Teraźniejsza Prawda nr 449 – 1996 – str. 94

      Odpowiedź: Biblia uczy, że Jezus był dokładnym odpowiednikiem Adama. Według 1Tym. 2:14 porównanego z Rzym. 5:12–14 Adam zgrzeszył świadomie, i to samo dotyczy  rodzaju ludzkiego w nim. Jezus umarł, aby zwyciężyć wszystkie skutki świadomego grzechu Adama, gdyż świadomy grzech Adama uczynił go i cały ród w jego biodrach świadomymi grzesznikami przed Boską sprawiedliwością. W ten sposób cały rodzaj ludzki stał się winny świadomego grzechu Adama i tak go Bóg traktuje. Jezus umarł za ten świadomy grzech Adama i rodu Adamowego. Długiem Adama wobec Boskiej sprawiedliwości było doskonałe ludzkie ciało, życie, prawo do życia i prawa życiowe. Było to dokładnie tym, co Jezus oddał składając okup. Ponieważ nikt inny prócz Adama nie miał tych czterech doskonałych rzeczy, te cztery doskonałe rzeczy, które złożył Jezus jako równoważną cenę, musiały być złożone za Adama.

       Boska sprawiedliwość wymaga dokładnej równowartości za dług, a jedyną osobą, która poza Jezusem miała doskonałe ludzkie ciało, życie, prawa życiowe i prawo do życia, był Adam. A zatem przy składaniu okupu Adam był jedyną osobą, za którą równoważna cena mogła być przez Jezusa bezpośrednio dana. Gdyby Adam nie był uważany za odkupionego, Bóg nie mógłby żądać doskonałej ludzkiej istoty jako równoważnej ceny, gdyż Jezus nie jest ekwiwalentem niedoskonałej ludzkości, traktowanej bez uwzględnienia Adama. Tak więc, jeśli upadła ludzkość nie będzie uważana za część Adama, jako w jego biodrach, odkupiona w Adamie – nie będzie równoważnej ceny oddanej za upadłą ludzkość, ponieważ jedna doskonała ludzka istota nie jest  równoważną ceną za miliardy niedoskonałych ludzkich istot, traktowanych oddzielnie.

RÓWNOWAŻNA CENA JEST WYMAGANA

      Bóg tylko wtedy mógł żądać jako równoważnej ceny doskonałej ludzkiej istoty, w której biodrach znajdował się doskonały ród, gdy te miliardy niedoskonałych ludzkich istot były uważane za doskonałe w biodrach doskonałego Adama. Dlatego to dowodzi, że Adam był bezpośrednim przedmiotem okupu. Reszta rodzaju została tylko pośrednio uwzględniona w okupie, gdyż znajdowała się w biodrach Adama, i za nią Jezus oddał nie narodzony doskonały ród w Swoich biodrach.

       U Żyd. 2:7, 9 Adam i Jezus są przedstawieni jako jedyni dwaj mężowie ukoronowani chwałą i czcią, tzn. doskonali w obrazie i podobieństwie do Boga. W taki sposób Jezus jest pokazany jako dokładny odpowiednik Adama i w ten sposób dał siebie, aby  za każdego człowieka śmierci skosztować. Adam był członkiem rodzaju ludzkiego, za każdego członka rodzaju ludzkiego  umarł Jezus jako okup i dlatego umarł jako okup za Adama, jak to jest wyrażone w 1Tym. 2:5,6. Według Żyd. 2:7–9 Adam był jedynym ukoronowanym czcią i chwałą, za którego bezpośrednio
kol. 2
mógł umrzeć Jezus jako inny ukoronowany czcią i chwałą.

       Proszę zauważyć, że w.8 dowodzi, iż reszta rodzaju ludzkiego nie jest ukoronowana czcią i chwałą, co oznacza, że Jezus był odpowiednikiem Adama, i dlatego odkupił Adama oraz jego ród, który był w biodrach Adama. Obydwa wyżej wyjaśnione fragmenty bezpośrednio dotyczą okupu ześrodkowanego w Adamie, gdyż to właśnie na podstawie dostarczenia przez Jezusa okupu za Adama, Paweł w 1Kor. 15:21, 22 i Rzym. 5:15–19 przeciwstawia skutki Adama na ludzkość z skutkami Jezusa na ludzkość.

       Zdolność Jezusa do naprawienia skutków grzechu Adamowego na rzecz świata, jak wykazują te dwa ustępy, jest oparta na fakcie, iż On przed Boską sprawiedliwością zadośćuczynił (przez swój okup) za świadomy grzech Adama i udział ludzkości w nim, gdy jeszcze była w jego biodrach. Dlatego okup musi obejmować Adama. Gdyby tak nie było, nie byłoby możliwości usunięcia skutków jego grzechu przed Boską sprawiedliwością, gdyż te skutki dotyczą rodzaju ludzkiego. Należy zatem powtórzyć, że ofiara Jezusa odkupuje świadomy grzech Adama oraz udział, jaki w nim miał jego ród, jak również odkupuje wszystkie skutki, wynikające z tego świadomego grzechu dla Adama i jego rodzaju, czego wynikiem są słabości i ignorancja.

       Zwykłym sofizmatem jest więc mówienie, że śmierć naszego Pana jest tylko dla zniesienia grzechów słabości i ignorancji. To prawda, że znosi ona nasze grzechy wynikające z słabości i ignorancji, lecz także unieważnia winę świadomego grzechu Adama, która objęła jego i nas. Dlatego okup Jezusa ma naprawić dobrowolność Adama oraz ludzkości w tym grzechu.

       Jeżeli śmierć Jezusa nie czyni zadość za świadomy grzech Adama z powodu jego dobrowolności, to nie odkupuje udziału ludzkości w tym świadomym grzechu z powodu jego dobrowolności; tak więc, nie bylibyśmy odkupieni od wyroku za ten świadomy grzech jako uczestniczący w nim z tego powodu, że byliśmy w biodrach Adama w chwili jego świadomego grzechu. I dlatego, bez względu na to jak wiele grzechów, wynikających z słabości i ignorancji, byłoby odpuszczonych przez śmierć Jezusa, nie byłoby wyzwolenia spod pierwotnego wyroku wydanego na Adama i jego ród za jego dobrowolny grzech. Zaprzeczając, że Jezus bezpośrednio odkupuje Adama, Świadkowie Jehowy odrzucają najważniejszy element okupu – jego równowartość za Adama.

PASTOR RUSSELL MA ODMIENNE ZDANIE NIŻ ŚWIADKOWIE JEHOWY

      Pytanie: Świadkowie Jehowy zaprzeczają, że Adam zmartwychwstanie. Skoro Adam miał próbę i upadł, dlaczego ma mieć jeszcze jedną? Dlaczego ma być wzbudzony, skoro upadł w pierwszej próbie?

poprzednia stronanastępna strona