Teraźniejsza Prawda nr 548 – 2019 – str. 10

i chwała niech będą Bogu i Panu Jezusowi za to i inne dalsze objawienia teraźniejszej prawdy na ten temat, jakże stosowne dla obecnego wzmocnienia Poświęconych Obozowców Epifanii i dla silnego utwierdzenia wiary nas wszystkich w Słowie Bożym (PT 1972, s. 76; TP 1979, s. 27).

      Prawdy przedstawione przez „onego sługę wier­nego i roztropnego” (Mat. 24:45) były, są i będą podstawą prawdy i jej postępowania w czasie. Jak sam stwierdził w P1, s. 24, „Głoszenie dzisiaj o ma­jącym rzekomo nastąpić potopie nie byłoby gło­szeniem prawdy. Jest jednak wiele innych prawd właściwych naszym czasom, które ciągle stają się aktualne”. Literatura prawdy dana przez pastora Russella wraz z literaturą postępującej prawdy pas­tora Johnsona, broniona i wydawana przez pastora Jolly’ego w jego pracy udzielania teraźniejszej praw­dy, trwa po dziś dzień. Br. Russell podczas Paruzji położył fundament oraz „wykonał wśród ludu Bożego pracę przygotowania budowy tego [epifanicznego] Obozu” (PT 1954, s. 78). Wierzymy, że jest wolą Bożą, abyśmy kontynuowali tę pracę na tych samych zasadach, gdyż „Obóz Epifanii […] bę­dzie składał się z wiernych usprawiedliwionych oraz nawróconych wiernych Żydów. Ta ogromna ilość literatury będzie wykorzystywana według potrzeb, wraz z adaptacjami pism br. Russella i Johnsona dostosowanymi do bieżących potrzeb” (E10, s. 672).

      List Judy, tak jak właściwie wszystkie inne listy Nowego Testamentu, jest skierowany bezpośrednio do świętych (w. 1-3). Stąd występujące w wersecie 21 wyrażenie „samych siebie” oznacza członków Małego Stadka – jedynych, którzy zostali uświęceni przez Ojca oraz powołani do Jezusa Chrystusa i za­chowani w Nim. Zatem w ścisłym znaczeniu tekst ten odnosi się do Małego Stadka, ale co do zasady może stosować się do dobrych Młodocianych God­nych, a po oczyszczeniu się nieczystych członków Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych, może stosować się także do nich (PT 1940, s. 2).

      45 lat później w PT 1985, s. 23; TP 1985, s.130, dzięki konstruktywnej postępującej prawdzie roz­szerzonego Żniwa Wieku Ewangelii, słowa te zostały rozwinięte: „Tak jak właściwie wszystkie inne listy Nowego Testamentu, ten list jest skierowany bezpośrednio do świętych (Judy 1-3). Stąd występu­jące w naszym wersecie [w. 21] wyrażenie „samych siebie” nie oznacza świata ani wszystkich chrześ­cijan, ani też wszystkich członków jakiejś jednej denominacji w chrześcijaństwie. Nie jest nawet skierowany do tych wszystkich, którzy są chrześ­cijanami z imienia, z których wielu jest hipokryta­mi, wielu innych nie osiągnęło nawet stanu prób­nego usprawiedliwienia, a jeszcze inni są członkami Wielkiej Kompanii i „poświęcającymi się między wiekami”.

      Widzimy jak bardzo dobrze napomnienie na­szego tekstu stosuje się w ścisłym sensie do Małe­go Stadka, ale co do zasady może odnosić się do dobrych Młodocianych Godnych i Poświęconych Obozowców Epifanii. Każdy z nich, aby być zacho­wanym, musi być zupełnie poświęconym i „trzymać się Skały”.

      Choć to prawda, że święci (święte jednostki) w znaczeniu Małego Stadka i Wielkiej Kompanii -„święci z ucisku” (patrz np. R5231, akapit 12) – zos­tali już wszyscy zgromadzeni, są jeszcze inni święci (święte, poświęcone jednostki) do zebrania. W sze­rokim znaczeniu wszyscy oni są świętymi, którzy dokonali zupełnego poświęcenia się Bogu – w tym ci „poświęcający się między wiekami” – i wiernie w nim postępują. Zatem dzieło ich rozwijania, żę­cia i zbierania – tych, którzy stanowią poświęcone przedtysiącletnie potomstwo Abrahama – jest najważniejszym dziełem Boga wobec swego ludu w obecnym czasie. Musimy pamiętać, że w naszej literaturze różne myśli podawane są w ścisłym lub w rozszerzonym znaczeniu i niekiedy fakt ten jest trudny do zrozumienia.

      W Przedmowie do Codziennej niebiańskiej man­ny z 1980 roku (z datą 15 czerwca 1980 r.) br. August Gohlke napisał: „Nowy układ ułatwił wprowadzenie pewnych poprawek i pomniej­szych zmian, na które od dawna czekano. Niektó­re z tych zmian przyczyniają się do bardziej bez­pośredniego zastosowania komentarzy do obecnie żyjącego ludu Bożego, który stara się rozwijać w sobie podobieństwo do Chrystusa, by coraz bar­dziej napełniać się Duchem Świętym. Wersety i komentarze odnoszące się bezpośrednio tylko do Małego Stadka i Wielkiej Kompanii mogą być uważane za odnoszące się co do zasady także do innych spośród poświęconego ludu Bożego […]”. Z tą właśnie myślą publikujemy niniejszy artykuł.
PT 2019, str. 7-10

poprzednia stronanastępna strona