Teraźniejsza Prawda nr 522 – 2012 – str. 44

pasterzem, pierwszym aniołem do pierwszego okresu Kościoła?’. Odpowiedział, że Paweł. Powiedziałem: 'O nie bracie, nie uważasz tak’. 'O tak, tak właśnie uważam’. Powiedziałem mu: 'Wybacz bracie, że ci zaprzeczam, ale nie uważasz tak i mogę to udowodnić na podstawie twojej własnej Biblii’. Przyniósł swoją Biblię i powiedział: 'Masz! Udowodnij mi to!’. Przekartkowałem jego Biblię przez Nowy Testament i powiedziałem: 'Nie, bracie. Nie uważasz, że jedynie Paweł był aniołem do pierwszego okresu Kościoła’. Powiedział wówczas: 'Skąd wyciągasz myśl, że jest więcej niż jeden członek w każdej gwieździe?’. Odpowiedziałem: 'Widzę, że masz Księgę Mateusza w swojej Biblii. Mateusz był jednym z dwunastu Apostołów. Tak jak powiedział Pan, dwunastu Apostołów było w pełni uprawnionymi, natchnionymi nauczycielami, to, co związaliby na ziemi, miało pozostać związane w niebie. To, co rozwiązaliby na ziemi, miało pozostać rozwiązane w niebie, a szósty tom wyjaśnia Ci, że z tego właśnie powodu, byli oni natchnieni, a ich nauki możemy przyjmować z przekonaniem, że są natchnione przez Boga. Nie, masz Mateusza w swojej Biblii. Jeśli naprawdę uważasz, że aniołem do pierwszego okresu Kościoła był wyłącznie Paweł, dlaczego nie wyrwiesz Mateusza ze swojej Biblii? Zauważam, że masz także Księgi Judy, Jakuba, Piotra i Jana. Dlaczego nie wyrwiesz ich wszystkich, z wyjątkiem Pawła, z Biblii. Nie czynisz tego, ponieważ uważasz, że oni także byli częścią światła, anioła, gwiazdy pierwszego okresu Kościoła. Tak więc, bracie, udowodniłem ci z twojej własnej Biblii, że jesteś albo hipokrytą, albo szczerze nie uważasz, że Paweł był jedynym członkiem gwiazdy Kościoła Efeskiego’. Bardzo przyjemnie spędziliśmy wspólnie czas. Miłuję tego brata i starałem się przedstawić Prawdę w uprzejmy sposób, tak by jedynie lekko nim potrząsnąć, by mógł się obudzić. W końcu musiał przyznać, że uzyskuje trochę światła od Piotra oraz od Jana, a nie tylko od Pawła”. Dwunastu Apostołów było aniołem do Kościoła w Efezie, a Paweł był księciem. Zwróćmy uwagę na to, że nasz werset z Miche. 5:5 mówi: „tedy wystawimy (…) siedmiu pasterzy i ośmiu książąt z ludu” (pierwszego pasterza – dwunastu Apostołów). Księciem Okresu Efeskiego Kościoła, wybitną gwiazdą dla Kościoła w Efezie, był Paweł, Apostoł Paweł. Napisał trzynaście listów w Nowym Testamencie, więcej niż wszyscy pozostali wzięci razem. O tak, to on był księciem.

SIEDEM OKRESÓW KOŚCIOŁA

Efez
Smyrna
Pergamon
Tiatyra
Sardes
Filadelfia
Laodycea
29–69 r.
69 –313 r.
313 –799 r.
799 –1309 r.
1309 –1479 r.
1479 –1874 r.
1874 –1950 r.

    Obecnie przechodzimy do Smyrny, drugiego okresu Kościoła, Smyrneńskiego Okresu Kościoła. Okres Smyrneński Kościoła miał kilku członków gwiezdnych, takich jak: Ignacy, Polikarp oraz inni, lecz Jan, Apostoł na wyspie Patmos był księciem po tym, jak zakończył się Okres Efeski Kościoła (Okres Efeski zakończył się w 69 r.n.e. Był to czterdziesto letni okres żęcia Żniwa Wieku Żydowskiego, który zachodził w tym okresie na Wiek Ewangelii. Można go nazwać okresem Kościoła Żniwa. Tym był Okres Efeski Kościoła zakończony w 69 r.n.e.). Następnie dochodzimy do Smyrneńskiego Okresu Kościoła, w którym to około 90 r.n.e. Jan napisał Księgę Objawienia podyktowaną mu przez Jezusa. Tak więc Jan był księciem składającej się z kilku członków gwiazdy dla Kościoła Okresu Smyrneńskiego. Następnie nadszedł Pergamoński Okres Kościoła i on także miał kilku członków gwiezdnych, lecz Ariusz był jego księciem. Czwartym okresem Kościoła była Tiatyra, która podobnie miała kilku członków gwiezdnych, ale jej księciem był Klaudiusz z Turynu. Następnie mamy piąty, Sardeski Okres Kościoła, który podobnie miał kilku wybitnych sług Bożych podających odrobiny światła na czasie dla Kościoła, mających mu dopomóc w owym czasie, a jego księciem był Marsyliusz. Jest to omówione w ósmym tomie. Dochodzimy do szóstego okresu Kościoła, do Filadelfii. W szóstym okresie księciem był Jan Wessel. Uważajmy, by nie pomylić Jana Wessela z Janem Wesleyem. To Jan Wessel, a nie Jan Wesley był tym, który wyłożył cztery fundamentalne doktryny Reformacji. Luter walczył o nie. Luter był bardziej wojowniczym członkiem gwiezdnym niż niektórzy z pozostałych. Jan Wesley był jednym z członków gwiezdnych Filadelfijskiego Okresu Kościoła, a towarzyszyli mu Hubmeier, Zwingli, George Fox, Cranmer oraz William Miller, który był ostatnim członkiem gwiezdnym tego okresu. O tak, było kilku członków gwiezdnych w Filadelfijskim Okresie Kościoła, lecz Jan Wessel był jego księciem, tym, który wyłożył fundamentalne zasady Reformacji w głównych doktrynach. Siódmy, Laodycejski Okres Kościoła omówimy w następnym numerze.
PT ’12, 42-44.

poprzednia stronanastępna strona