Teraźniejsza Prawda nr 542 – 2017 – str. 44

TYMCZASOWE USPRAWIEDLIWIENIE
W ZMIENIONYM (NOWYM) CELU

      Ta część naszych rozważań opiera się w szczegól­ności na PT 1959, s. 38-44; PT 1972, s. 69. Celem tego artykułu, nieco innym niż w poprzednich artykułach o Poświęconych Obozowcach Epifanii, jest rozszerzenie naszego zrozumienia na temat Gabaonitów jako typu Poświęconych Obozowców Epifanii. W świetle konstruktywnej, postępującej praw­dy opartej na faktach i dowodach zaczerpniętych z korespondujących nauk braci Johnsona i Jollyego przedstawiamy prawdy dotyczące tego, kto przeby­wał w Świątnicy, na Dziedzińcu i w Obozie, a także tego, czy były to jednostki spłodzone z Ducha, i czy utraciły swoje poświęcenie lub usprawiedliwienie. Ponieważ wszystkie informacje są powiązane z cza­sem, te podane w niniejszym artykule obejmują „wymagane zmiany” (dostosowanie spraw) z punk­tu widzenia czasu. Przyp. 4:18 mówi: „Ale ścieżka sprawiedliwych jest jak jasne światło, które świeci coraz jaśniej aż do dnia doskonałego” (UBG). Mając na uwadze dowody biblijne i wynikające z faktów, potwierdzamy korespondujące nauki br. Johnsona (zob. PT 1951, s. 90; PT 1954, s. 41, 57; PT 1955, s. 29, 30; PT 1958, s. 92) i rozumiemy, że jesienią 1954 roku nadszedł czas dostosowania spraw na Dziedzińcu. Wówczas wszyscy próbnie usprawied­liwieni wierzący, którzy do tego momentu się nie po­święcili, utracili swoje usprawiedliwienie „dla celów Wieku Ewangelii”, tj. dla celu stania się antytypicznymi Lewitami, a Brama antytypicznego Dziedzińca, droga wejścia w stan lewicki, zamknęła się w tym momencie na zawsze (jeśli chodzi o wchodzenie przez nią), podobnie jak 40 lat wcześniej na zawsze zamknęły się Drzwi wejścia do Świątnicy – do stania się Królewskim Kapłaństwem (por. PT 1970, s. 55).

      Zwróćmy uwagę, że dowody, jakich używa br. Johnson w tych cytatach, oparte są na aspektach czasowych i stąd znajdują swoje wypełnienie w 1954 roku, 40 lat po roku 1914. Gdy br. Johnson podał -w harmonii z Obj. 22:11 – że czas dostosowania sy­tuacji na Dziedzińcu nastąpi jesienią 1954 roku, miał różne dowody w postaci wersetów z Pisma Świętego, przesłanek biblijnych i faktów, jak również równole­głości. Wszystkie one wskazywały na to, że będzie to właściwy moment na tę zmianę – gdy zakończy się okres Epifanii, albo Apokalipsy (w ścisłym zna­czeniu), a rozpocznie się Bazylea w swoim pierw­szym zachodzącym początku. (Jednak w szerszym znaczeniu Epifania, czyli Apokalipsa, trwała dalej po 1954 roku i trwa nadal, tak samo jak Paruzja trwała nadal w szerszym znaczeniu po roku 1914 i trwa do dziś, choć w ścisłym znaczeniu, tj. jako okres żęcia, zakończyła się w 1914 r.).

      Pamiętajmy, że do momentu dostosowania spraw w Świątnicy jesienią 1914 r. wszyscy członkowie klasy Wielkiej Kompanii na zawsze utracili możliwość stania się Kapłanami i wkrótce potem zaczęli być usuwani ze Świątnicy na Dziedziniec. Me stracili jed­nak przez to swego spłodzenia z Ducha ani nie utra­cili poświęcenia, ani ożywionego usprawiedliwienia – choć nie mogli już zachować swojego stanowiska w Świątnicy. Choć znaleźli się z powrotem na Dzie­dzińcu, zatrzymali te rzeczy, ALE W ZMIENIONYM CELU, tj. aby stać się Lewitami Epifanii. Podobnie do czasu dostosowania spraw na Dziedzińcu jesienią 1954 roku wszyscy próbnie usprawiedliwieni, któ­rzy do tego momentu się nie poświęcili, na zawsze utracili szansę, by stać się antytypicznymi Lewitami, wybranymi, i zostali przeniesieni z Dziedzińca do Obozu. Jednakże, jak wykazujemy w PT 1958, s. 59-61, nie stracili przez to wiary w zasługę Jezusa jako ich jedyną nadzieję zbawienia, przez co nie tracili także próbnego usprawiedliwienia i stanowiska jako wiernych usprawiedliwionych – choć nie mogli już za­chować swojego stanowiska na Dziedzińcu.

      Choć znaleźli się znowu w Obozie, zachowa­li swoje próbne usprawiedliwienie i stanowisko jako wierni usprawiedliwieni, LECZ W ZMIENIONYM ZAKRESIE, tj. do celów Obozu Epifanii. Stracili jednak bezpowrotnie możliwość stania się antyty­picznymi Lewitami. Do czasu dostosowania spraw w Świątnicy przedstawiała ona stan wszystkich no­wych stworzeń w stanie embrionalnym, ale po tym czasie tylko stan zachowujących korony. Podobna zdecydowana zmiana na Dziedzińcu – którą także musimy uznać, jeśli chcemy chodzić w postępującym świetle podanym poprzez br. Russella i potwierdzo­nym przez braci Johnsona i Jollyego – zaszła w mo­mencie dostosowania spraw na Dziedzińcu, co na­stąpiło, jak wykazuje br. Johnson, jesienią 1954 roku. Podczas gdy do tej chwili Dziedziniec przedstawiał stan wszystkich usprawiedliwionych z wiary, od tego czasu reprezentuje on stan tylko tych usprawied­liwionych z wiary, którzy poświęcili się przed jesienią 1954 roku i są prospektywnymi Lewitami – człon­kami Wielkiej Kompanii i Młodocianymi Godnymi (E10, s. 209). Co do pozostałych, br. Johnson jasno stwierdził, że „niepoświęceni próbnie usprawied­liwieni będą usunięci z Dziedzińca do Obozu”.

ZMIANA ZNACZENIA OBOZU

      Na podstawie powyższego widać wyraźnie, że wraz z dostosowaniem spraw na Dziedzińcu jesienią 1954 roku nastąpiła także zdecydowana zmiana w zna­czeniu Obozu. W zastosowaniu na Wiek Ewangelii przedstawiał on WYŁĄCZNIE stan nieusprawiedliwionego, nominalnego ludu Bożego, „w pewnej mierze moralnych, powierzchownych chrześ­cijan” (R4607, akapit 3), stanowiących „nominalny lud Boży, w odróżnieniu od prawdziwego”. Byli to „chrześcijanie, którzy nie dokonali wypływającej z serca pokuty wobec Boga, ani nie posiadali wypływającej

poprzednia stronanastępna strona