Teraźniejsza Prawda nr 555 – 2020 – str. 51
do POE, należy przynajmniej przyjąć Jezusa za swego Zbawiciela i Króla, poświęcić się i wiernie realizować to poświęcenie. Próbą wierności nie jest wiedza, a chrześcijański charakter – szczególnie zalety wiary i posłuszeństwa.
POE jako klasa składają się z jednostek – zarówno z Żydów, jak i pogan – które po 16 września 1954 roku, ale jeszcze przed otwarciem Drogi Świętej przyjmą Jezusa jako Zbawiciela, poświęcą swe życie Bogu i okażą się wierni w tym poświęceniu. Choć terminu „Poświęceni Obozowcy Epifanii” nie znajdziemy w Piśmie Świętym, trzy słowa, jakie się nań składają, mają podstawę biblijną (PT 2002, s. 43; TP 2002, s. 46).
Fakt, że jednostki te poświęcają się po 16 września 1954 roku, oznacza, że jest dla nich za późno na członkostwo w klasie Młodocianych Godnych (czwartej i ostatniej klasy szczególnie wybranej). POE należą jednak do przedtysiącletnich potomków Abrahama jako najwyższa klasa wśród quasi-wybranych. Czytamy bowiem w Gal. 3:7-9, że „[…] ci, którzy są z wiary, ci są synami Abrahama” i „[…] dostępują błogosławieństwa wraz z wierzącym Abrahamem” (jeśli nie zaznaczono inaczej, wszystkie cytaty pochodzą z UBG – przyp. tłum.).
Nasza kolejna fotografa Poświęconych Obozowców Epifanii przedstawia ich wraz z matką w ziemskich zarysach Przymierza Potwierdzonego Przysięgą. Przymierze to może być nazwane ich duchową matką, ponieważ zawiera obietnice odnoszące się do nich i posilające ich życie duchowe.
Przymierze, które działało pomiędzy Bogiem a Abrahamem, Izaakiem, Jakubem i kolejnymi Starożytnymi Godnymi oraz które działało prospektywnie pomiędzy Bogiem a Ablem, Enochem, Noem itd., co jest pokazane w Żyd. 11:3-7, 39, 40, jest tym samym Przymierzem, które działa obecnie pomiędzy Bogiem, Młodocianymi Godnymi oraz Poświęconymi Obozowcami Epifanii. Przymierze to w pewnych swoich ziemskich zarysach Przymierza Potwierdzonego Przysięgą jest wyrażone w 1Moj. 22:6-8. Skoro działało w sposób prospektywny w przypadku Abla, Enocha, Noego itd., może działać obecnie w przypadku poświęcających się pomiędzy wiekami, jak to sugeruje ogólna myśl Pisma Świętego, logika i fakty.
Gal. 3:6-9 i Rzym. 4:16 nauczają, że ci wszyscy, którzy mają ten sam rodzaj wiary, jaką miał Abraham, będą wraz z nim pobłogosławieni przywilejem błogosławienia wszystkich rodzin ziemi. Ta obietnica stanowi Przymierze! Obecnie działa ona wobec Młodocianych Godnych, a także Poświęconych Obozowców Epifanii, ponieważ „są z wiary Abrahama”, tj. „ufają, gdy nie mogą go dostrzec” (2Kor. 4:13; 5:7), a zatem „dostępują błogosławieństwa wraz z wierzącym Abrahamem”. To prawda, że wczesne zarysy Przymierza Potwierdzonego Przysięgą nie zapewniają życia, bowiem ono będzie dane tym klasom poprzez Nowe Przymierze, pokazane w Keturze. Jednak te wczesne zarysy Przymierza Potwierdzonego Przysięgą dają im pewien rodzaj stanowiska przed Bogiem.
Przymierze działające w tym życiu w stosunku do Abrahama, Izaaka, Jakuba oraz pozostałych Starożytnych Godnych nie zostało pokazane w typie w żadnej z trzech żon Abrahama. Nie są też w nich pokazane te jego zarysy, które obejmują Wielką Kompanię i cielesny Izrael (Rzym. 11:28, 29). Jednak tak jak dokładnie ten sam warunek nie unieważnia Przymierza Potwierdzonego Przysięgą dla Wielkiej Kompanii i Izraela cielesnego, tak niepokazanie tego przymierza w typie w żadnej z żon Abrahama nie dowodzi, że nie istnieje, ponieważ wiele wersetów świadczy o jego istnieniu, a jest to przymierze podobne do tego, jakie obejmuje Młodocianych Godnych (E4, s. 355-356).
Imiona członków POE, tak jak imiona Starożytnych i Młodocianych Godnych, są zapisywane w księdze żywota, chociaż w przeciwieństwie do tych dwóch klas wybranych, nie są prospektywnie zapisywane w niebie. Członkowie tych trzech klas, po poświęceniu się, zaczęli wpisywać swoje charaktery w ziemskie zarysy jego fazy potwierdzonej Przysięgą, chociaż w rzeczywistości nie otrzymają oni życia dopóki nie wejdą pod działanie Nowego Przymierza podczas Pośredniczącego Królestwa.
Brat Johnson pokazuje, że „zapisanie imion w księdze żywota” „w zwykłym znaczeniu jest wpisaniem czyjegoś charakteru w przymierze” i wyjaśnia, że Starożytni i Młodociani Godni zaczęli wpisywać swe charaktery w ziemskie zarysy jego fazy potwierdzonej Przysięgą. To samo dotyczy Poświęconych Obozowców Epifanii. Codziennie wpisują swoje imiona do księgi życia w sposób podobny do Młodocianych Godnych (PT 1981, s. 14, kol. 2).
Chociaż nie są oni na próbie do życia w tym Wieku, to pewne rzeczy w tym życiu oraz pewne rzeczy w Tysiącleciu zostaną wypracowane w Poświęconych Obozowcach Epifanii, by przygotować ich do życia wiecznego. W tym życiu, po to by okazać się wiernymi jako drugorzędne ziemskie potomstwo Abrahama, muszą przejść próbę wiary i posłuszeństwa – w rzeczy samej muszą skrystalizować te dwie łaski. Będą oni musieli także rozwinąć dużą miarę niesamolubnej miłości, która jest konieczna do wiernego wykonywania poświęcenia aż na śmierć.
Cierpią oni dla sprawiedliwości i toczą dobry bój wiary, co rozwija ich charaktery i dowodzi, że są godni, by zająć szczególne miejsce łaski, które Bóg zarezerwował dla nich w swoim Królestwie. Jednakże nawet w tym życiu otrzymują oni wiele