Teraźniejsza Prawda nr 549 – 2019 – str. 22

w harmonii z Panem i Jego zasadami sprawiedliwo­ści”. Z kolei w Cieniach Przybytku, s. 26, akapit 2, stwierdził: „Jak Izrael wyobrażał świat, tak Lewici byli odpowiednikami »domowników wiary«, czyli wszystkich wierzących w Jezusa i okup”.

      W harmonii z tą ogólną definicję (kursywa na­sza), br. Johnson w PT 1921, s. 7 (przedrukowane w E4, s. 405, 406) wskazał kilka szczególnych zas­tosowań i nadmienił, że „wyrażenia »dom wiary« używamy z wielu różnych punktów widzenia”. Naj­pierw wyjaśnił, że: „W Starym Testamencie wszy­scy wierzący w obietnice należeli do domu wiary (Żyd. 11:1-39)”. Następnie opisał „dom wiary Wieku Ewangelii”, wskazując, że należeli do niego „wszyscy wierzący w Jezusa w Wieku Ewangelii” Na dowód tego podał Rzym. 4:11, 12 i odwołał się do stwierdze­nia br. Russella z R5358, akapit 2: „W ścisłym znacze­niu [kursywa nasza] dom wiary obejmuje oczywiście tylko poświęconych [kursywa nasza]. Jednak słowa Apostoła usprawiedliwiają nasze przekonanie, że ci, którzy dopiero rozważają ten krok, obliczając koszty, w szerokim znaczeniu mogą także być uważani za domowników wiary” (widzimy, że br. Russell użył tu tego terminu w dwóch znaczeniach: w jednym w od­niesieniu do poświęconych, a w drugim do niepoświęconych wierzących).

      Następnie, po krótkim opisie „domu wiary no­wych stworzeń” „jako skończonego dzieła, pod ko­niec Wieku Ewangelii, szczególnie w czasie Epifanii” oraz „domu wiary w Tysiącleciu”, br. Johnson po­wraca do dalszych rozważań na temat „domu wiary Wieku Ewangelii” – który zdefiniował jako drugi w kolejności. Wskazuje, że Młodociani Godni „za­chowują swe tymczasowe usprawiedliwienie i w ten sposób należą do domu wiary Wieku Ewangelii, który trwa aż do Epifanii i podczas niej”. Stwierdził jednak, że „tymczasowo usprawiedliwieni, którzy obecnie [przed październikiem 1954 r.] się nie poświęcają”, „całkowicie przestają być członkami domu wiary [Wieku Ewangelii], ponieważ daremnie użyli łaskę Boga” (2Kor. 6:1).

      Prosimy naszych czytelników o uważne prze­studiowanie tych stwierdzeń. Zauważmy, że jest tu mowa o „domu wiary Wieku Ewangelii”. W roku 1921 br. Johnson nie omawiał oczywiście szczegółów prawdy na temat epifanicznego domu wiary, w tym Obozu Epifanii, ponieważ szczegóły te nie były wte­dy tak jasne, jak w późniejszym czasie. „Wierni tym­czasowo usprawiedliwieni” oraz „nawróceni wierni Żydzi” z Obozu Epifanii należeli do grup, które br. Johnson później zaliczył do „piątego rzędu po­tomków Abrahama” (E12, s. 185, 188, od góry), któ­rzy „jako specjalni pomocnicy Starożytnych i Mło­docianych Godnych […], będąc najniższą częścią przedtysiącletniego nasienia Abrahama, będą szcze­gólnie używani, zgodnie z Przymierzem, bardziej niż pozostała część klasy restytucyjnej, do błogo­sławienia rodzin, narodów i rodzajów ziemi” (E11, s. 293). Identyfikuje ten „piąty rząd potomków Abra­hama” jako klasę quasi-wybranych, która obejmuje Obozowców Epifanii (PT 1955, s. 20-23; PT 1957, s. 20-27; PT 1962, s. 45; PT 1963, s. 28-30, 43).

      Izaj. 49:11 (UBG): „Na wszystkich moich górach utoruję drogę, a moje gościńce będą wyżej wznie­sione”. Werset ten mówi o klasach poświęconych w okresie przed restytucją. Bóg uczyni wszystkie pięć przedrestytucyjnych poświęconych klas – Ma­luczkie Stadko, Starożytnych Godnych, Wielką Kompanię, Młodocianych Godnych i Poświęconych Obozowców Epifanii (symbolizowanych odpowied­nio przez Syjon, Morię, Akrę, Bezetę i Ofel) – spec­jalnymi narzędziami pomagającymi niewybranym kroczyć Drogą Świętą.

      Poświęceni Obozowcy Epifanii są obecnie próbnie usprawiedliwieni przez wiarę w Chrystusa i przyjęci przez Boga w poświęceniu (Przyp. 23:26) jako należący do przedtysiącletniego potomstwa Abrahama w ziemskich zarysach Przymierza Zwią­zanego Przysięgą, a także mają przywilej modlenia się do Boga i społeczności z Nim. Gdy staną na pró­bie pod Nowym Przymierzem, nie stracą tej relacji opartej na Przymierzu Związanym Przysięgą, ani tych wymienionych przywilejów. Bóg udzieli im wysokich zaszczytów, ponieważ obecnie dowodzą oni swojej wierności na większej próbie niż ta, której podlegać będzie ogół restytucjonistów. Otrzymają oni przywilej stania się specjalnymi współpracowni­kami Godnych i będą bardzo zdolnymi pomocnika­mi dla ludzkości. Jak wspaniały jest nasz Niebiański Ojciec! Jak łaskawy dla nas wszystkich! Zachowajmy samych siebie w miłości Bożej (Judy 21)!

      Wielu z należących do tej „najniższej części przedtysiącletniego nasienia Abrahama” obecnie poświęca się (po 1954 roku, od kiedy nie jest już możliwe wejście na Dziedziniec – by stać się antytypicznymi lewitami). Będąc członkami przedty­siącletniego potomstwa Abrahama, tymi, „którzy są z wiary”, „z wiary […] Abrahama” (Gal. 3:7, 9, UBG; Rzym. 4:11, 12, 16; E4, s. 342, 343), są oni próbnie usprawiedliwieni i należą do domu wiary – nie „domu wiary Wieku Ewangelii”, ani tej części epifa­nicznego domu wiary, jaka jest pokazana na Dzie­dzińcu Epifanii, ale do epifanicznego domu wiary pokazanego w Obozie Epifanii, gdyż po 1954 roku nikt nie może poświęcić się i być obrazowo pokaza­ny na Dziedzińcu. Oni „dostępują błogosławieństwa z wiernym Abrahamem” jako antytypiczni Netynejczycy w Obozie wokół epifanicznego Przybytku.

poprzednia stronanastępna strona