Teraźniejsza Prawda nr 441 – 1995 – str. 56
PODSUMOWANIE NASZEJ PRACY
od 1 XI 1993 roku do 31 X 1994 roku
KORESPONDENCJA Otrzymanych listów i pocztówek – 8.623 Wysłanych listów i pocztówek (włączając przesyłki pierwszej, drugiej i trzeciej klasy) – 52.442 CYRKULACJA LITERATURY Ochotnicza wysyłka Present Truth – 8.085 Prenumerata Present Truth – 11.903 Ogółem Present Truth – 19.988 Ochotnicza wysyłka Bible Standards and Heralds – 90.226 Prenumerata Bible Standards and Heralds – 60.187 Ogółem Bible Standards and Heralds – 150.413 Wykłady Pisma Świętego (oprawa płócienna) – 680 Tom I (w oprawie kartonowej w formie broszur) – 953 Epifaniczne Wykłady Pisma Świętego – 1.140 Fotodrama Stworzenia – 136 Życie — Śmierć — Życie Przyszłe – 407 Śpiewniki – 390 Manny – 602 Książki Poematów – 120 Broszury (Piekło, Spirytyzm, Cienie Przybytku) – 605 Pozostałe broszury – 4.095 Indeksy – 110 Oprawione roczniki czasopism – 231 Inne pomoce do studiowania Pisma Świętego 372 Inne publikacje, Biblie itp. – 529 Wykresy Boskiego Planu, Przybytku i Piramidy – 250 |
Ochotnicza wysyłka broszur – 89.000 Ulotki – 263.000 Listy do osób w żałobie i z Dobrą Nowiną – 50.000 SŁUŻBA PIELGRZYMSKA I EWANGELICZNA Pielgrzymów – 7 Pomocniczych pielgrzymów – 64 Ewangelistów – 78 Zebrań publicznych i półpublicznych – 335 Uczestników – 24.720 Zebrań domowych -. 1.948 Uczestników – 27.521 Przebytych kilometrów – 437.190 FINANSE FUNDUSZ OGÓLNY — Przychody Datki, prenumerata itp. – Saldo z ubiegłego roku (1 XI 1993) – Wpływy ogółem – FUNDUSZ OGÓLNY — Rozchody Pielgrzymi, Ewangeliści, konwencje – Biuro, naprawy, podatki, wyposażenie, drukowanie czasopism, opłaty pocztowe itp. – Rozchody ogółem – Saldo funduszu ogólnego (31 X 1993 r.) – FUNDUSZ KSIĄŻKOWY — Wpływy Datki, sprzedaż książek itd. – Saldo z ubiegłego roku (1 XI 1993 r.) – Przychody ogółem – FUNDUSZ KSIĄŻKOWY — Rozchody Zakup oprawionych roczników czasopism i innych książek – Saldo funduszu książkowego (31 X 1994 r.) – (cdn. Ter.Pr. 1995,84) |
BIOGRAFIA PIELGRZYMA BR. R.E. ARMSTRONGA
(Ukończył on swój bieg 14 lutego)
Brat Ronald E. Armstrong urodził się w Londynie w 1896 roku i w czasie swojej młodości był lojalnym członkiem kościoła anglikańskiego. Jego żywe interesowanie się Biblią doprowadziło go do słuchania licznych z ówczesnych wielkich kaznodziejów i ostatecznie uczestniczył w spotkaniu, na którym prezentowano Fotodramę Stworzenia w londyńskiej Opera House w sierpniu 1914 roku. W rezultacie poznał Boski Plan i opuścił kościół anglikański, by uczestniczyć w zgromadzeniu londyńskiego Przybytku (wówczas miejscu spotkań braci i sióstr).
Jego postawa, jako człowieka uchylającego się od służby w wojsku ze względów religijnych podczas pierwszej części wojny światowej, doprowadziła do utracenia przez niego pracy, przyszłej kariery w bankowości, uwięzienia w Wormwood Scrubbs i innych ośrodkach aresztanckich oraz częstego wykonywania prac służebnych. Po przewiezieniu go do północnej Anglii mógł spotykać się z braćmi w różnych miastach w tamtym rejonie i w krótkim czasie wybrano go na lokalnego starszego. W zamieszaniu jakie nastąpiło po śmierci pastora Russella, gdy powstało wiele podziałów i nowych grup badaczy Biblii, brat Armstrong nadal pozostał gorliwy w studiowaniu prawdy i ostatecznie został nagrodzony dzięki entuzjazmowi pewnych braci walijskich, którzy zaznajomili go z naukami br. Johsona. Radował się, gdy otrzymywał odpowiedzi na liczne kłopotliwe zagadnienia osaczające braci w tym czasie i wiernie podtrzymywał prawdę epifaniczną, często w obliczu licznych sprzeciwów i prześladowań.
Siostra Eunice, jego żona, lojalnie go podtrzymywała w tej pracy dla prawdy i w wysiłkach zapracowania na życie w ciężkich czasach. Nie mógł znaleźć odpowiedniej pracy z powodu zapisu o jego przekonaniach religijnych. Zamieszkał więc w Hyde, prowadząc na początku mały hotelik a później piekarnię. Przez te wszystkie lata wielu braci korzystało z ich gościnności, między innymi również pastorzy Paul S.L. Johnson i Raymond G. Jolly.
Kiedy wybuchła wojna światowa, w swej drugiej części, wielu braci, którzy odeszli od prawdy, okazało ponowne zainteresowanie. Mianowany ewangelistą przez br. Johnsona, br. Armstrong wykonał wspaniałą pracę „zebrań domowych”, usiłując zgromadzić w domu prawdy tych, którzy zbłądzili lub pozostali poza jej postępującym światłem. W ten sposób wielu było przyprowadzonych do Ruchu Epifanicznego i błogosławionych głębszym zrozumieniem teraźniejszej prawdy.