Teraźniejsza Prawda nr 548 – 2019 – str. 5

Epifanii (okres „zanim rozpocznie się restytucja”) są wszyscy zobrazowani w Obozie Epifanii. Jednak kiedy okupowa zasługa Chrystusa zostanie zastosowana za świat, kiedy „rozpocznie się restytucja”, wówczas nie będzie już ani próbnego, ani ożywionego usprawiedliwienia przez wiarę! Wynika to z tego, że obydwa te rodzaje usprawiedliwienia przez wiarę! Wynika to z tego, że obydwa te rodzaje usprawiedliwienia działają na podstawie przypisanej zasługi okupowej, w odróżnieniu od zastosowanej zasługi okupowej”. Kiedy ustanie próbne usprawied­liwienie przez wiarę, wówczas, jak nauczał br. Rus­sell, rozpocznie się próbne usprawiedliwienie przez uczynki (PT 1974, s. 12).

      W następnym punkcie rozważań przyjrzymy się PnP 6:8,9 (UBG). Dziewice [BG: panny] – świeżość, nieskażona działaniem ludzkim. Mat 5:48: „Bądź­cież wy tedy doskonałymi, jako i Ojciec wasz, któ­ry jest w niebiesiech, doskonały jest” (patrz Manna z 29 czerwca). Oto, czego nasz niebiański Ojciec oczekuje od swoich „dziewic”! Spośród wielu historii biblijnych wybraliśmy tę, ponieważ bardzo wyraźnie pokazuje ona, że ten sam werset może mieć zupeł­nie inne przesłanie w zależności od czasu, w jakim jest analizowany. Biblia używa słowa „dziewice” lub „panny” jako obrazu poświęconych. Obj. 14:4: „Cić są, którzy się z niewiastami [zepsutymi systemami kościelnymi] nie pokalali; bo pannami są [jedyny prawdziwy kościół, zupełnie niezłączony ze świa­tem]. Ci są, którzy naśladują Baranka, gdziekolwiek idzie. Ci kupieni są z ludzi, aby byli pierwiastkami Bogu i Barankowi”. Pierwiastki [inaczej „pierwsze plony” – przyp. tłum.] stanowią wybraną część -musimy zwrócić uwagę na tę myśl: po tym, jak pier­wiastki zostały zebrane z pola, pole zboża nie zostało zniszczone, ale zżęte! Bądźmy pewni – tylko plewy zostały zniszczone (PT 1972, s. 76, R0033).

      Zacytujmy także 2Kor. 11:2 (UBG): „Jestem bo­wiem zazdrosny o was Bożą zazdrością; zaślubiłem was bowiem jednemu mężowi, aby przedstawić was Chrystusowi jako czystą dziewicę” oraz – Ps. 68:12 (BW): „Pan daje hasło, Zastęp zwiastunek dobrej wieści jest wielki”. O tych kobietach-zwiastunkach br. Johnson tak napisał w E6, s. 575: „Wspomniane tu kobiety są symboliczne. Reprezentują one poś­więconych, stanowiących Małe Stadko jako jedną symboliczną kobietę (indywidualnie – dziewice) z PnP 6:9 (UBG): „Lecz moja gołębica, moja nieska­lana, jest jedna; jedynaczka u swojej matki, bez skazy u swojej rodzicielki. Widziały ją córki [Małe Stadko] i nazwały ją błogosławioną, także królowe [Wielka Kompania] i nałożnice [Młodociani Godni], i chwa­liły ją […].

      W czasie ziemskiej węd­rówki Małego Stadka pod­czas Epifanii były tylko dwie inne klasy poświęconego ludu Bożego – Wielka Kom­pania i Młodociani God­ni. Wielka Kompania jako jednostki i jako córki Boga (2Kor. 6:18) zrozumiała prawdę na jej temat („ujrzaw­szy ją córki” – Małe Stadko), bardzo dobrze się o niej wyrażały („błogosławioną nazwały”), co uczyniły także poszczególne grupy Wielkiej Kompanii („żony królewskie”) i grupy Młodocianych Godnych („na­łożnice”); i bardzo dobrze mówiły o niej („chwaliły ją”). 2Kor. 6:18: „I będę wam za Ojca, a wy mi bę­dziecie za synów i za córki, mówi Pan wszechmogą­cy”. Była to prawda absolutna, odpowiednia w zasto­sowaniu na czas przed 1954 r.

      Rozważmy teraz nieco konstruktywnej postę­pującej prawdy! W październiku 1954 r. zakończyło się powołanie do Młodocianych Godnych i rozpo­częło się budowanie epifanicznego Obozu Przybyt­ku, w odróżnieniu od Dziedzińca [konstruktywna postępująca prawda] (PT 1959, s. 56). Od tamtego czasu aż do dziś powoływana jest inna klasa – Poś­więceni Obozowcy Epifanii – która jest przygotowy­wana jako specjalni pomocnicy Starożytnych i Mło­docianych Godnych w ziemskiej fazie Tysiącletniego Królestwa. Są oni pierwszymi poświęconymi spośród quasi-wybranych, „piątego rzędu” potomstwa Abra­hama, klasą żętą zgodnie z wyborczymi zarysami rozszerzonego Wieku Ewangelii. Po zakończeniu wniebowzięcia Oblubienicy Chrystusa pozostały trzy klasy dopełniające swojego biegu doczesnego życia przedstawione w tym obrazie – Wielka Kompania, Młodociani Godni i Poświęceni Obozowcy Epifanii. Wydaje się, że są one reprezentowane w zastosowa­niu PnP 6:9 (UBG) na okres po 1954 r. przez trzy grupy kobiet pozostających w szczególnym związku z antytypicznym Salomonem – naszym Panem (E10, s. 114; E11, s. 293; E12, s. 187-188; PT 1958, s. 91-93; PT 1960, s. 91, 92; PT 1965, s. 63; PT 1970, s. 58).

      Wielka Kompania, której członkowie są nowymi stworzeniami, w duchowej sferze Królestwa znajdu­je się w najbliższej – obok Małego Stadka – relacji z antytypicznym Salomonem. Z tego powodu jest stosownie reprezentowana przez królowe-żony Sa­lomona, które spośród tych trzech grup były z nim – czyli naszym Panem – w najbliższym związku. Mło­dociani Godni pozostają w następnej w kolejności relacji z Jezusem, są zatem przedstawieni w nałożni­cach Salomona.

      Następni w kolejności bliskości są Poświęce­ni Obozowcy Epifanii, są więc (w zastosowaniu na okres po 1954 roku) reprezentowani przez dziewice,

poprzednia stronanastępna strona