Teraźniejsza Prawda nr 484 – 2003 – str. 9

Pierwszy zbór paruzyjny w Wielkiej Brytanii został utworzony w 1882 roku w Glasgow (później, w 1883 roku, w Londynie).* Literatura paruzyjna wlała się do Europy, a sam pastor Russell podróżował wzdłuż i wszerz kontynentalnej Europy włączając Rosję.

      Zarówno Trocki (brutalnie zamordowany w 1940 roku), jak i Lenin, pilni badacze wszystkich nowoczesnych ruchów i idei, mogli prawdopodobnie słyszeć to posłannictwo Prawdy, szczególnie poglądy na temat świata wyrażone w 4 tomie Wykładów Pisma Świętego „Dzień Pomsty” (później o tytule „Walka Armagedonu „) – jednej z najszerzej czytanych książek swych czasów. Józef Stalin (1879-1953) (bardziej niebezpieczny w swej megalomanii niż ktokolwiek inny) także żył w tych latach.

      Wszyscy, badacze i komentatorzy panujących warunków społecznych, byli doskonale świadomi nauk religijnych tamtych czasów, a jednak pogardzili koncepcją doskonałego Adama, upadku, okupu i restytucji, ponieważ nie pasowała ona do ich filozofii. Woleli darwinowską małpę, która, można powiedzieć, wynalazła samą siebie – a następnie wydostała się z – miski pierwotnej zupy kosmicznej!

      Dla nich i dla ich uczniów do dnia dzisiejszego, nauka Biblii i obietnica Królestwa Chrystusa stanowi niebezpieczeństwo. Zagraża ona ich stanowisku. „My możemy zaprowadzić Królestwo!” mówią, „My możemy to osiągnąć!”. W ten sposób stawiają Bogu wyzwanie. Z pewnością w swej zarozumiałości przemyślają próżne rzeczy (Ps. 2:1)! Późniejsza historia w ZSRR i stan świata dzisiaj pokazuje tylko jak próżne.

      W Czasie Końca, Pańskim Dniu Przygotowania, Bóg wyciągał swe dłonie zaklinając i ostrzegając narody (Dan. 12:4; Nah. 2:3). Za dni pastora Russella wszystkie ważne informacje na temat nadchodzącego Królestwa w jego ziemskiej fazie zostały wyłożone przed chrześcijaństwem na piśmie i na rysunkach, w pełni poparte Pismem Świętym, wydane i rozprowadzone w milionach egzemplarzy po całej ziemi. Lecz dla ludzi wciąż zniewolonych w królestwach obecnego złego świata na nic się to nie zdało.

ANARCHIZM DZISIAJ

      Inne przykłady anarchizmu od tych, podanych powyżej, można zaczerpnąć z analizy nauk ważniejszych myślicieli na przestrzeni historii i mogą być dostrzeżone przez tych, którzy są zapoznani z podstawowymi zasadami jakie wchodzą tu w rachubę.**

      Po rozpoczęciu się Czasu Końca w 1799 roku i oprócz duchowych dokonań jakie miały miejsce po tym czasie, sam świat świecki zaczął się zmieniać. Z nadejściem Czasu Ucisku w 1914 roku, kiedy świat znalazł się pod Bożym sądem zmiany te zaczęły się zwiększać (Przedruki Strażnicy R 5442, 5443). Od tamtej pory zostało objawione bogactwo nowej Prawdy skupiającej uwagę na wydarzeniach światowych, które są częścią tego sądu. Widać to na przykład z analizy pism brata Johnsona na temat antytypów Jehu, Jorama, Ochozjasza, Hazaela, Benadada itd. (1Król. 19; 2Król. 9).

WIDOK Z GÓRY

      Szczególnie interesujące są też różne jego komentarze na temat wiatru, trzęsienia ziemi i ognia z 1 Królewskiej 19:11, 12, gdzie te trzy zjawiska naturalne obrazują, jak wierzymy, odpowiednio światową wojnę, światową rewolucję i światową anarchię (zobacz także komentarz brata Russella w przedrukach Strażnicy R 5649). Te trzy następujące po sobie fazy ogólnoświatowych zawirowań będą najokrutniejszymi zarysami Wielkiego Czasu Ucisku z Daniela 12:1.

      Analizując światową wojnę w jej dwóch fazach, która wydarzyła się w ubiegłym stuleciu dowiadujemy się o przyczynach i okropnej naturze symbolicznego „wiatru”. Widzieliśmy także dość pełnych przemocy rewolucji w różnych narodach, by nabrać jakiegoś wyobrażenia o naprawdę okropnej srogości światowej rewolucji, jaka jest zobrazowana przez symboliczne „trzęsienie ziemi”.

      Bóg ma wiele powodów, dla których dopuszcza, by każda z tych trzech faz Czasu Ucisku odegrała istotną rolę w Jego Planie. Wyróżnia się wśród nich Jego pragnienie nauczenia ludzkości w bardzo praktyczny i trwały sposób, że jej ufność w różne ludzkie plany co do pokoju i dobrobytu są chybione.

      Chrześcijaństwo, od czasu jego ustanowienia wiele stuleci temu, polega całkowicie na potężnej unii Kościoła i Państwa w celu sprawowania kontroli nad ludami składających się nań narodów. Unia ta połączyła hierarchie religijne z władcami świeckimi – monarchiami, arystokracją, klasami posiadaczy ziemskich, a później (od początku XIX wieku)

____________________
* „Badacze Biblii w Wielkiej Brytanii: Historia stu lat” – A. O. Hudson. Wydane przez Bibie Fellowship Union, 1989.
** Istota tych zasad została wyjaśniona autorowi przez brata Raymonda G. Jolly’ego, ówczesnego redaktora „Teraźniejszej Prawdy” podczas wizyty w Wielkiej Brytanii wiele lat temu, kiedy wskazał on na działania słynnego pacyfisty tamtych czasów. Miłujący pokój i nauczający o pokoju świecki filozof Bertrand Russell (1872-1970), niedługo wcześniej przewodził kolumnie demonstrantów podczas spokojnego, ale nielegalnego marszu w Londynie. Ów Bertrand, trzeci hrabia Russell, członek Royal Society, błyskotliwy matematyk i filozof, autor wielu dzieł na temat postępu społecznego, którego pacyfizm w pewnym momencie doprowadził do uwięzienia, został uznany na całym świecie za humanitarystę, człowieka pokoju i porządku, Niemniej jednak brat Jolly wykazał, iż działania tego człowieka zmierzające do odsunięcia określonych wymagań prawa – nie przez zmianę ustawodawstwa, lecz siłą bezpośredniego działania – chociaż pokojowe, były z natury anarchiczne.

poprzednia stronanastępna strona