Teraźniejsza Prawda nr 527 – 2013 – str. 65
jakie miał Jezus, nie będziemy podobać się Ojcu. Ponadto wiedza o tym, że Jezus umarł za nasze grzechy sprowadza odpowiedzialność, a zrozumienie okupu ściąga na nas dodatkową odpowiedzialność, a nasza odpowiedzialność równa jest temu, co rozumiemy, iż po winniśmy czynić, czyli jest równa naszej mądrości.
Rzemiosło [przypis. tłum.: w 2Moj. 31:3 w angielskim przekładzie KJV zamiast słowa 'rzemiosło’ użyte jest słowo 'fachowość’] lub rada i moc występowała w ilości 500 łutów, takiej samej co mirra, która przedstawiała mądrość, czyli wiedzę o tym, co należy czynić. Tak też Bóg, po pokazaniu nam naszej odpowiedzialności, czyli tego, co powinniśmy czynić, dołącza taką samą ilość rady, czyli informacji na temat tego, jak to czynić, jak również wy starczającą zdolność do tego, by wykonać to, co jest od nas oczekiwane. Wszystko to, co jest od nas oczekiwane, to to, byśmy pragnęli pełnego poświęcenia się Panu i Jego służbie, a On dołoży całą resztę w wiedzy i zrozumieniu. Da nam wiedzę na temat tego, co powinniśmy czynić oraz zdolność i informacje, jak to czynić. Ponad te rzeczy nie może nas po mazać niczym więcej.
Ta mieszanka olejku i przypraw była dobrze ze sobą mieszana po to, by każda kropla olejku zawierała te cztery przyprawy w tych samych proporcjach, co całość. A więc każda otrzymywana przez nas kropla pomazania, jaka spływa na nas z góry, posiada wszystkie części składowe w odpowiednich proporcjach. Bóg nie daje żadnej wiedzy inaczej, jak tylko w konkretnym celu, i utwierdza naszą wiarę dając jej zrozumienie, następnie podaje nam, po co jest ta wiedza, pokazując nam, co jest od nas oczekiwane, jak również udziela nam rady i zdolności niezbędnych do tego, byśmy mogli to wykonać, a my musimy dokonać aktywnego poświęcenia, by wypełnić wolę Boga.
2Moj. 30:32 w tłumaczeniu Rotherhama brzmi: „A w takich samych proporcjach, w jakich jest sporządzany olejek pomazywania, nie będziecie sporządzali żadnego jak on, jest on święty”, a werset 33 dodaje: „ktokolwiek by sporządził taki sam [według tych samych proporcji], zostanie wytracony z ludu”. Oznacza to, że w takich samych proporcjach nie wolno było sporządzać żadnego innego olejku do pomazywania. Dlatego też możemy spodziewać się wielu imitacji olejków do pomazywania, z użyciem tych samych składników, ale nie w takich samych proporcjach, co prawdziwy olejek do pomazywania, posiadający wiedzę i zrozumienie równą i zrównoważoną, którym z kolei towarzyszy równa im mądrość oraz rada i moc. Niektóre imitacje mogą być tak podobne, że tylko Bóg może je od różnić; dlatego też są to fałszywi bracia.
W Kaz. 9:10 czytamy: „Wszystko, co przedsięweźmie ręka twoja do czynienia, czyń według możności twojej, albowiem nie ma żadnej pracy, ani myśli, ani umiejętności, ani mądrości w grobie, do którego ty idziesz”. Słowo przetłumaczone tu jako „myśl” jest oddawane jako 'rozum’ w Kaz. 7:25, a w Kaz. 7:27 jako 'umiejętność’. Wszystkie trzy słowa są blisko związane ze zrozumieniem i są wynikiem zrozumienia. Salomon używa tu tych czterech – mądrość, umiejętność [przypis tłum.: 'wiedza’ w angielskim przekładzie KJV], myśl (czy też zrozumienie) oraz praca (wynik fachowości) – by pokazać, iż ich brak pokazuje śmierć fizyczną, czyli jest znakiem śmierci fizycznej; i przeciwnie, ich obecność jest znakiem życia fizycznego [przypis. tłum.: w 2Moj. 31:3 w angielskim przekładzie KJV zamiast słowa 'rzemiosło’ użyte jest słowo 'fachowość’]. Tak więc, jeśli zostaliśmy pomazani duchową mądrością, zrozumieniem, wiedzą i fachowością, czyli radą i mocą, i jesteśmy aktywni w naszym poświęceniu, będziemy mieli duchową mądrość, duchową wiedzę, a nasze zrozumienie i rada udzielą nam duchowych myśli tak, iż będziemy wiedzieli, jak tworzyć charakter i wydawać duchowe owoce, a nasza duchowa moc otrzymana od Boga będzie mocą umożliwiającą wykonanie naszej duchowej pracy. Jeśli będziemy je posiadali, będziemy duchowo żywi, a jeśli nie, będziemy martwi w przewinieniach i grzechach. W 1Kol. 1:9, 10 ponownie występują tu te same cztery rzeczy, bowiem Paweł modli się o to, by święci zostali napełnieni znajomością Jego woli we wszelkiej duchowej mądrości i duchowym zrozumieniu – będąc owocni w każdym dobrym uczynku i postępując w sposób godny Pana.
Te cztery rzeczy wytwarzają owoce Ducha, a zatem są głównymi przyprawami. Zapach rozchodzący się od takiej typicznie pomazanej jednostki symbolizuje owoce Ducha, jakimi my emanujemy. Im więcej pomazania, tym więcej owoców; a przebywanie w obecności tak antytypicznie pomazanej jednostki jest bez wątpienia rzeczą pożądaną.
To, że olejek był z oliwy ilustruje coś boskiego i przedstawia Boską moc i nadzór stosowane w pomazywaniu antytypicznego kapłaństwa. Olejek był środkiem umożliwiającym rozprowadzenie przypraw po ciele, a każda kropla niosła w sobie te cztery przyprawy w tych samych proporcjach, co całość. Dlatego też bez względu na to, jaką ilość pomazania ktoś będący w Chrystusie otrzymuje od Głowy, posiada ona składniki wiedzy, itd.