Teraźniejsza Prawda nr 554 – 2020 – str. 48

Kompanię, Bóg doświadczał obie klasy w bardziej wymagający sposób swoim Słowem, Duchem i opatrznościami niż doświadcza poświęcających się „między wiekami” tymi trzema środkami, gdyż nie są oni teraz na próbie uzyskania życia i dlate­go nie są doświadczani do ostateczności, jak dwie wspomniane klasy.

      Co to znaczy? To znaczy, że choć Bóg pragnie, by wszyscy poświęceni rozwinęli bezinteresowną miłość najbardziej jak to jest możliwe, jednak nie wymaga od poświęcających się „między wiekami” krystalizacji bezinteresownej miłości, a tym sa­mym nie daje im doświadczeń, które wymagałyby rozwinięcia w takim samym stopniu bezinteresow­nej miłości, w jakim wymagał od Małego Stadka i Wielkiej Kompanii. Wskutek tego zwycięstwo poświęcających się teraz nie jest przez Boga uzależ­nione od rozwinięcia doskonale skrystalizowanej miłości, czego wymagał od wymienionych dwóch klas, choć Bóg jest zadowolony, gdy ją krystalizują na tyle, na ile to jest możliwe. Wymaga On jednak rozwinięcia przez nich bezinteresownej miłości do stopnia, w jakim mogą wiernie zwyciężać w mniej­szych próbach od tych, które zsyłał tym dwóm klasom. Oznacza to, że aktualnie poświęcający się muszą zwyciężać pokazując miłość obowiązkową i bezinteresowną w doświadczeniach, którym Bóg ich poddaje, do stopnia kwalifikującego ich do ob­jęcia stanowisk „książąt” w Pośredniczącym Pa­nowaniu. Nie jest prawdą, jak niektórzy nauczali, że Młodociani Godni nie mają obecnie rozwijać miłości bezinteresownej.

******

      Pytanie: Czy sześciu synów Ketury reprezentu­je sześć klas restytucjonistów czy sześć grup w ra­mach jednej klasy? (1969)

      Odpowiedź: Obydwa określenia są prawidło­we. Br. Johnson wspomina o „całej klasie restytucyjnej” (E4, s. 451, linia 13) oraz o „klasie restytucyjnej” (E15, s. 682, linia 19), w ten sposób odnosząc się do restytucjonistów jako do jednej klasy. Jednak wielokrotnie odnosi się także do różnych klas pośród restytucjonistów, takich jak „owce i kozły” z Mat. 25:31,32 jako reprezentują cych „dwie klasy” restytucjonistów (zob. np. E6, s. 252) oraz do bardziej i mniej zaszczytnych „na­czyń” z 2Tym. 2:20 jako reprezentujących „klasy” restytucjonistów (zob. np. E4, s. 320). W podobny sposób opisuje on aniołów w podziale na osiem „rzędów” lub „klas” (E2, s. 72, 73; E6, s. 488, 489). W wielu miejscach mówi o Starożytnych i Młodo­cianych Godnych jako o dwóch klasach restytucjonistów (zob. np. E4, s. 320, 322, akapit 1.), a także nazywa te dwie klasy i siedemdziesięciu najważ­niejszych Godnych (Zimran; por. PT 1957, s. 23; PT 1958, s. 6) „grupami” i „klasami” (zob. np. E11, s. 405, akapit 1., s. 412, akapit 1.). Stąd Br. Johnson używa terminów „grupy” i „klasy” w sposób synonimiczny i wymienny.

      W związku z potomkami Ketury brat Johnson wymienia te dwie „klasy” w restytucji – Starożyt­nych i Młodocianych Godnych – jako reprezen­towane przez Szebę i Dedana, dwóch wnuków Ketury (zob. np. E6, s. 717). Te dwie „klasy” są częściami Godnych jako klasy, pokazanej w synu Ketury Jokszanie (1Moj. 25:2, 3, BW). Wobec tego widzimy, że właściwym podejściem – stosowanym i aprobowanym przez br. Johnsona – jest uważa­nie różnych części lub grup restytucjonistów za „klasy” w znaczeniu części lub podgrup restytucjonistów jako jednej klasy czy to przedstawionych w synach, wnukach, czy prawnukach Ketury. Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko synów, mamy sześć klas. Jeśli doliczymy wnuków – trzynaście, a jeśli także prawnuków – szesnaście.

PT 2020, s. 46-47

Sprostowanie

      Zmarły 11.05.2019 r. brat Mieczysław Kula był członkiem zboru w Rybniku, a nie, jak błędnie podaliśmy, zboru w Dąbrowie Górniczej.

Pamiętamy

Dnia 17.02.2020 r. w wieku 85 lat zmarł brat Antoni Pikor ze zboru we Wrocławiu.
Dnia 30.08.2020 r. w wieku 60 lat zmarł brat Czesław Olekszy ze zboru w Poznaniu.
Dnia 01.10.2020 r. w wieku 91 lat zmarła siostra Aniela Frąckowiak ze zboru w Poznaniu.
Dnia 01.10.2020 r. w wieku 68 lat zmarł brat Andrzej Zenderowski ze zboru w Katowicach.
Dnia 03.11.2020 r. w wieku 85 lat zmarła siostra Krystyna Grodzińska ze zboru w Łodzi.
Dnia 15.11.2020 r. w wieku 72 lat zmarł brat Jan Piskor ze zboru w Nienadówce.

poprzednia stronanastępna strona