Teraźniejsza Prawda nr 555 – 2020 – str. 58

nie zostali oświeceni Epifanią, przebywając w gru­pach prawdy oraz w Babilonie i poza nim. Zatem te pięć rodzin Gileada obejmuje wszystkich ostatecznie Poświęconych Obozowców Epifanii za wyjątkiem tych, którzy są pokazani w potomkach Chefera.

      Należy zauważyć, że rodziny sześciu synów Gi­leada (syna Machira) nie miały dziedzictwa w zie­mi Gilead (5Moj. 3:13-15; Joz. 17:1, 6), która leża­ła na wschód od Jordanu, ale w ziemi Kanaan, na zachód od Jordanu (4Moj. 26:30-34; Joz. 17:2-6). W Joz. 17:5-6 czytamy: „I przypadło Manassesowi dziesięć działów oprócz ziemi Gilead i Baszan, które były za Jordanem. Córki Manassesa otrzymały bo­wiem dziedzictwo pośród jego synów, a ziemia Gi­lead przypadła pozostałym synom Manassesa”.

      Kolejnym obrazem związanym z Manassesem jest obraz córek Salfaada (Selofchada). Szósty syn Gileada, Chefer, miał syna imieniem Salfaad, który miał pięć córek i żadnego syna, jak podaje 4Moj. 26:33 i 27:1 (później jest to wspomniane w 4Moj. 36 i Joz. 17:3-6).

      Córki Salfaada są typem oświeconych Duchem, niespłodzonych z Ducha jednostek poświęcających się po 1954 roku – w okresie Epifanii, a zatem POE. Choć córki Salfaada dorastały na pustyni (obrazu­jącej tu Paruzję i Epifanię w szerszym znaczeniu jako Czas Ucisku, który trwa „aż do końca anarchii i ucisku Jakuba” (E4, s. 53), nie otrzymały dziedzic­twa po WSCHODNIEJ stronie Jordanu, ale po ZA­CHODNIEJ, w ziemi Kanaan.

      Córki Salfaada, otrzymując dziedzictwo wraz z połową plemienia Manassesa na zachód od Jorda­nu, są zatem typem pewnych ostatecznie wiernych POE, należących do przedtysiącletniego potomstwa Abrahama, otrzymujących swe wieczne ziemskie dziedzictwo wraz z restytucjonistami na ziemi, a nie dziedzictwo duchowe z Godnymi (PT 1977, s. 92, 93 [TP 1978, s. 59]).

      Wśród członków rodzin Gileada były córki Salfaada, wymienione w 4Moj. 26:33; 27:1-11; 36; Joz. 17:3-6. Wielu próbnie usprawiedliwionych za­czyna jako części antytypicznych córek Salfaada, ale ostatecznie się nie poświęca. Niemniej wielu z nich pozostaje wiernymi wobec Jezusa jako ich Zbawicie­la i wobec sprawiedliwości, stając się w ten sposób niepoświęconymi quasi-wybranymi. Ci, którzy osta­tecznie pokazani są w córkach Salfaada, posiadają następujące pięć charakterystycznych cech:

       a) są to pokorni, zgłodniali prawdy próbnie usprawiedli­wieni, poświęceni ostatecznie po 16 września 1954 roku, ale nie wybitni wodzowie z klasy Poświęco­nych Obozowców Epifanii, ponieważ ci wodzowie są pokazani oddzielnie jako występujący z prośbą do Boga i Chrystusa w związku z dziedzictwem antytypicznych córek w Królestwie (4Moj. 36:1-4);

      b) mają oni symbolicznych ojców, którzy utracili prawdę przynajmniej w jakimś ważnym zarysie;

      c)zrozumieli to przynajmniej do pewnego stopnia;

      d) usiłują coś uczynić w tej sytuacji – kierują do Pana specjalne zapytania i prośby w związku z praw­dą dotyczącą ich wiecznego dziedzictwa; (e) w koń­cu stają się oświeceni Epifanią i wielu z nich poznaje prawdę epifaniczną. Pięć córek antytypicznego Salfaada we wszystkich krajach, w skończonym obrazie, odznacza się pięcioma cechami w skali wzrastającej, widocznie odpowiednio do ich rozwoju na podo­bieństwo Chrystusa, począwszy od posiadających najniższy stopień podobieństwa Chrystusowego aż do posiadających najwięcej tego podobieństwa (Machla – słaba lub tańcząca; Noa – wędrująca; Chogla – kuropatwa; Milka – królowa; Tirsa – roz­kosz). Wszyscy ci Obozowcy powinni pilnie starać się rozwijać w coraz większym stopniu podobień­stwo Chrystusowe i stopniowo osiągać najwyższy rozwój, tak aby stać się szczególną rozkoszą Jehowy (PT 1978, s. 57 [TP 1979, s. 29-30]).

      Obecnie rozważmy obraz zbóż z Ezech. 4:9 jako fotografę przedstawiającą Poświęconych Obozowców Epifanii podczas żniwa. Słowo „żniwo”, uży­wane w Teraźniejszej Prawdzie i literaturze prawdy Żniwa, w szerokim znaczeniu obejmuje całą pracę z symbolicznymi zbożami, począwszy od ich wyszu­kania aż do bezpiecznego doprowadzenia do Króles­twa (E5, s. 143).

      Wielka Kompania jest reprezentowana przez jęczmień, w odróżnieniu od Małego Stadka jako pszenicy. Żniwo jęczmienne w Ziemi Świętej miało miejsce przed żniwem pszenicznym i jest ono typem tej części Żniwa, w której pozyskani byli szczególnie ci, którzy stali się utracjuszami koron. Przypowieść o groszu pokazuje, że większość z nich wezwana od pierwszej godziny do jedenastej stała się utracjuszami koron, podczas gdy większość z wzywanych po jedenastej godzinie, aż do końca dnia, zachowa­ła swoje korony (Mat. 19:30; 20:1-16; E5, s. 101). Te dwa okresy Żniwa oraz ich zbiory są odpowied­nio pokazane w typie przez czas żniwa jęczmien­nego i żniwa pszenicznego oraz ich zbiory (E4, s. 375, 376). Wierzymy, że cała symboliczna pszenica i jęczmień – Małe Stadko i Wielka Kompania – zo­stały już zebrane. Także całe symboliczne żyto (inne tłum. – orkisz) – Starożytni Godni (E12, s. 493) – zostało zebrane jeszcze przed Wiekiem Ewangelii (Łuk. 16:16). Lecz inne ziarna lub nasiona, które rosły w Ziemi Świętej, a były używane do wypieku chleba, takie jak bób (lub fasola – przyp. tłum.), so­czewica i proso (Ezech. 4:9) również mogą być użyte do zilustrowania Młodocianych Godnych, Poświę­conych Obozowców Epifanii i pozostałych z quasi-wybranych. Klasy te nadal podlegają procesom żniwa jako przedtysiącletnie potomstwo Abrahama.

poprzednia stronanastępna strona