Teraźniejsza Prawda nr 540 – 2017 – str. 5

(także w głosowaniu). Dla przykładu starsi w Domu Biblijnym (zbór w Chester  Springs) przedstawiają proponowany plan usług co roku w listopadzie, a następnie jest on przedkładany zborowi do zatwierdzenia na kolejny rok. Obejmuje to kwestie, który brat będzie prowadził każde badanie, zebranie świadectw, zebranie gospodarcze, nabożeństwo Pamiątkowe itd., jak również terminy usług sług generalnych.

      Zbór, mając przywilej bycia panią swoich interesów i praw, musi być dość silny, by odmówić usługi komuś, kto został pozbawiony swoich przywilejów jako generalny sługa Ruchu. Każdy przywilej udzielony przez Boga za pośrednictwem Jego Ruchu pociąga za sobą wielką odpowiedzialność. Rozumiemy, że tak jak często bywa, niektóre zbory są podzielone i ci, którzy sprzeciwiają się teraźniejszej prawdzie na czasie, są w większości. Stanowi to wielką próbę dla tych, którzy chcą pozostać w harmonii z tą prawdą. Daje im to także okazję do stania po stronie prawdy, a przeciwko opozycji wobec Słowa Pana, poprzez nieuczęszczanie na zebrania, w których usługuje osoba od­ wołana lub wybrani słudzy zboru lokalnego, którzy otwarcie wypowiadają się przeciwko prawdzie na czasie. Jaką siłę może nam dać Słowo Boże: „Zmacniajcież się, a mężnie sobie poczynajcie, nie bójcie się, ani się lękajcie twarzy ich; albowiem Pan, Bóg twój, on idzie z tobą, nie odstąpi cię, ani cię opuści” (5Moj. 31:6). Jako poświęcone dzieci Boże, odrzućmy zwodnicze nauki przesiewaczy: „Smaczny jest drugiemu chleb kłamstwa; ale potem piaskiem napełnione będą usta jego” (Przyp. 20:17).

      Zwrócono moją uwagę na fakt, że niektórzy z przesiewaczy niewłaściwie zastosowali myśli podane w E4, s. 277. Nie przeinaczajmy tego, co zostało stwierdzone! Jedyną władzą, jaką posiada sługa zboru lokalnego, jest ta, którą otrzymuje od tegoż lokalnego zboru w głosowaniu. Jedyną zaś władzą, jaką posiada sługa generalny, jest ta, którą otrzymuje od Opiekuna Wykonawczego z Domu Biblijnego w USA. Służba w zborze lokalnym to według br. Johnsona taka, „jakiej w harmonii ze Słowem Pana zbór udzieli im przez głosowanie”. Ponadto, gdy br. Johnson mówi, że na zaproszenie mogą oni także służyć innym zborom, nie zauważają (błędnie rozumiejący – przyp. tłum.) od kogo właściwie pochodzi takie zaproszenie. Jak wskazaliśmy powyżej, jeśli zbór chce zaprosić mówcę spoza swojego zgromadzenia, kwestia ta podlega kontroli pracy ogólnej (Domu Biblijnego). Zatem to Dom Biblijny podejmuje decyzję, czy zaoferować usługę, czy nie, oraz kto ma być z nią wysłany. Należy zauważyć, że sytuacja, w której do usługi w innym zborze proszony jest nie­ nominowany brat (niebędący sługą generalnym – przyp. tłum.), jest bardzo niezwykła. Ten przywilej służby jest niemal zawsze dawany nominowanym – sługom generalnym. Br. Johnson używa określenia „w zborach i poza nimi”. „Poza nimi” w oczywisty sposób oznacza wszelką działalność publiczną (zgromadzenia domowe, zebrania publiczne itd.). Z pewnością nie oznacza to sposobu, w jaki przesiewacze postanawiają służyć. To powinno być oczywiste. W swym pragnieniu błędnego stosowania pism br. Johnsona ci oponenci pomijają dalszą część jego wypowiedzi: „Szatan stale próbuje jednak pobudzać ich do stania się kimś wielkim, z większym zakresem władz od tych wyznaczonych przez Pana jako ich władze urzędowe. W wielu przypadkach udaje mu się niestety doprowadzać do ich powstania […], by sięgali i używali więcej władz od tych, jakich Pan im udzielił”. „A z was samych powstaną mężowie, mówiący rzeczy przewrotne, aby za sobą pociągnęli uczniów” (Dz. 20:30).

ZGROMADZENIA DOMOWE

      To kolejny temat, który jest nadużywany przez przesiewaczy, jako dający im prawo narzucania się innym zborom lub zapraszania jednostek sprzeciwiających się spoza własnego zboru, aby im usługiwali. Korzystamy zatem z okazji, aby przestudiować to zagadnienie.

      Zgromadzenia domowe NIE są tym samym, co regularne zebrania lokalnego zboru i nie podlegają tym samym zasadom. Zgromadzenia te organizowane są od czasu do czasu przez lokalny zbór i ich celem jest zainteresowanie prawdą osób z zewnątrz. Zwykle zaprasza się na nie osoby, które już wcześniej zetknęły się z prawdą paruzyjną,

poprzednia stronanastępna strona