Teraźniejsza Prawda nr 555 – 2020 – str. 63

Rozumiemy, że quasi-wybrani – jako „syno­wie” z Joela 2:28 i Izaj. 60:4 oraz antytypiczna klasa Miriam – będą „specjalnymi pomocnikami Sta­rożytnych i Młodocianych Godnych” w ziemskiej fazie Tysiącletniego Królestwa, a POE są częścią quasi-wybranych.

      W odniesieniu do „poświęcających się przedrestytucją, a po 1954 roku” – innymi słowy do tych, których nazywamy Poświęconymi Obozowcami Epifanii – powiedziane jest: „Jeśli wiernie wypełnią swoje poświęcenie, zostaną prawdo­podobnie nagrodzeni najwyższym stanowiskiem wśród quasi-wybranych („synów” z Joela 2:28 oraz Izaj. 60:4), którzy jako drugorzędne ziemskie potomstwo pod zwierzchnictwem klas Starożyt­nych i Młodocianych Godnych, będących pierw­szorzędnym ziemskim potomstwem, zostaną szczególnie użyci, w większym stopniu niż reszta restytucjonistów, w błogosławieniu wszystkich na­rodów ziemi [TP 2012, s. 5-6]”.

      W PT 1974, s. 13 [TP 2016, s. 27] czytamy, że choć niektóre z obietnic danych Młodocianym Godnym, jak: lepsze zmartwychwstanie, zmar­twychwstanie do życia, natychmiastowa doskona­łość ich zdolności itd. nie dotyczą Poświęconych Obozowców Epifanii, to jednak są oni przez Boga przyjmowani w poświęceniu (Przyp. 23:26) jako należący do przedtysiącletniego nasienia Abraha­ma w ziemskich zarysach Przymierza Potwierdzo­nego Przysięgą, a także mają przywilej modlenia się do Boga i społeczności z Nim. Bóg wysoko uhonoruje Poświęconych Obozowców Epifanii, ponieważ obecnie dowodzą oni swojej wierności na większej próbie niż ta, której podlegać będzie ogół restytucjonistów. Otrzymają oni przywilej stania się specjalnymi pomocnikami Godnych i będą bardzo zdolnymi pomocnikami dla świata, postępując razem z nimi Drogą Świętą.

      Ze studium w PT 1970, s. 89 wiemy, że POE traktowani są jako „dzieci Boże przez wiarę w Je­zusa Chrystusa” (Gal. 3:26) i są próbnie policzeni jako ci, którzy „przeszli ze śmierci do życia” (Jana 5:24). Należą oni do przedtysiącletnich potomków Abrahama jako najwyższa klasa wśród quasi-wybranych, gdyż „[…] ci, którzy są z wiary, ci są sy­nami Abrahama” i „[…] dostępują błogosławień­stwa wraz z wierzącym Abrahamem” (Gal. 3:7-9). Będą szczególnymi pomocnikami Starożytnych i Młodocianych Godnych w błogosławieniu świata podczas ziemskiej fazy Królestwa.

      (5) Na piątej fotografii przedstawiającej POE jako część quasi-wybranych widzimy ich jako kla­sę, pokazaną typicznie w gałęziach sosnowych. Neh. 8:15 wymienia pięć rodzajów gałęzi drzew używanych do budowy szałasów na Święto Szałasów. Przedstawiają one pięć klas ze względu na ich stanowiska: Małe Stadko (drzewo oliwne), próbnie usprawiedliwionych (sosna), Młodocia­nych Godnych (mirt), Wielką Kompanię (pal­ma) i członków wtórej śmierci (drzewo gęste). Por. E10, s. 183, 218; E6, s. 535. Układ ten różni się nieco od podanego w Izaj. 41:19. Gałęzie sosno­we przedstawiają tylko próbnie usprawiedliwio­nych quasi-wybranych, włączając Poświęconych Obozowców Epifanii, podczas gdy gałęzie mir­towe przedstawiają Młodocianych Godnych (PT 1978, s. 56; PT 2004, s. 41 [TP 2004, s. 42-43]).

      (6) Szóste zdjęcie POE, jako części quasi-wybranych, przedstawia ich jako podlegających pod Przymierze Abrahamowe wraz z ludźmi, którzy zostaną wybawieni w Tysiącleciu, pokazanymi w typie zwierząt czystych z 1Moj. 7. Jak wiado­mo, zwierzęta także zostały uratowane w Arce – przynajmniej po jednej parze z rodzajów czys­tych i nieczystych. Zwierzęta te przedstawiają quasi-wybranych i tych niewybranych, którzy osta­tecznie zostaną zbawieni. Zwierzęta czyste repre­zentują quasi-wybranych, którzy będą zbawieni w Tysiącleciu, tj. POE, Żydów – praktykujących i wierzących w Przymierze Abrahamowe i Moj­żeszowe, jako typicznie czystych, oraz próbnie usprawiedliwionych wierzących w Okup i prakty­kujących sprawiedliwość, jako próbnie czystych. Nieczyste zwierzęta przedstawiają tych z niewybranych, którzy zostaną zbawieni. Natomiast ci, którzy zginęli w potopie, z jednego punktu widze­nia przedstawiają ludzi, którzy zginęli na skutek klątwy adamowej, a z innego punktu widzenia – ruchy i systemy imperium Szatana oraz klasę wtórej śmierci. Zwierzęta te zostały umieszczone w Arce jako typ tego, że prospektywnie quasi-wybrani oraz ci niewybrani, którzy będą zbawieni, zostaną włączeni w Przymierze Abrahamowe. Tak jak Arka w typie była środkiem wybawiającym od potopu, tak przedwieczne zamierzenie Boga – Przymierze Abrahamowe – jest dla wszystkich, którzy się pod nim znajdują, środkiem zabezpie­czającym przed zniszczeniem. Zwierzęta czyste i nieczyste najwyraźniej zajmowały w Arce zupeł­nie inne pomieszczenia niż Noe i jego rodzina, tak też w antytypie quasi-wybrani z jednej strony oraz z drugiej strony ci niewybrani, którzy będą zbawieni, są zupełnie inaczej związani z Przymie­rzem Abrahamowym niż antytypiczny Noe i jego rodzina – cztery klasy wybrane (PT 1978, s. 51 [TP 2013, s. 22]). Niechaj Pan nas błogosławi i pomaga każdemu z nas starać się wiernie wyko­nywać nasze poświęcenie, abyśmy mogli uzyskać stanowisko, jakie upodoba się Mu nam dać w Jego Królestwie.
PT 2020, s. 50-63

poprzednia stronanastępna strona