Teraźniejsza Prawda nr 561 – 2022 – str. 22

napisał on o poświęceniu kapłaństwa. Pastor Russell przez trzy dni modląc się i studiując starał się otrzymać światło na temat 3Moj.16. Kilka tygodni po tym, jak ono nadeszło, zebrał swoich głównych współpracowników na ośmiodniowe seminarium, gdzie przedstawił im swój niepokój, zmagania i modlitwy do Boga o oświecenie. Wyjaśnił im swoje odkrycia i wspólnie omówili nowe światło dotyczące Przybytku. Było to pod koniec listopada i na początku grudnia 1879 r. Te wybrane naczynia Boże napełniły spiżarnię prawdy pokarmem na czas słuszny tak, aby C.T. Russell stał się szafarzem wszystkich Bożych dóbr (Mat. 24:45-47).

      W styczniu 1880 r. pastor Russell napisał do lutowego wydania Strażnicy swój pierwszy artykuł na temat nowego światła wypływającego z Przybytku. Ponad rok później opublikował Cienie Przybytku, które przez wielu było uważane za jego najlepsze opublikowane światło. Wyjaśnienia dotyczące restytucji były drukowane przed wydaniem tomu P1 Wyk ładów Pisma Świętego. Rozumiemy, że część sukcesu tego tomu wynika z tego, że powstał on w oparciu o sukces tych wcześniejszych wyjaśnień lub o brak takiego sukcesu. Chociaż duża część tomu P1 pochodziła z wcześniej istniejącego materiału, było też trochę takich wyjaśnień, które zostały napisane na nowo w okresie około czterech lat. Stare i nowe zostały umiejętnie połączone, aby stworzyć spójną całość.

kol. 2

      W kwietniu 1882 r. w R0335 pastor Russell nakreślił wstępny plan książki: Millennial Day Dawn (Brzask dnia Tysiąclecia). Powiedział, że będzie ona zawierać deklarację tego, co rozumiemy jako plan Boży i że będzie to książka, którą będziemy chcieli studiować sami i pożyczać innym zainteresowanym. Nazwa Millennial Day Dawn (Brzask dnia Tysiąclecia) została wybrana, aby odróżnić ją od publikacji Day Dawn (Brzask dnia) autorstwa Johna H. Patona, a mimo to ludzie mogli ją identyfikować z tym opublikowanym światłem na temat restytucji i proroctw czasowych. Do czasu publikacji nazwa została zmieniona na Millennial Dawn (Brzask Tysiąclecia) i opisywała wyłącznie plan wieków. Jakże jesteśmy za to wdzięczni.

      Istnieją różne wydania P1 z pewnymi zmianami w przedmowie i tekście, które były wymagane; np. kiedy tytuł serii został zmieniony na Wykłady Pisma Świętego. W wydaniu z 1937 r. mamy zarówno przedmowę pastora Johnsona jak i autorską przedmowę pastora Russella. Suma wszystkiego, czym się z wami podzieliliśmy, zaowocowała 350 stronami opublikowanego światła. Szanujmy ten bogaty dar, jaki otrzymaliśmy!
PT 2022, s. 18-22

kol. 1

DOSTOSOWANIA SĄ NIEZBĘDNE DO POSTĘPU

„[…] bo ja jestem Bogiem, nie ma żadnego innego, jestem Bogiem i nie ma nikogo podobnego do mnie” (Izaj. 46:9, UBG).

      Słowo Jehowy jest pokazane jako „Boski Plan”! Słowo Jehowy jest opisane w Izaj. 55:11 (UBG): „Tak będzie z moim słowem, które wyjdzie z moich ust: nie wróci do mnie na próżno, ale uczyni to, co mi się podoba, i poszczęści mu się w tym, do czego je poślę”. To jest właśnie „Boski plan”! Boski plan przywrócenia ludzkości do łaski działa (na Ziemi) z wieloma dostosowaniami od nieco ponad 6000 lat. Jednak nie został on zmieniony, ale zostały podane bardziej szczegółowe wyjaśnienia z nim związane. Taka potrzeba jest pokazana w Przyp. 4:18 (UBG): „Ale ścieżka sprawiedliwych jest jak jasne światło, które świeci coraz jaśniej aż do dnia doskonałego”.

      Wraz z nieposłuszeństwem ojca Adama, grzech wszedł na świat, człowiek został odcięty od społeczności ze swoim Stwórcą – była to część kary za grzech. To odcięcie od społeczności z Bogiem musiało być jednym z najcięższych doświadczeń człowieka. Musiał łaknąć i pragnąć ponownej

kol. 2

bliskości Boga, Boskiej ochrony i miłości. Gdyby nie odczuwał takiego pragnienia, to oznaczałoby, że nie został stworzony na doskonałe podobieństwo Boże. Przez wieki wielu z potomstwa Adama uległo deprawacji i demoralizacji, a pierwotne podobieństwo charakteru do charakteru Boga stało się zamazane, słabe i niewyraźne. Chociaż pragnienie Boga nadal pozostaje w sercach poświęconych, to jednak u niektórych jest ono tak słabe, że mało dbają o swego Stwórcę i łatwo zadowalają się przyjemnościami tego świata.

      Wszyscy Apostołowie zapewniają nas, że celem Boga nie jest dozwolenie, aby panowanie grzechu i śmierci trwało wiecznie. Mówią nam, że Boskim planem jest, aby Mesjasz w wyznaczonym przez Ojca czasie przyjął wielką władzę i panował jako Król królów i Pan panów, gładząc grzech i wszelkie zło, podnosząc ludzkość i udzielając Boskiego błogosławieństwa tam, gdzie przez sześć tysięcy

poprzednia stronanastępna strona