Teraźniejsza Prawda nr 527 – 2013 – str. 64
w swym przedludzkim istnieniu, mowa tu o chwale, jaką miał u Ojca przed założeniem świata. Chur, następny potomek reprezentuje poniżenie Chrystusa, bowiem słowo to znaczy 'grób’, przez co podkreśla myśl, że Chrystus poniżył się aż na śmierć, i to haniebną śmierć na krzyżu, zstępując do grobu. Stamtąd wyszedł z prawem do życia dla każdej istoty ludzkiej i jest światłością świata, tak jak słowo 'Uri’ oznacza światło; i obecnie jest cieniem Wszechmocnego, szatą sprawiedliwości zapewnioną nam przez Boga, jak jest to pokazane w słowie Besaleel znaczącym „cień Wszechmocnego”.
2Moj. 31:4 mówi, że ów Besaleel potrafił tworzyć pomysłowe dzieła ze złota (boska natura) i srebra (duchowa natura – Wielka Kompania) oraz mosiądzu (doskonała ludzka natura), co pokazuje, że Chrystus może do kończyć dzieł na wszystkich płaszczyznach istnienia. Werset 5 brzmi: „Do rzezania kamienia (polerowaniu klejnotów) na osadzenie (tak jak podoba się Ojcu), 1 na wyrobienie drzewa (upadłej rasy) ku wystawieniu każdej roboty (tak jak restytucja uczyni to dla rasy)”. Werset ten ukazuje obecny stan rasy i Kościoła, jako niedokończonego materiału. Werset 2, odnoszący się do Besaleela, mówi: „I napełniłem go Duchem Bożym, mądrością, i rozumem, i umiejętnością we wszelakim rzemiośle”. Jest to typiczne pomazanie Besaleela, a antytypiczne pomazanie Chrystusa zapisane w Izaj. 11:2 zawiera identyczne części składowe, jak w przypadku Besaleela, tj.: „I odpocznie na nim Duch Pański, Duch mądrości i rozumu, Duch rady i mocy, Duch umiejętności i bo jaźni Pańskiej”. Jedyną różnicą pomiędzy tymi wersetami jest wyrażenie „rada i moc” oraz „rzemiosło”, lecz obydwa zawierają tę samą myśl, tj. posłannictwo i zdolności, czyli wiedzę, jak coś zrobić oraz zdolność wykonania tego. Te trzy wersety można porównać w następujący sposób:
Z powyższego zestawienia widzimy, iż umiejętność [przypis tłum.: w angielskim przekładzie KJV użyte jest słowo 'wiedza’] odpowiada tatarskiemu zielu, rozum [przypis tłum.: w angielskim przekładzie KJV użyte jest słowo 'zrozumienie’] cynamonowi, a każdego z nich jest zalecana taka sama ilość po 250 łutów. A więc także w naszym pomazaniu z góry możemy spodziewać się, że nasza umiejętność [wiedza] i rozum [zrozumienie] będą równe – tj. że będziemy posiadali zrozumienie całej wiedzy otrzymanej od Boga tak, abyśmy patrząc widzieli, a słysząc rozumieli.
Na przykład czytamy w Piśmie Świętym, że Chrystus jest równoważną ceną za nasze grzechy. Jeśli boimy się Jehowy, mamy tę wiedzę, gdyż bojaźń Pańska jest początkiem mądrości. (Przyp. 1:7). Kiedy widzimy, jak Chrystus stał się doskonałym cielesnym człowiekiem i był dokładnym odpowiednikiem Adama i oddał swoje życie za życie Adama to widzimy, tj. nasze zrozumienie mówi nam, w jaki sposób stanowi On przykrycie naszych grzechów. Tak więc wiedzy od Boga towarzyszy równe jej zrozumienie, a w ten sposób utwierdzamy się w wierze. Gdy Bóg daje nam wiedzę, daje nam również test z tej wiedzy i wzmacnia ją jej zrozumieniem.
Mirra, będąc równoległa do mądrości, przedstawia mądrość, a co do ilości jest równa tatarskiemu zielu i cynamonowi razem wziętym, bowiem użytych miało zostać 500 łutów mirry oraz po 250 łutów tatarskiego ziela oraz cynamonu. A więc widzimy, że Bóg w pomazywaniu również udziela mądrości równej wiedzy [’umiejętności’ w przekładzie Biblii Gdańskiej] i zrozumieniu [’rozumowi’ w przekładzie Biblii Gdańskiej] razem wziętym. Mądrość polega na tym, że się wie, co robić. Dla ilustracji może my podać, iż wiedza mówi nam, że Bóg miłuje swego jednorodzonego Syna, a zrozumienie mówi nam, że Ojciec ma tak wielkie w Nim upodobanie z tego powodu, iż okazał On dobrowolne posłuszeństwo aż do śmierci, z czego mądrość wyciąga wniosek, że jeśli chcemy również podobać się Ojcu, musimy postępować tak jak Jezus, kroczyć Jego śladami, doprowadzić swój umysł do takiego samego stanu, jak miał Jezus, gdyż jeśli nie będziemy mieli takiego usposobienia,