Teraźniejsza Prawda nr 542 – 2017 – str. 46

By właściwie zrozumieć Boski Plan Wieków kon­tynuujemy to potrzebne rozważanie o dostosowa­niu spraw. PT 1959, s. 36-44 podaje (a) zmienione znaczenie Dziedzińca i Obozu począwszy od jesieni 1954 r. (co, jak tam wykazano, jest dobrze zaznaczo­ną w Biblii datą), (b) koniec Epifanii lub Apokalipsy, tj. okresu w jego ścisłym (40-letnim) znaczeniu i (c) nastanie okresu Bazylei (Królestwa) w jego pierw­szym zachodzącym początku (Dodatek do P3, s. 415; E 4, s. 51, 52; E5, s. 298; E6, s. 454; E10, s. 114). Do­stosowanie spraw na Dziedzińcu nastąpiło jesienią 1954 roku (R4876, od góry; E4, s. 127, 322; E10, s. 114; Eli, s. 473). Wówczas ci próbnie usprawied­liwieni, którzy nie dokonali poświęcenia, przestali być tymczasowymi Lewitami na Dziedzińcu. Od tego czasu ci spośród nich, którzy w dalszym ciągu wierzą w Jezusa jako swojego Zbawiciela i praktykują sprawiedliwość, zajmują stanowisko w Obozie jako próbnie usprawiedliwieni. Od jesieni 1954 r. dołą­czyło tam do nich wielu nowych próbnie usprawied­liwionych. Niektórzy z tych dwóch grup próbnie usprawiedliwionych poświęcili się po jesieni 1954 r. i dlatego ich stanowisko jako poświęconych jest przedstawione nie w Świątnicy ani na Dziedzińcu, ale w Obozie. Określamy ich mianem Poświęconych Obozowców Epifanii.

      Konstruktywna postępująca prawda zwróciła naszą uwagę na tę klasę powołanych, wybranych i wiernych poświęconych wierzących. Jest ona opi­sywana jako ostatnia z pięciu przedrestytucyjnych klas poświęconych, którymi są Małe Stadko, Staro­żytni Godni, Wielka Kompania, Młodociani Godni i Poświęceni Obozowcy Epifanii. Są one reprezento­wane odpowiednio przez Syjon, Morię, Akrę, Bezetę i Ofel i będą stanowić specjalną pomoc dla niewy-branych w postępowaniu Gościńcem Świątobliwo­ści (PT 1977, s. 38). Poświęceni Obozowcy Epifanii dostąpią zmartwychwstania sprawiedliwych – Łuk. 14:14: „A będziesz błogosławionym; bo […] ci bę­dzie nagrodzono przy zmartwychwstaniu sprawied­liwych” (PT 1980, s. 62). Są oni też obecnie próbnie usprawiedliwieni przez wiarę w Chrystusa i przyjęci przez Boga w poświęceniu (Przyp. 23:26) jako na­leżący do przedtysiącletniego nasienia Abrahama w ziemskich zarysach Przymierza Związanego Przy­sięgą, a także mają przywilej modlenia się do Boga i społeczności z Nim. Gdy staną na próbie pod No­wym Przymierzem, nie stracą tej relacji opartej na Przymierzu Związanym Przysięgą, ani tych przywile­jów. Bóg wielce uczci ich, ponieważ dowodzą swojej wierności na większej próbie niż ogół restytucjonistów (PT 1974, s. 13).

      Widzimy, że od jesieni 1954 roku na Dziedziń­cu znajdują się trzy klasy: (a) klasa poświęcona – Poświęceni Obozowcy Epifanii, (b) niepoświęceni próbnie usprawiedliwieni i (c) nieusprawiedliwiony, nominalny lud Boży (PT 1959, s. 43, ostatni akapit).

      Wśród tych trzech klas Obozowców są antytypiczni Netynejczycy z okresu po 1954 roku, tj. ci, którzy opuścili Babilon i przyszli – przynajmniej częścio­wo – do prawdy. Byli oni specjalnymi pomocnikami antytypicznych Lewitów – Wielkiej Kompanii i Mło­docianych Godnych – w ich epifanicznej służbie na rzecz świątyni polegającej na przygotowywaniu Lewitów na Dziedzińcu Epifanii do ich stanowisk w Wieku Tysiąclecia oraz budowaniu Obozu Epifa­nii z Żydów i pogan. Ci antytypiczni Netynejczycy posiadający „wiedzę” i „zrozumienie” (1) mniej lub więcej oczyścili się od swych złych cech i starali się stosować do instrukcji Słowa Bożego, (2) trzymali się blisko swoich braci, swoich godnych wodzów oraz (3) podjęli uroczyste i wiążące zobowiązanie, aby postępować posłusznie i zgodnie ze Słowem Bo­żym. Wszystko to zostało w piękny sposób wyrażo­ne w Neh. 10:28,29: „A reszta ludu, kapłani, Lewici, odźwierni, śpiewacy, netynejczycy i każdy odłącza­jący się od ludów tych ziem do prawa prawdziwego Boga, ich żony, ich synowie oraz ich córki – każdy posiadający wiedzę i zrozumienie – przyłączali się do swych braci, swych znamienitych mężów, i zobo­wiązywali się pod klątwą i przysięgą, że będą chodzić według prawa prawdziwego Boga […]” (Przekład Nowego Świata).

      Zostali oni specjalnie oddani, albo przeznacze­ni, na służbę dla Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych. Nieusprawiedliwieni Obozowcy – klasa (c) – uczynili te rzeczy jedynie w stosunkowo niskim stopniu (w skończonym obrazie klasa ta nie znajdzie się nawet w Obozie Epifanii – PT 1959, s. 43, ostatni akapit). Próbnie usprawiedliwieni – klasa (b) – uczy­nili je w nieco wyższym stopniu, poświęcając się do sprawiedliwości. Natomiast zupełnie poświęceni, Poświęceni Obozowcy Epifanii – klasa (a) – uczy­nili je w znacznie wyższym stopniu niż pozostali. Antytypiczni Netynejczycy stają się coraz bardziej widoczni od roku 1954, w miarę jak coraz więcej próbnie usprawiedliwionych Obozowców angażuje się w służbę, a szczególnie w miarę jak czyni to coraz więcej poświęconych Obozowców.

      Antytyp ten podkreśla bliskie i życzliwe relacje pomiędzy antytypicznymi Lewitami a Netynejczykami z okresu po wygnaniu w służbie związanej z antytypiczną świątynią. Oczywiście najbliższa, najżyczliwsza i najbardziej błogosławiona relacja w tej służbie istnieje pomiędzy tymi przedstawicielami powyższych dwóch grup, którzy są (z uwzględnie­niem dostosowania spraw) (1) antytypicznymi Lewi­tami, braćmi spośród Młodocianych Godnych, a (2) Poświęconymi Obozowcami Epifanii, szczególnie klasą Królowej Saby. Obie te grupy posiadają epifaniczną prawdę na czasie.
PT 2017, s. 41-47

poprzednia stronanastępna strona