Teraźniejsza Prawda nr 554 – 2020 – str. 35

      Następna w kolejności klasa – Wielki Lud (Obj. 7:9-17), Wielka Kompania, jest przedstawiona w wersetach 14, 15 (UBG; w BG w. 15, 16 – przyp. tłum.) jako „dziewice [zarówno Małe Stadko jak i Wielka Kompania są pokazane w dziewicach (pan­nach) w Mat. 25], jej towarzyszki [Druhny]” idące za nią. Są one prowadzone do pałacu Jehowy z wese­lem i radością, na Wieczerzę Weselną Baranka (Obj. 19:7-9). Książęta na ziemi to szlachta i antytypiczni Lewici w Tysiącleciu i po nim.

      W Ps. 45:16 (UBG; w BG w. 17 – przyp. tłum.) dalsze rozważania wskazują, że we właściwym cza­sie rodzą się dzieci – mowa tu o zmartwychwstaniu pierwszej oddzielnej klasy restytucyjnej Tysiąclecia – Starożytnych Godnych. „Miejsce twoich ojców zaj­mą twoi synowie, których ustanowisz książętami po całej ziemi”. Ci którzy byli „ojcami” – Starożytnymi Godnymi, staną się tysiącletnimi dziećmi Chrystusa, Głowy i Ciała – Oblubieńca i Oblubienicy. Jedynie Starożytni Godni – pierwszorzędna klasa książąt Tysiąclecia – są „ojcami” i dlatego też są jedynymi książętami Tysiąclecia, wyszczególnionymi w Ps. 45:16. Oczywiście Młodociani Godni mają swój udział w służbie, naturze i nagrodzie wraz ze Staro­żytnymi Godnymi, jak to pokazują inne wersety Pis­ma Świętego, chociaż nie są wyszczególnieni w tym fragmencie.

      Młodociani Godni jako czwarta klasa wciąż są z nami, ale już niedługo zakończą swój kierowany Pańską ręką rozwój, przygotowujący ich do zaję­cia stanowisk pod zwierzchnictwem Starożytnych Godnych w ziemskiej fazie Królestwa. Ten czas pró­by obejmuje po części lata wędrówki po symbolicz­nej pustyni, przy końcu którego wierne Maluczkie Stadko i Wielka Kompania otrzymały swój obie­cany odpoczynek w Kanaanie. Młodociani Godni współpracują z Panem w kończeniu swojego rozwo­ju niezbędnego do zajęcia urzędów w Tysiącletnim Królestwie. Towarzyszące temu doświadczenia mają bardzo zróżnicowany charakter, lecz pośród nich wszystkich Pan prowadzi swój lud, tak jak Mojżesz prowadził Izrael podczas typicznej czterdziestolet­niej wędrówki.

      Nadmieńmy krótko, że narody wysławiające Boga na wieki wieków, o których mówi w. 17 (UBG; w BG w. 18 – przyp. tłum.) obejmują Poświęconych Obozowników Epifanii, pozostałych zbawionych quasi-wybranych i zbawionych niewybranych spo­śród całej ludzkości. Zatem wszyscy, którzy znajdą się w jednej z siedmiu zbawionych klas, obejmują­cych ludzi żyjących przed Tysiącleciem, w Tysiącle­ciu i po Tysiącleciu, opisani są w Ps. 45:13-17 (UBG; w BG w. 14-18 – przyp. tłum.; E17, rozdział II).

      Innym silnie przemawiającym wersetem jest Izaj. 32:1, który mówi: „Oto król będzie królował w spra­wiedliwości, a książęta w sądzie panować będą”. Wy­mienionym tu królem jest z całą pewnością Chrystus(Głowa i Ciało), a sprawowane przez Niego rządy w sprawiedliwości i pokoju, jako wielkiego antytypicznego Salomona, odnoszą się do pośredniczących rządów Tysiąclecia (Ps. 72:1, 7). Podczas tych rządów Starożytni i Młodociani Godni (antytypiczni Lewi­ci) wzbudzeni ze śmierci jako doskonałe w swoich zdolnościach istoty ludzkie, będą rządzić w sądzie jako książęta – ziemscy władcy, żyjący na Ziemi pod zwierzchnością Chrystusa złożonego z istot ducho­wych, Królów i Kapłanów. „Książętami są tutaj Sta­rożytni i Młodociani Godni” (E17, s. 111, 329).

      Najwyraźniej książęta stojący na czele tych dwu­nastu pokoleń przedstawiają Starożytnych i Młodo­cianych Godnych (Izaj. 32:1). Starożytni i Młodocia­ni Godni będą podporządkowanymi Chrystusowi władcami, podczas gdy świat (przedstawiony w ty­pie przez dwanaście pokoleń Izraela; Mat. 19:28) nie tylko nie będzie w ogóle sprawował władzy, lecz będzie poddany tym Godnym. Starożytni i Młodo­ciani Godni postawieni będą nad światem jako jego widzialni władcy, których świat uzna i którym okaże posłuszeństwo (E17,107).

      Na czele każdego pokolenia stał jeden książę (4Moj. 1:5-16), co jednak nie znaczy, że tylko je­den przedstawiciel Godnych zostanie głową każdego odpowiedniego pokolenia, bowiem zgodnie z zasto­sowaniem na Wiek Ewangelii, książęta w każdym przypadku reprezentują „przywódców (nie jednego lecz pewną liczbę)” każdego z antytypicznych poko­leń (E8, s. 12). W typie przywódcy lub książęta mieli „podwładnych” (E8, s. 665 u dołu), czyli pomocni­czych książąt, zwanych też kapitanami.

      Zatem Godni jako książęta będą posiadać zdol­nych pomocników w quasi-wybranych (szczególnie w klasie Poświęconych Obozowników Epifanii), w zależności od ich różnych zdolności, bowiem quasi-wybrani przedstawieni są przez podległych książąt lub kapitanów. Będą oni pomagać niewybranym – „córkom” (Izaj. 60:4; Joela 2:28) w krocze­niu Drogą Świętą, ponieważ jako wielcy misjonarze Wieku Tysiąclecia, przede wszystkim pod kierow­nictwem Chrystusa i Kościoła, a w następnej kolej­ności Starożytnych i Młodocianych Godnych, pójdą wszędzie, by nawracać pogan i odstępczych Żydów zgodnie ze Słowem i dziełem Bożym (patrz Joela 2:28; E17, s. 339, por. PT 1978, s.54, TP 1979, s. 24).

      O książętach Tysiąclecia wspomina również Ps. 107:40. Wersety 32-42 odnoszą się do warun­ków w czasie Tysiąclecia, a wersety 33-38 zwracają uwagę na klasę restytucyjną żyjącą w Wieku Tysiąc­lecia. Rzeki, które zamieniły się w pustynię, źródła wody w suchą ziemię, to strumienie i źródła Babi­lonu. Zostaną one całkowicie wysuszone w czasie Królestwa. Mimo że pod pewnymi względami był to obszar przynoszący bogate owoce swoim miesz­kańcom, Bóg go zniszczy. W jego miejsce narody otrzymają odpowiedni zakres prawdy i jej ducha

poprzednia stronanastępna strona