektórych naczyń. W roku 1910 wiedzieliśmy, że Kadzielnice wyobrażają biblijne ustępy i podaliśmy to do druku (P. 19, 144, 5) gdy wyjaśniliśmy pozafigury kadzideł 250 lewitów, którzy z Korem ofiarowali obce Kadzidło przeciwko Aaronowi. Tak samo wiedząc od lat z typu głowy Jana Chrzciciela na misie, że misy lub talerze przybytku wyobrażają takie nauki, które strofują złe prowadzenie się. Tak samo widzieliśmy z czasz Obj. 16 rozdz., że czasze wyobrażają takie nauki, które zbijają błąd, lecz nie prędzej aż w 1923 na wiosnę otrzymaliśmy punkt widzenia, który uzdolnił nas do zobaczenia znaczenia wszystkich świętych naczyń w pozafigurze. Nie mając z początku zupełnego widoku na te rzeczy, (4 Moj. 4:5-20) jak podaliśmy w numerach 3 i 4 Present Truth (Ter. Pr.) nie byliśmy wtenczas w stanie wszystkiego wyjaśnić. A ponieważ światłość na ten przedmiot więcej teraz świeci, jest dlatego naszą przyjemnością przedstawić to ludowi Bożemu.
(3) Z Izaj. 52:11 wiedzieliśmy, że naczynia przybytku wyobrażają biblijne nauki, i gdy z rozmyślaniem i modlitwą chcieliśmy się dowiedzieć o znaczeniu wszystkich w 4Moj. 4:5-20 podanych naczyniach, 2Tym. 3:16 przyszło nam na myśl i dało wyjaśnienie. Przedtem zauważyliśmy, że łącznie z niektórymi sprzętami przybytku, oprócz kadzideł, były cztery gatunki naczyń, które należały do miedzianego ołtarza (4 Moj. 4:14; 2Moj. 38:3), do złotego ołtarza (4Moj. 4:7) i do złotego świecznika, (4 Moj. 4:9) i prawdopodobnie ta sama liczba gatunków naczyń była użyta przy złotem ołtarzu (4Moj. 4:11, 12) jaka była użyta łącznie z miedzianym ołtarzem. Przez kilka lat wiedzieliśmy z 2Tym. 3:16, 17, że Pismo Św. uczy czterech linii myśli: (1) naukę, (2) strofowanie, to jest zbijanie błędu, (3) naprawę, to jest nieuznanie i odsunięcie złych postępków i (4) ćwiczenie ku sprawiedliwości, czyli nabieranie właściwego usposobienia i prowadzenia się. W naszym badaniu otrzymaliśmy myśl, że cztery gatunki naczyń, które były użyte do czterech sprzętów przybytku, wyobrażają biblijne nauki w 2Tym. 3:16, 17. Rozsądność tej myśli wychodzi z natury wypadku; bo gdy zapytamy samych siebie, co używają Kapłani oprócz biblijnych ustępów, pozaobrazowych Kadzideł, w ich ofiarniczej służbie około linii nauk jako pozaobrazów obrazowych naczyń, musimy odpowiedzieć z faktów wypadku, że około linii odrębnych nauk od ustępów biblijnych; używają doktryn, strofowań, naprawę i ćwiczenie w sprawiedliwości. Nie tylko stosowność faktów wypadku, lecz także wypełnione pisma biblijne względem talerzy, mis i kadzideł pokazują, że nasza myśl jest widocznie biblijną.
kol. 2
(4) Mając ogólną wskazówkę, co wyobrażają naczynia przybytku, chcemy pokazać, mówiąc ogólnie, co jest pozafigurą nakrywania naczyń i sprzętów przez kapłanów. Było to uczynione dla tego celu, ażeby lewici i lud (4 Moj. 4:20) nie mogli tego widzieć. A ponieważ obrazowe nakrycie zakryło obrazowe naczynia i sprzęty od naturalnego widzenia lewitów i izraelitów; tak samo pozaobrazowe nakrycia muszą zakrywać pozaobrazowe naczynia i sprzęty przed umysłowym widzeniem tych, którzy nie są pozaobrazowymi kapłanami. Dlatego pozaobrazowe nakrycie naczyń i sprzętów czyni ich takimi, że te zakryte pozaobrazy nie mogą przez pozaobrazowych lewitów i izraelitów być zrozumiałe. Kapłani działają dlatego w taki sposób przeciw pozaobrazowym sprzętom i naczyniom, że nie mogą być zrozumiane przez niekapłanów. W jaki sposób jest to więc uczynione? Przez wierne używanie w Duchu Pańskim i w harmonii ich poświęcenia, tych pozaobrazowych naczyń, i przez wierne ofiarowanie z tymi i dla tych, którzy są wyobrażeni przez sprzęty, pokazują jakoby pozaobrazowe naczynia i sprzęty były nieprawdziwymi i nienaturalnymi, i dlatego niezrozumiałymi dla naturalnego umysłu (1 Kor. 2:1 – 16) Nasze wierne przedstawianie Prawdy przeciwko błędom pozaobrazowych lewitów i izraelitów, nasze używanie ich biblijnych ustępów przeciwko ich samolubności i światowości, i używanie takowych do obrony Boskiego Planu, którego odrzucają, nie mogą rzeczywiście być niczym innym jak niezrozumieniem i nienaturalną tajemnicą dla nich. Nasze wierne ofiarowanie co się tyczy spraw Boskich, Chrystusa, Prawdy i braci, czynią samolubne i światowe umysły pozaobrazowych lewitów i izraelitów, którzy z powodu takiego ofiarowania z naszej strony, i z powodu ich samolubnego zysku, którego pożądają, niezrozumiałymi odnośnie pozaobrazowych sprzętów. Dla Boga i Kapłaństwa nasz postępek w tych rzeczach wygląda jakim jest rzeczywiście, – wiernym, wyobrażony przez niebieskie płótno (czyli hiacyntowe); lecz dla samolubnych i światowych nasz postępek w tych rzeczach jest wstrętnym, wyobrażone przez skóry borsukowe (psów morskich). Tak więc z powodu cielesnego umysłu pozaobrazowych lewitów i izraelitów, wierność kapłaństwa przeciwko pozaobrazowym naczyniom i sprzętom zaślepia pierwszych do niebieskich rzeczy – do pozaobrazowych sprzętów i naczyń.
(5) Kilka ilustracji wyjaśni biblijną naukę na ten przedmiot, jak podaje Św. Paweł w 1Kor. 2:1-16. Wierna poświęcona niewiasta na przykład. w czynieniu jej obowiązku względem jej niepoświęconego męża, często w jej postępku uderza jego samolubstwo i światowość, czyni go, z powodu Prawdy i ludu Prawdy, Boga i Chrystusa, którzy stoją za takim postępkiem, wstrętnym i niezrozumiałym na to. Tak samo wierność naszego Pastora, w jego poprawianiu jego niedoskonałych dawniejszych poglądów odnośnie przymierzy, różnicy między orędownikiem a pośrednikiem itd.. itd., odrażało czyli obrzydzało pozaobrazowych lewitów i izraelitów przeciwko niemu, jego wiernych obrońców, Boga i Chrystusa, których te prawdy przedstawiały, co zaślepiało ich do tych stosownych prawd i osób. A także jeżeli ktokolwiek z nas wiernie przedstawia Prawdę i „wiernie służył Bogu, Chrystusowi i braciom czy nie dawał przyczyny do zakrycia tych rzeczy od niezrozumienia takowych przed nieświadomymi? Widocznie ci ostatni, ci nieświadomi, są tymi „Którzy się obrażają o Słowo, będąc nieposłusznemu”
(6) Można zauważyć, że w każdym wypadku naczynia były nakryte niebieskim płótnem i borsukowymi skórami, a w niektórych wypadkach płótno innych kolorów było używane. W każdym wypadku kolor niebieski wyobrażał wierny postępek pozaobrazowego kapłaństwa i jak wiernym ich postępek wyglądał dla Prawdy, Boga i kapłanów;