Teraźniejsza Prawda nr 513 – 2010 – str. 18
WYKŁAD BRATA JOHNSONA
WYGŁOSZONY W MONCEAU-SUR-SAMBRE
W BELGII 8 SIERPNIA 1933 r.
(Księga Ruty, roz. 4)
Czwarty rozdział Księgi Ruty opisuje wydarzenia, które rozpoczęły się w lipcu 1919 roku i trwały do lipca 1921 roku. Booz wychodzący do bramy jest typem Jezusa podejmującego pracę publiczną przed całą grupą ludu Prawdy. Jak to uczynił? Dokonał tego przez Teraźniejszą Prawdę z roku 1919, numery 6. oraz 9. W numerze 6. Teraźniejszej Prawdy znajdujemy artykuły: Epifania jest wśród nas oraz Ostatnie wspólne czyny Eliasza i Elizeusza. Te dwa artykuły obalały nowy artykuł dotyczący drugiego nowego poglądu J. F. Rutherforda i zostały napisane w styczniu, lecz nie zostały wydrukowane aż do maja. Kiedy pisałem ten artykuł w styczniu i oddawałem do druku w lutym, wiedziałem, że wódz Towarzystwa zostanie zwolniony z więzienia na wiosnę. Numery 6. i 9. Teraźniejszej Prawdy z 1919 roku zostały wydrukowane przed numerem 3., ale nie zostały wówczas rozprowadzone. Nie chciałem, by zostały rozprowadzone, ponieważ bracia z Towarzystwa wciąż znajdowali się w więzieniu. Wiedząc na podstawie Pisma Świętego, że zostaną zwolnieni najbliższej wiosny, postanowiłem rozprowadzić artykuł w maju 1919 roku, choć z drukarni wyszedł już w lutym. Nadszedł maj, a J. F. Rutherford był chory na tyfus. Czekałem, ponieważ nie chciałem atakować chorego człowieka. Z tego właśnie powodu artykuł nie został rozprowadzony aż do lipca. W numerze 9. Teraźniejszej Prawdy z 1919 roku opublikowany został artykuł Wezwania, przesiewania i broń ku wytraceniu. Ostatnia część tego artykułu, która dotyczyła szóstego rodzaju broni ku wytraceniu, wskazywała na rewolucjonizm wodzów Towarzystwa pokazany w przypowieści o groszu w tych, którzy wzięli swoją zapłatę, lecz byli z niej niezadowoleni i szemrali o więcej. Wodzowie Towarzystwa chcieli więcej niż przypadający im grosz. Wśród zwolenników Towarzystwa zostało rozprowadzonych ponad 30 000 egzemplarzy numeru 6. oraz 25 000 egzemplarzy numeru 9. Szerokie rozpowszechnienie tych dwóch numerów było antytypem wyjścia Booza do bramy i siedzenia w niej.
Kiedy te dwa numery Teraźniejszej Prawdy zostały rozprowadzone, wodzowie Towarzystwa ponownie rozpoczęli pracę publiczną, co jest pokazane w tym, że bliższy krewny przyszedł i również tam usiadł. Booz, mówiący: „Pójdź sam a siądź tu, ty a ty”, jest typem Jezusa proszącego poprzez Teraźniejszą Prawdę o to, by ci wodzowie Towarzystwa przyszli i załatwili tę sprawę.
To, że bliższy krewny usiadł, pokazuje w typie, jak wodzowie Towarzystwa zostali poproszeni o zwrócenie uwagi na tę kwestię, ponieważ wśród ich zwolenników rozeszło się wiele egzemplarzy tych numerów Teraźniejszej Prawdy.
Dziesięciu mężów spośród starszych miasta jest typem ośmiu wodzów grup lewickich oraz