Teraźniejsza Prawda nr 552 – 2020 – str. 6
BOSKIE DZIEŁO WIEKU EWANGELII – DZIEŁEM WYBORCZYM
Boskie dzieło w Wieku Ewangelii miało być dziełem wyborczym! Wiele wersetów Pisma Świętego wskazuje, że dzieło Boże w Wieku Ewangelii miało być i było dziełem elekcyjnym, pracą wybierania spośród rodzaju ludzkiego przedtysiącletniego potomstwa (dzieci) Abrahama – tych, którzy wytrwale praktykowali wiarę, tak jak on (Rzym. 4:1-25).
Jezus, podczas swej pierwszej obecności, głosił poselstwo Królestwa w celu dokonania dzieła wyboru, a nie dzieła nawrócenia świata. Celowo mówił On w przypowieściach „[…] tym zaś, którzy są zewnątrz, wszystko podaje się w podobieństwach, aby patrząc, – widzieli, a nie ujrzeli; i słuchając słyszeli, a nie rozumieli, żeby się czasem nie nawrócili i nie dostąpili odpuszczenia.” (Mar. 4:11, 12, EW; Mat. 13:10-17). Inaczej mówiąc, Jezus celowo nie starał się wszystkich nawrócić.
Słusznie Pismo Święte mówi, że niewielu będzie w stanie usłyszeć – docenić, zrozumieć i przyjąć ofertę zbawienia wyborczego. Bóg zaplanował, że to powołanie ma być elekcyjne, wyborcze. Do jednych ono przemawia, a do innych nie; jednych przyciąga, innych nie (BS 1952, s. 43).
Dz. 3:19-21 wykazują, że podczas drugiej obecności Chrystusa nastąpią „czasy odnowienia [KJV – restytucji, ASV – przywrócenia] wszystkich rzeczy”. Ta restytucja wskazuje na nawrócenie świata, ale nie w Wieku Ewangelii, lecz potem, w Wieku Tysiąclecia.
Pamiętajmy o tym, że obecnie, przy końcu Wieku, Bóg dokonuje szczególnego dzieła gromadzenia i przygotowywania swoich klejnotów (Mal. 3:17; Ps. 50:5; Izaj. 56:8). Starajmy się wciąż być świecącymi światłami w tym ciemnym i złym świecie, wytrwale przedstawiającymi Słowo Życia (Filip. 2:15, 16), ustnie lub słowem drukowanym, w celu wybrania kolejnych klejnotów, których Pan poszukuje jako przed-tysiącletniego potomstwa Abrahamowego. Jednocześnie zdawajmy sobie sprawę z tego, że obecnie nie jest czas na nawrócenie świata, lecz nastąpi to podczas nadchodzącego tysiącletniego Pośredniczącego Panowania Chrystusa.
Bóg, działając poprzez Chrystusa i przez inne osoby, usuwa jednych władców, a ustanawia innych (Dan. 2:21; 4:17). Ci wspomagający dzieło Boga są także bardzo aktywni w wypełnianiu wyborczych i quasi-wyborczych zarysów Boskiego dzieła Wieku Ewangelii. O tak, Bóg uczyni wszystkie pięć przed-restytucyjnych poświęconych klas – Maluczkie Stadko, Starożytnych Godnych, Wielką Kompanię, Młodocianych Godnych i Poświęconych Obozowców Epifanii (symbolizowanych odpowiednio przez Syjon, Morię, Akrę, Bezetę i Ofel) – specjalnymi narzędziami, pomagającymi niewybranym kroczyć Drogą Świętą (dzieło Wieku Tysiąclecia).
Te pięć przedrestytucyjnych klas poświęca się na śmierć, co oznacza zupełne złożenie lub poddanie własnej woli i przyjęcie Boskiej woli za swoją we wszystkim – w tym samym duchu, w którym poświęcił się Jezus (Ps. 40:9; Żyd. 10:7). Można powiedzieć, że dokonując takiego poświęcenia, poświęcający się jak gdyby składa swój podpis u dołu czystej kartki papieru i zgadza się na wszystko, co Bóg napisze ponad tym podpisem. Wiara w Boską wiarygodność i miłość – zarówno z wdzięczności dla Niego za przeszłe łaski („litości” – Rzym. 12:1), jak i z oceny dla Niego za to, że ma tak szlachetny charakter, pozwalający Mu zsyłać takie niezasłużone łaski – powinna pobudzać do poświęcenia się. W ten sposób podkreślamy jako rzecz najwyższej wagi, że jest to poświęcenie do czynienia Bożej woli.
Przyznajemy, że istnieją różnice w stawianych wymaganiach oraz w tym, jak Bóg używa tych, którzy się poświęcają, którzy się Jemu oddają (2Kor. 8:5). Jednak ten różny użytek i wymagania, wynikające na przykład ze zmian dyspensacyjnych w planie Bożym, ustalane są przez Boga, a nie przez poświęcającego się i nie powinny powodować żadnej różnicy w rodzaju podejmowanego poświęcenia.
Poświęcenie do życia jest właściwe dla warunków Tysiąclecia, a nie dla warunków Wieku Ewangelii, kiedy to, jeśli ktoś jest wierny Panu, ofiaruje swoje prawa na śmierć, pozostając w opozycji do grzechu i w służbie sprawiedliwości.
ANALIZA ROZSZERZONEGO ŻNIWA WIEKU EWANGELII
Br. Russell podczas Paruzji otrzymał przywilej położenia fundamentu oraz wykonania wśród ludu Bożego pracy przygotowania budowy tego (epifanicznego) Obozu. Wierzymy, że jest wolą Bożą, abyśmy kontynuowali tę pracę na tych samych zasadach. Ta ogromna ilość literatury autorstwa naszego Pastora, wsparta literaturą epifaniczną, będzie wykorzystywana stosownie do potrzeb wraz z adaptacjami pism braci Russella i Johnsona dostosowanymi do bieżących potrzeb.
Na prawdę już posiadaną Pan nakłada więcej prawdy, podając przykazanie za przykazaniem,