Teraźniejsza Prawda nr 537 – 2016 – str. 19

na nich gorącość, ani słońce, bo ten, który ma litość nad nimi, poprowadzi ich, i podle źródeł wód powiedzie ich”. Werset ten mówi o klasie restytucyjnej pod Tysiącletnim Pośredniczącym Panowaniem Chrystusa. Werset 11: „Nadto sposobię na wszystkich górach moich drogę, a gościńce moje będą powyższone”. Ten wiersz mówi o przedrestytucyjnych klasach poświęconych. Jest tu wyraźne rozróżnienie na klasę restytucyjną, wspomnianą w w. 10 i Wielką Kompanię, związaną z innymi poświęconymi klasami przedrestytucyjnymi, w w. 11. Bóg uczyni wszystkie pięć przedrestytucyjnych poświęconych klas – Maluczkie Stadko, Starożytnych Godnych, Wielką Kompanię, Młodocianych Godnych i Poświęconych Obozowców Epifanii (symbolizowanych odpowiednio przez Syjon, Morię, Akrę, Bezetę i Ofel) – specjalnymi narzędziami pomagającymi niewybranym kroczyć Drogą Świętą. Zestawmy to z Ps. 72:3, który mówi: „Przyniosą góry ludowi pokój, a pagórki sprawiedliwość”. W tym celu Bóg wywyższy pięć klas przedrestytucyjnych. Niewybrani przybędą z różnych stron ziemi, by otrzymać błogosławieństwa udzielane przez Chrystusa w asyście pięciu innych przedrestytucyjnych klas poświęconych. Werset 12: „Oto ci z daleka przyjdą […]”.

      Uważamy, że upadli i nawróceni aniołowie prawdopodobnie są uwzględnieni wśród synów Izraela (w. 1) – częściowo dlatego, iż jest bardzo prawdopodobne, że są oni ujęci w antytypicznym pospolitym ludzie z 2Moj. 12:38, a częściowo, a nawet zwłaszcza dlatego, że tacy pokutujący aniołowie mieli w Paruzji swoją krisis [gr. próba, test]. W Epifanii doświadczają oni rozdzielania od niepokutujących upadłych aniołów (2Tym. 4:1), a w Tysiącleciu będą mieli próbę do życia. Jak zauważyliśmy, próba upadłych aniołów w czasie Wieku Ewangelii miała na celu stwierdzenie, czy zechcą pokutować. Nie była to próba do życia, jaka w czasie Tysiąclecia ma być udzielona pokutującym upadłym aniołom. Niepokutujący aniołowie, którzy są niepoprawni, są podobni do Szatana i będą w trakcie Tysiąclecia przebywać w bezdennej przepaści.

      Biblia, mówiąc w Efez. 1:10: „Aby w rozrządzeniu zupełności czasów w jedno zgromadził wszystkie rzeczy w Chrys tusie, i te, które są na niebiesiech, i te, które są na ziemi”, zapewnia nas, że Bóg ponownie uczyni siebie Głową rzeczy na niebie (pokutujących upadłych aniołów). Rozumiemy, że aniołowie ci przejdą w Tysiącleciu próbę do życia. Z tego powodu w jakiś sposób, jeszcze dla nas niejasny, będą włączeni w próby Małego Okresu.

      Starożytni i Młodociani Godni, próbowani w tym życiu pod kątem przydatności jako Lewici i Książęta, w następnym Wieku staną na próbie do życia, a ich ostateczna próba będzie miała miejsce w Małym Okresie. Tak, jedne próby mają miejsce w tym życiu, inne w Tysiącleciu, a niektóre w Małym Okresie. Będą oni musieli przejść podwójną próbę do życia – po pierwsze, jako istoty ludzkie w próbach Nowego Przymierza, a po drugie jako Nowe Stworzenia w próbach przymierza służby. Przyczyną pierwszych prób jest fakt, że w Małym Okresie nie będzie już dla ich człowieczeństwa dostępna pośrednicząca zasługa.

      To, że ci aniołowie przejdą ostateczną próbę w czasie Małego Okresu oczywiste jest z faktu, że zanim będą mogli być postawieni na ostatecznej próbie z udziałem Szatana, będzie on musiał być rozwiązany. Szatan i jego niepokutujący upadli aniołowie albo będą starali się wciągnąć ich do współpracy w wysiłkach zwiedzenia klasy restytucyjnej, albo będą próbowali pozbawić ich pewnych przywilejów, jak w przypadku Godnych. Pokutujący aniołowie prawdopodobnie otrzymają bowiem pewnego rodzaju opatrznościową opiekę nad restytucjonistami w czasie Tysiąclecia, chociaż z uwagi na dzieło Chrystusa i Wielkiej Kompanii, będzie się ona różniła od opatrznościowej opieki, jaką dobrzy aniołowie sprawowali w stosunku do Kościoła w ciele. Być może Szatan będzie chciał ich od tego odciągnąć lub ich tego pozbawić. Ich próby pod tym względem będą srogie i być może będą przebiegać w pięciu kierunkach, zgodnie z którymi doświadczani będą Starożytni i Młodociani Godni jako oddzielni od restytucjonistów. Biblia nie informuje nas, czy którzykolwiek z nich upadną, tak jak nie informuje nas, czy upadnie ktokolwiek z Godnych. Chociaż wierność tych trzech klas w próbach poprzedzających ich próbę do życia bardzo prawdopodobnym czyni to, że będą wierni w swojej ostatecznej próbie, jednak próba oznacza możliwość upadku.

SYMBOLICZNA PIEŚŃ

      Sama pieśń (w. 1), jaką będą śpiewać te duchowe klasy, nie będzie głównie pieśnią literalną,

poprzednia stronanastępna strona