Teraźniejsza Prawda nr 527 – 2013 – str. 55
„rzeczy nowe”. Obietnica ta wypełniała się przez cały Wiek Ewangelii, zwłaszcza podczas Żniwa Wieku Żydowskiego, a w jeszcze większym stopniu podczas Żniwa Wieku Ewangelii. Szpalty Strażnicy z Paruzji pokazują wiele przypadków wypełnienia się tej obietnicy.
(20) Z faktu, że 4Moj. 12:6 obiecuje takie widzenia i sny niebędącym członkami gwiezdnymi starszym generalnym i bardziej wybitnym z lokalnych starszych, jak również z faktu, że wersety 7, 8 nie wspominają o udzieleniu takich widzeń i snów naszemu Panu przemawiającemu poprzez członków gwiezdnych, nie mamy rozumieć, że tacy członkowie gwiezdni nie będą mieć takich widzeń i snów, bowiem fakty dowodzą, że, tak jak było w przypadku onego Sługi, mają oni ich o wiele więcej niż wszyscy im współcześni słudzy generalni niebędący członkami gwiezdnymi oraz wybitni starsi lokalni razem wzięci. Raczej mamy rozumieć, że brak ich wymienienia w związku z naszym Panem przemawiającym poprzez członków gwiezdnych wynika z tego, że po dawane są ich odmienne przywileje, a nie przywileje posiadane przez nich wspólnie z innymi, oraz z tego, że ich odmienne przywileje są o wiele większe od przywilejów odnośnych starszych niebędących członkami gwiezdnymi, że to, co jako jednostki mają wspólnie, jest tak małe, iż wzmianka o tym zostaje pominięta. Innymi słowy, pomiędzy przywilejami generalnych starszych niebędących członkami gwiezdnymi oraz pewnych wybitnych starszych lokalnych z jednej strony, a przywilejami członków gwiezdnych co do bycia rzecznikiem dla Boga z drugiej strony, istnieje kolosalna różnica. Poza tym z faktu, że za zwyczaj i, ogólnie rzecz ujmując, jako szczególni rzecznicy Jezusa, który ostatecznie jest wyłącznym Interpretatorem Biblii (1Kor. 1:30; Obj. 5:10), wiemy, że członkowie gwiezdni są Jego narzędziami w interpretowaniu prawd Pisma Świętego będących na czasie i mają większe przywileje w widzeniu jako pierwsi antytypicznych widzeń oraz snów, niż starsi generalni niebędący członkami gwiezdnymi oraz pewni wybitni starsi lokalni. Ponadto starsi generalni niebędący członkami gwiezdnymi oraz pewni wybitni starsi lokalni poprzez swoje podporządkowanie członkom gwiezdnym są wyraźnie zobligowani do tego, by zanim przedstawią swoje zrozumienie „nowych rzeczy” braciom w ogólności, najpierw przedstawili je członkom gwiezdnym do aprobaty, bowiem z tego powodu, że szatan często podaje takim starszym generalnym niebędącym członkami gwiezdnymi fałszywe nowe światło jako prawdziwe nowe światło, bezpieczeństwo starszych generalnych niebędących członkami gwiezdnymi oraz trzody wymaga, by takie prawdziwe i rzekome „nowe rzeczy” zostały przedstawione urzędującemu członkowi gwiezdnemu przez danych starszych generalnych niebędących członkami gwiezdnymi celem zbadania tego, czy są prawdziwymi, czy też fałszywymi nowymi rzeczami.
PRZYKŁADY SNÓW I WIDZEŃ
(21) Powyżej wspomnieliśmy o tym, że Strażnica podczas Paruzji dostarcza nam dowodów na to, że pewne antytypiczne widzenia i sny zostały podane jako nowe rzeczy starszym niebędącym członkami gwiezdnymi – pielgrzymom i pielgrzymom pomocniczym oraz wybitnym lokalnym starszym. Ponadto nie brak takich przypadków, które nigdy nie ukazały się w Strażnicy. Podamy obecnie kilka ilustracji, które dowodzą, że Bóg nie wątpliwie wypełnił antytyp Swojego stwierdzenia z 4Moj. 12:6, czyli, że dał takie antytypiczne widzenia i sny pielgrzymom, pielgrzymom pomocniczym oraz niektórym starszym. Czasami dawał im je, gdy jeszcze nie byli pielgrzymami ani pielgrzymami pomocniczymi, lecz dopiero się do tych funkcji przygotowywali. Uczeni w Piśmie z Mat. 13:52 wydają się prawie całkowicie ograniczać do takich braci, bowiem, o ile wiemy, lokalni starsi, którzy nigdy nie zostali starszymi generalnymi, z pewnymi wyjątkami, nigdy nie zostali zaszczyceni widzeniem „rzeczy nowych” – antytypicznych widzeń i snów. Wyjątkami byli w tym przypadku szczególnie wybitni oraz gorliwi starsi. Brat Barton został uprzywilejowany sporą liczbą takich widzeń i snów. Sprawozdanie o jednym z nich, dotyczącym Izaj. 18:1, 2, 7, jest podane w Przedrukach Strażnicy R3404. W owym artykule br. Barton pokazał, jak w wersetach 1, 2 oraz 7 jest opisane dzieło Żniwa posuwane do przodu poprzez literaturę Prawdy. To, co widział on w tych wersetach i co napisał, było antytypicznym snem. Proszę zwrócić uwagę na to, jak wielce symbolicznym językiem wyrażony jest niniejszy sen z Izaj. 18:1, 2 oraz 7. Moglibyśmy podać jako przykład kolejny