Teraźniejsza Prawda nr 517 – 2011 – str. 18
PIEŚŃ TRIUMFU
Izajasza 26
Tak samo jak 25 rozdział Księgi Izajasza, niniejszy rozdział jest pieśnią triumfu, wychwalania i dziękczynienia. W podobny sposób przedstawia on historię Wieku Tysiącletniego w proroctwie, kładąc nacisk na dwa wielkie przeciwstawione sobie miasta: Jehowa jest założycielem i siłą pierwszego (w. 1, 2; 25:4, 6) oraz niszczycielem drugiego (Izaj. 26:5, 6; 25:2).
Wersety 1-9 podają piękny opis warunków Tysiąclecia, łącznie ze sprawiedliwymi sądami Boga. Wersety 10, 11 pokazują, że niektórzy restytucjoniści będą niepoprawnie niegodziwi i ostatecznie zostaną zniszczeni. W wersetach 12-19 lud Boży mówi o swoich przeszłych doświadczeniach pod klątwą i wychwala Boga za Jego wybawienie, za które oddaje Mu pełne uznanie i wzywa wszystkich, by się z nim radowali. Wersety 20, 21 wzywają lud Boży, by jak najbardziej przybliżył się do Niego w drogocennej społeczności oraz cierpliwie czekał na Niego w tym wielkim czasie ucisku, podczas którego Pan całkowicie burzy imperium szatana.
Za dni Izajasza 26 rozdział jego księgi był prawdopodobnie dosłowną pieśnią śpiewaną przy literalnej muzyce (w. 1), lecz bez wątpienia jest proroctwem. Oświecony lud Boży ma w swoim umyśle i sercu, a przy stosownych okazjach także na ustach, tę wielką symboliczną pieśń – wspaniałe poselstwo Prawdy, które ma być ogłaszane (śpiewane) przezeń w „owym dniu” (w dniu dopiero co opisanym w Izaj. 24:21; 25:9; Izaj. 2:11, 20; 19:18, 19), czyli w Wieku Tysiąclecia (1874-2874), włączając w to jego początek (który już nastąpił), zachodzący na końcówkę Wieku Ewangelii, która zachodzi na początek Wieku Tysiąclecia. Zaiste, jest to wspaniała pieśń wychwalająca naszego Boga (Psalm 40:4, Obj. 19:5-9).
NOWE JERUZALEM
Tak jak w 25 rozdziale Księgi Izajasza nasz Pan (P5, str. 45, 46; PT ’78, str. 27) wysławia i wychwala imię Jehowy, tak w 26 rozdziale Izajasza, Jego oświecony i bardziej uprzywilejowany lud (Judy 1) czyni to obecnie w końcówce Wieku, zanim rozpocznie się pośredniczące panowanie. Utrzymuje on, że Nowe Jeruzalem – nowy religijny rząd, jaki będzie ustanowiony na ziemi – jest w perspektywie ich rządem, a ci, którzy staną się ludem Bożym po rozpoczęciu tego panowania, będą podobnie rościć sobie do niego pretensje, lecz jako do faktu już dokonanego. Wszyscy z tych dwóch klas uznają je i ogłaszać będą, że jest to silny rząd potrafiący przezwyciężyć wszelką opozycję oraz ustanowić i utrzymać prawdziwy, trwały ogólnoświatowy pokój i sprawiedliwość (Psalm 72:3-8; Dan. 2:35, 44; Obj. 2:26, 27; 21:2, 3, 10). Ta wspaniała pieśń wysławia także Boga, mówiąc o tym, jak dokonał On zbawienia włącznie z wybawieniem, poprzez moc Chrystusa, wznosząc je jako pewną obronę i fortyfikację (mury i baszty; Izaj. 60:18-22; Psalm 48:12-14, 15).
Pieśń ta opisuje, jak podczas pośredniczącego panowania Chrystusa dwanaście pokoleń duchowego Izraela wprowadzi sprawiedliwych, wiernych i posłusznych Prawdzie ludzi z klasy restytucyjnej do stanu obywatelstwa w Królestwie Bożym na