Teraźniejsza Prawda nr 544 – 2018 – str. 2
PRZYJMOWANIE BOGA I JEZUSA
„Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Kto przyjmuje tego, którego ja poślę, mnie przyjmuje, a kto mnie przyjmuje, przyjmuje tego, który mnie posłał” (Jana 13:20, UBG).
Jezus wypowiedział te słowa pocieszenia i zapewnienia dla Swych wiernych Apostołów, gdy siedzieli razem przy Jego ostatniej wieczerzy paschalnej, na krótko przed ustanowieniem specjalnej pamiątki Swojej śmierci. Judasz był jeszcze obecny, ale Jezus starannie wyłączył go spomiędzy Swych uczniów, którzy byli czyści, którzy znajdowali szczęście w wykonywaniu woli swojego Pana i Mistrza, i którzy zasługiwali na błogosławieństwa naszego przewodniego wersetu jako Jego przedstawiciele. „Wiedział bowiem, kto ma go wydać; dlatego rzekł: Nie wszyscy jesteście czyści” (Jana 13:11, BW, zob. także w. 18, 21). On „[…] wiedział od początku [o odstępstwie jednego z Dwunastu] […] i kto jest, co go miał wydać” (Jana 6:64, 70; PT 1967, s. 29, 30). Teraz ta kwestia została w pełni potwierdzona, a po objawieniu Judasza i ostrzeżeniu go przed drugą śmiercią – słowami, że lepiej by było dla zdrajcy Jezusa, gdyby się nie narodził (Mat. 26:24) – człowiek ten mimo to poddał się całkowicie kontroli Szatana – „I wstąpił szatan w Judasza, którego zwano Iszkaryjotem, który był z liczby dwunastu” (Łuk. 22:3).
Tylko w tamtym czasie było możliwe, aby uczeń będący blisko Pana, który znajdował się pod wpływem Jego ducha i którego imię było zapisane w niebie, stał się synem spłodzenia z Ducha – tj. Boga (który w ten sposób zaakceptował Dwunastu i Siedemdziesięciu jako odpowiednio Apostołów i Proroków w Kościele) poprzez wstępne namaszczenie Duchem, które im dał: „A zwoławszy dwunastu uczniów swoich, dał im moc nad duchy nieczystymi, aby je wyganiali, i aby uzdrawiali wszelką chorobę i wszelką niemoc” (Mat. 10:1). Także fragmenty z Łuk. 10:17, 19 oraz Jana 20:22, 23 wskazują, że antycypacyjnie udzielił im usprawiedliwienia ożywionego; a przyznanie im tych najwyższych urzędów w Kościele dowodzi, że umieścił ich w Ciele.
Bóg pokazuje, że postawił ich na próbie do życia. Dlatego też przed dniem Pięćdziesiątnicy zapisał ich imiona w Barankowej Księdze Życia (Łuk. 10:20; Żyd. 12:23; Obj. 13:8). Każda z tych osiemdziesięciu dwóch osób, usprawiedliwionych do życia i wstępnie namaszczonych Świętym Duchem Bożym, mających udział w dwóch najwyższych urzędach w Kościele jako specjalni pomocnicy Jezusa i mających imiona zapisane w niebie, mogła popełnić „grzech na śmierć”. Był wśród nich Judasz, który najpierw przyjął Jezusa jako Mesjasza, Syna Bożego, doznał błogosławieństw wynikających z wstępnego namaszczenia i z trzech i pół roku bliskiej społeczności z Mistrzem, a wreszcie otrzymał poważne ostrzeżenie z ust samego Jezusa: „Jezus odpowiedział im: Czy nie dwunastu was wybrałem? Ale jeden z was jest diabłem” (Jana 6:70, BW). Judasz zgrzeszył z pełną świadomością i poszedł na drugą śmierć (Mat. 26:21-25).
W naszym wersecie przewodnim Jezus zawarł bardzo wtedy potrzebne słowo zachęty dla Swoich Apostołów. Już wcześniej powiedział im coś podobnego: „Kto was przyjmuje, mnie