Teraźniejsza Prawda nr 519 – 2011 – str. 60
zdołała osiągnąć Boskiej natury, to jednak omyła swoje szaty i wybieliła je we krwi Barankowej (Obj. 7:14); i Azariasz (Jah dopomógł lub pomoc Jehowy) sugeruje Młodocianych Godnych, którzy przy końcu tego Wieku jako jedna z wybranych klas Bożych nie tylko otrzymali wielką pomoc od Boga, ale również udzielili i nadal udzielają wiele pomocy jako szczególny sługa klasy proroka.
ciąg dalszy nastąpi
MODLITWA POŚWIĘCONYCH |
|
Panie nasz, języków ognia nie pragniemy Ani uzdrawiania tajemniczej mocy, Lecz sił do głoszenia Ewangelii chcemy, Balsamu na rany, które grzech w ludziach toczy. |
Natchnij nas, Panie, by blask Twej jasności Oświetlał cuda wszystkie owej karty, Gdzie jest ukryte źródło Twej mądrości, Tak bardzo potrzebnej młodszym i starszym. |
Wiersze brzasku – nr 92
PT ’11, 57-59;
PYTANIA
Pytanie: Czy br. Herzig (br. Elmer Herzig w swoim wykładzie zatytułowanym „Laodycea” wygłoszonym 30 października 1970 r. w Chicago) powiedział, że wszyscy Młodociani Godni i wszyscy Poświęceni Obozownicy Epifanii zakończą swój bieg, nim skończy się Laodycea? Czy to prawda? Z zebrania Pytań i Odpowiedzi z udziałem br. R.G. Jolly’ego; niedziela, 31 października 1971 r.
Odpowiedź: Powiedziałbym, że jeśli chodzi o długość laodycejskiego okresu Kościoła, to na Laodyceę można patrzeć z różnych punktów widzenia. Br. Russell podał słuszną myśl, że te siedem okresów Kościoła reprezentuje Kościół nominalny, w którym znajduje się kościół prawdziwy. A w siódmym okresie Kościoła, tj. w okresie laodycejskim, Pan powiedział: „Wynijdźcie z niego, ludu mój!”. Pan prowadził Żniwo, zżynał swych prawdziwych naśladowców z Kościoła nominalnego; lecz z pewnością podał przesłanie do Kościoła nominalnego Laodycei, które nie ma zastosowania do prawdziwego Kościoła, chociaż prawdziwy Kościół okresu laodycejskiego istniał w tym samym czasie, co Kościół nominalny, tak samo jak w każdym z tych siedmiu okresów. Tak więc w każdym z siedmiu okresów przesłanie kierowane jest do Kościoła jako całości, włącznie z prawdziwym Kościołem, lecz krytyka i potępienie spada na nominalny lud Boży, i tak samo dzieje się obecnie w Laodycei – sprawiedliwości dla ludu. Sądzę, że zostało to bardzo dobrze wyjaśnione.
A zatem, P.O.E. oraz M.G. są częścią nominalnego ludu Bożego, a wielu z nich jest prawdziwymi naśladowcami Jezusa Chrystusa, lecz istnieją także pewni nominalni, którzy nie są wiernymi naśladowcami. Niektórzy P.O.E. staną się niewierni i utracą swoje stanowisko przed Panem. Niektórzy M.G. już są niewierni, a niektórzy staną się niewierni i z tego powodu utracą swoje stanowisko, lecz nie utracą życia, bowiem nie są jeszcze na próbie do życia.
Wśród ludu Pana powstało wiele dezorientującego zamieszania odnośnie tego, co zostało powiedziane na konwencji w Filadelfii. Jak wiecie, drodzy przyjaciele, P.O.E. oraz M.G. mogą stracić swoje stanowisko, ale to nie znaczy stracić życie. Zamieszanie to zostało wywołane pośród ludu Bożego poprzez jednego z przesiewaczy, zachowującego się tak, jak gdybym powiedział, że tracą oni życie oraz idą na wtórą śmierć. O tak, istnieje grzech na śmierć, nie za takim się modlimy. Jednak kiedy stwierdziłem, że modlę się za tymi, którzy błądzą i tracą swoje stanowisko, o tak, ja wciąż modlę się za nimi, by mogli mieć życie i odzyskać stanowisko łaski u Pana w Restytucji. A potem zostało powiedziane, że ponieważ Jan mówi, iż nie powinniśmy się modlić za grzech prowadzący na wtórą śmierć, to ja naruszam to zalecenie.