Teraźniejsza Prawda nr 552 – 2020 – str. 2
HISTORIA WIEKU EWANGELII W PROROCTWIE
Izaj. 24:1-23
Niniejsze studium na temat obalenia państwowości narodu żydowskiego będzie dla nas korzystne, jeśli rozważymy je z perspektywy proroczego zastosowania i wypełnienia za czasów Tytusa w Żniwie Wieku Żydowskiego.
Z tego punktu widzenia 24 rozdział Księgi Izajasza ma prorocze zastosowanie począwszy od Żniwa Wieku Żydowskiego, poprzez cały Wiek Ewangelii aż do Tysiącletniego Pośredniczącego Panowania Chrystusa. Na początku opisuje on warunki podczas Żniwa Wieku Żydowskiego (w. 1-12), czas zamętu i utrapienia w Judei oraz spustoszenie jej jako karę od Jehowy za nieprawości cielesnego Izraela jako narodu. Następnie (w. 13-16) mówi o wiernym ostatku rozproszonym pośród narodów i sławiącym Boga nawet w odległych krainach. Potem opisuje (w. 16-23) przewrotność pewnych wodzów Wieku Ewangelii, zwłaszcza przywódców religijnych w symbolicznym Babilonie – narodach chrześcijańskich – udręki i prześladowania ludu Bożego Wieku Ewangelii, obalenie oraz usunięcie zarówno świeckiego, jak i religijnego imperium Szatana w czasie wielkiego Czasu Ucisku oraz wprowadzenie i rozkwit Boskiego chwalebnego panowania sprawiedliwości dokonywane poprzez Chrystusa w nowych niebiosach i na nowej ziemi (Obj. 11:15). A zatem Iz. 24. podaje nam w proroctwie zwięzłą historię całego Wieku Ewangelii. (Jeśli nie zaznaczono inaczej, wszystkie cytaty z Iz. 24. pochodzą z UBG – przyp. tłum.).
Hebrajskie słowo eretz występuje 16 razy w 24. rozdziale Izajasza i jest ono także często używane w innych miejscach Biblii. Jest zazwyczaj tłumaczone jako „ziemia”, tak jak w w. 1. lub jako „kraina” (przekład ASV przypis do w. 1.; Leeser oddaje je słowem „kraina” we wszystkich przypadkach, gdy występuje w w. 1-12). Język używany w w. 1 -12 w dużej mierze wskazuje na słowo „kraina” jako tłumaczenie bardziej poprawne od słowa „ziemia”, bowiem mowa tu jest nie tylko o ziemi, ale także o ludzie (por. Oz. 4:3, 6, 9; Łuk. 13:34, 35; 21:20 itd.).
Ponieważ cielesny Izrael jest typem duchowego Izraela, a Żniwo Wieku Żydowskiego ma równoległy odpowiednik w Żniwie Wieku Ewangelii, jest całkowicie słuszne, by zastosować wyrażenia „opróżni ziemię”, „spustoszy ją”, „odmieni oblicze jej” [UBG] także do końca, czyli do Żniwa Wieku Ewangelii, zwłaszcza do Czasu Ucisku od 1914 r. (R1813, ostatni akapit, R5041, kol. 2, R5735, kol. 2; BS 1960, s. 63; BS 1968, s. 63). Jak już zostało nadmienione, w niniejszym artykule rozważymy proroctwo z 24. rozdziału Księgi Izajasza jako całość wypełnioną historycznie i chronologicznie, począwszy od Żniwa Wieku Żydowskiego, kiedy to rozpoczął się Wiek Ewangelii.
KARA BOSKA DLA CIELESNEGO IZRAELA
Kiedy Jezus, urodzony pod Zakonem, przyszedł do swego narodu, to „[…] swoi go nie przyjęli” (Gal. 4:4; Jana 1:11, UBG). „Lecz jego poddani nienawidzili go i wysłali za nim poselstwo ze słowami: Nie chcemy, aby ten człowiek królował nad nami” (Łuk. 19:14, UBG), a szczególnie ich obłudni przywódcy – „ślepi przewodnicy” – spiskowali przeciwko Niemu i prześladowali Go, aż „[…] wyrzuciwszy go […] zabili […]” (Łuk. 20:14,15; Dz. 2:36; 3:15, UBG).