Teraźniejsza Prawda nr 554 – 2020 – str. 47
Br. Johnson w E16, s. 339-340 komentuje to następująco: „Gościniec Świątobliwości [inaczej Droga Święta, Droga Świętości – przyp. tłum.] odnosi się do drogi publicznej w harmonii z świątobliwością, po której ludzkość będzie miała możliwość podróżowania, gdy otrzyma błogosławieństwa restytucji w Wieku Tysiąclecia […]. Ci, którzy będą podróżować tą drogą, będą się uczyć Bożego Słowa (Iz. 35:5), głosić je (Izaj. 35:6; Ps. 107:22) oraz praktykować (Izaj. 35:6; Ezech. 36:25, 27)”. W E17, s. 331, akapit 1., br. Johnson cytuje Izaj. 35:8: „Stanie tam gościniec i droga, a będzie nazwana Świętą Drogą; nie przejdzie po niej nieczysty, bo ona będzie dla nich; ktokolwiek pójdzie tą drogą, to nawet nieświadomi nie zbłądzą” (NBG – Nowa Biblia Gdańska).
Następnie komentuje: „Droga jest traktem pub licznym, a tutaj naszej uwadze przedstawiana jest publiczna droga zbawienia dla klasy restytucyjnej. Nazywana jest ona »bitą«, tzn. drogą, która będzie dla restytucjonistów. Będzie nazywana Drogą Świętości, ponieważ od ludzi będzie wymagać usprawiedliwienia i uświęcenia. Ci, którzy będą trwać w stanie nieczystym, nie będą po niej chodzić, a ci, którzy nie zechcą się reformować, nie będą mieli prawa dojść nią do końca – niektórzy zostaną odcięci pod koniec stu lat, inni pod koniec tysiąca lat, jako ci, którzy nie wypełnili swych dni dobrem. Będzie ona dla tych, którzy nią pójdą. Będzie ona dla dobra tych, którzy zechcą podróżować drogą prawdy, sprawiedliwości i świętości” (Izaj. 65:20; E4, s. 422; E16, s. 155, 164).
Ci spośród ludzkości, którzy nie będą praktykować i rozpowszechniać prawdy, grzesząc przez zaniechanie (Mat. 25:41-46), mimo że będą zewnętrznie posłuszni podczas Tysiącletniego Panowania, zostaną w Małym Okresie odcięci we wtórej śmierci jako członkowie klasy kozłów. Zwięzłe stwierdzenie dotyczące tego znajdujemy w Abd. 1:16: „Bo jak wy piliście na mojej świętej górze, tak będą stale pić wszystkie narody; będą pić i pochłaniać, aż będzie z nimi tak, jakby ich nigdy nie było” (UBG).
PT 2020, s. 44-46
PYTANIA BIBLIJNE
Pytanie: Czy Poświęceni Obozowcy Epifanii jako poświęcający się „między wiekami” mają rozwijać bezinteresowną (niesamolubną) miłość w obecnym czasie swojej próby? (1983)
Odpowiedź: Ci poświęcający się nie są na próbie do życia, lecz tak jak Starożytni Godni, są na próbie kwalifikującej do zajęcia stanowisk „książąt” w Pośredniczącym Królestwie (Izaj. 32:1; TP 1973, s. 66; TP 1978, s. 91). Dlatego też nie znajdują się oni obecnie pod prawem miłości bezinteresownej (niesamolubnej) w pełni jako zasadą przezwyciężania prób, jakie przechodzą, co miałoby miejsce, gdyby teraz byli na próbie do życia. Muszą oni jednak w dużym stopniu wypracować bezinteresowną miłość, w przeciwnym razie nie wykonają wiernie swego poświęcenia, gdyż obowiązkowa miłość nie poświęca swych praw dla dobra innych, choć wymaga respektowania ich praw.
Zatem prawo sprawiedliwości, które jest prawem usprawiedliwionej ludzkiej natury, nie wymaga od nikogo poświęcenia swoich praw dla innych. Jednak prawo ofiary, którym jest bezinteresowna (niesamolubna) miłość, wymaga poświęcenia swych praw w imię Boskiego planu dla dobra drugich. Poświęcając się, przyjmuje się prawo ofiary, co w obecnym czasie musi być uczynione z uwagi na dominację Szatana i grzechu, ponieważ tak długo jak grzech i Szatan mają przewagę w ludzkich relacjach, to obecne korzyści są po stronie grzechu i samolubstwa, a obecne niekorzyści są po stronie sprawiedliwości i miłości. Stąd teraźniejsze warunki wymagają ofiarowania swoich praw, jeśli osoba poświęcona ma być wierna swym ślubom poświęcenia – tj. te warunki zmuszają do rozwijania bezinteresownej miłości, jeśli poświęcony chce być wierny swoim ślubom poświęcenia. Tak nie będzie w Pośredniczącym Królestwie, kiedy wszelkie aktualne korzyści będą po stronie sprawiedliwości, a niekorzyści po stronie grzechu.
Jaka zatem jest różnica między poświęceniem Małego Stadka i Wielkiej Kompanii z jednej strony a poświęcającymi się „między wiekami” z drugiej strony? Odpowiadamy, że nie ma różnicy w kwestii samej natury ślubów, ponieważ poświęcenie podczas panowania Szatana i grzechu zawsze oznacza poświęcenie swoich praw w interesie Boskiej sprawy w służbie dla innych, czyli zawsze oznacza miłość bezinteresowną.
Skoro nie ma różnicy między ślubami przyjmowanymi przez poświęcenie, to w czym tkwi różnica? Odpowiadamy: Nie w ślubach ani zobowiązaniach, jakie z nich wynikają, lecz w wymaganym przez Boga sposobie wypełniania zobowiązań. Poddając próbie najpierw Małe Stadko i Wielką