Teraźniejsza Prawda nr 490 – 2004 – str. 49

Synogarlicę? Gołębiątko? Co jest przedstawiane przez przecinanie zwierząt, a nie przecinanie ptaków? W czym znak dany Abrahamowi był ześrodkowany? Co jeszcze on obejmował? Jakie zatem wnioski wyciągamy z powyższego? Dlaczego poświęceni Obozowcy Epifanii jako tacy nie są objęci w tym obrazie?

      (17) Co jest przedstawione w 1Mojż. 22:16-18? Czego jest ono istotą? Jak jest to pokazane w liście do Rzym. 4:16? W liście do Gal. 3:6-9? Co rozwija Przymierze Związane przysięgą? Jak ono pokazuje, że wszystkie narody ziemi będą błogosławione? W jakich dwóch zarysach to nasienie w jego szerszym znaczeniu miało być rozmnożone? Jak to było pokazane? Z kogo składa się niebieskie nasienie? Nasienie ziemskie w pierwszym rzędzie? W drugim rzędzie? Jakiego rzędu nasienia Abrahamowego jest to drugorzędne ziemskie nasienie? Zweryfikuj to z E12, str. 185? Jakie będzie ich specjalne pokrewieństwo z Starożytnymi i Młodocianymi Godnymi w pracy restytucyjnej? Jaką rangę będą oni zajmowali w stosunku do innych członków klasy restytucyjnej? Przeczytaj E11, str. 293, linijki 9-28. Pod jakim przymierzem quasi-wybrani rozwijają się jako tacy? Pod jakimi zarysami tego przymierza? Podobnie do jakich dwóch innych klas? Kiedy będzie im ofiarowane życie wieczne? Pod jakim przymierzem?

      (18) Gdzie znajdujemy opis dzieci Ketury? Kogo przedstawia Abraham? Sara? Izaak? Hagar? Ismael? Jak jest to dowiedzione? Kiedy Ketura stała się żoną Abrahama? Ilu ona miała synów? Co dowodzi, że ona także jest figurą? Co ona przedstawia? Dlaczego? Co w tym kontekście dowodzą Jer. 31:33 i Żyd. 8:10? Przeczytaj Z 4309, par. 5, 6, 8-11. Kiedy działa Nowe Przymierze? Gdzie znajduje się 21 dowodów, że Nowe przymierze nie działa w Wieku Ewangelii? Kogo zatem przedstawiają potomkowie Abrahama zrodzeni przez Keturę? Jak dowodzi tego Izaj. 60:6?

      (19) Co opisuje 60 rozdział księgi Izajasza? Pod jakim obrazem? Co jest podobnym obrazem? Czego między innymi dowodzą w. 4 i 13? Co w szczególności pokazuje w. 13? Kim są „synowie” i „córki” z w. 4? Po co przychodzą oni do Chrystusa? Jakie inne ustępy Pisma Św. pokazują to? Co pokazuje w. 5? Jak jest to udowodnione?

      (20) Co jest przedstawiane przez synów Ismaela jako całość? Kogo reprezentują Kedar i Nebajot? Gdzie dwanaście pokoleń jest podobnie podzielone? Jaki był stan cielesnego Izraela podczas Wieku Ewangelii? Jak to jest dowiedzione? Jakim on będzie w Tysiącleciu? Jak jest to udowodniane przez w. 7 i Rzym. 11: 26-33?

      (21) Co te rozważania jasno dowodzą co do umiejscowienia 60 rozdziału Izajasza? Czego zatem dowodzi w. 6? W jaki sposób? Kogo wydaje się reprezentować trzech potomków Ketury wymienionych w w. 6? Zatem, jaki wniosek wyciągamy co do wszystkich potomków Ketury?

      (22) Co zrobimy obecnie?

      (23) Kogo przedstawia pierworodny syn Ketury Zamram?

      (24) Jej drugi syn Joksan? Jego synowie, Saba i Dedan? Trzej synowie Dedana w ogólności? Odpowiednio do czego? Kogo wyobraża Asurym? Letusym? i Leumym? Jak inaczej są jeszcze zobrazowane te trzy grupy klasy Młodocianych Godnych?

      (25) Kto przychodzi następnie jako klasy, które otrzymają życie pod pozafiguralną Keturą?

      (26) Kogo przedstawia trzeci syn Ketury Madan?

      (27) Kogo przedstawia jej czwarty syn Midyjan? Jego pięciu synów w ogólności? Kogo przedstawia Hefa? Hefer? Henoch? Abyda? i Eldaa? Jaki postęp myśli dotyczącej wiedzy zdaje się być wskazany w znaczeniach ich imion?

      (28) Kogo przedstawia piąty syn Ketury Jesbok? Jakie związki z Bogiem posiada ta klasa w porównaniu z światem? Chociaż nie wyszczególnione w przypadku tej klasy, jakie podobieństwo jest pomiędzy nią a pozafiguralnym Midyjanem? Gdzie wielu w pozafiguralnym Jesboku zostało rozwiniętych? Czego nie posiadali oni tam? Czym inni z tej klasy zostali ubłogosławieni? Czego to nie oznacza? Co może to oznaczać? Na podstawie jakiej zasady Pisma Świętego? Co może wyniknąć w wielu przypadkach, w których była częściowa samowola?

      (29) Kogo przedstawia szósty syn Ketury Suach? Podaj trzy teksty, w których są oni wymienieni jako „córki”? Wyjaśnij to.

      (30) Co sześciu synów Ketury przedstawia w ogólności? W szczególności? Jak jest to potwierdzone?

      (31) Kogo reprezentuje trzech potomków Ketury wymienionych w Izaj. 60:6? Kogo reprezentuje tam Saba? Przytocz podobny przykład, gdzie część reprezentuje całość. Kto jest objęty w pozafiguralnym Madyjanie i Efie w Izaj. 60:6? (porównaj E6, str. 717; E15, str. 682)? Dlaczego? Jak to jest udowodnione? Co złoto i kadzidło tutaj przedstawiają? Jaką powinna być nasza reakcja na tę część naszego badania?

      (32) Kogo wspomina 2Mojż. 2:22; 4:24-26; 1Kron. 23:15? Czego typem są Gerson i Eliezer? Jak klasa antytypicznego Gersona została zachęcona do poświecenia? Jak pokazuje to typ? Czym stali się tym sposobem? Co cechowało antytypicznego Eliezera? Kto był objęty? Gdzie jest podane więcej na ten temat?

      (33) Co przedstawia Obóz Przybytku w zastosowaniu na Wiek Tysiąclecia? Jak będzie on podzielony? Kim wydają się być „książęta” stojący na czele tych pokoleń? Jakie dwa wersety Pisma Świętego szczególnie popierają tę myśl? W jakim aspekcie Godni będą stali przed światem?

      (34) Czy na czele każdego pokolenia będzie stał jeden Godny, czy więcej niż jeden? Jaka analogia z Wieku Ewangelii popiera tę myśl? Czy byli jacyś pomocniczy książęta czy też przywódcy, którzy usługiwali jako podwładni książętom stojącym na czele pokoleń? Opisz ich. Jaki wniosek możemy wyciągnąć w antytypie? Jakie będą funkcje urzędowe tych podrzędnych książąt czy też przywódców co się tyczy Godnych? Niewybranych?

poprzednia stronanastępna strona