Teraźniejsza Prawda nr 441 – 1995 – str. 56

PODSUMOWANIE NASZEJ PRACY

od 1 XI 1993 roku do 31 X 1994 roku

KORESPONDENCJA
Otrzymanych listów i pocztówek – 8.623
Wysłanych listów i pocztówek (włączając przesyłki pierwszej, drugiej i trzeciej klasy) – 52.442
CYRKULACJA LITERATURY
Ochotnicza wysyłka Present Truth – 8.085
Prenumerata Present Truth – 11.903
Ogółem Present Truth – 19.988
Ochotnicza wysyłka Bible Standards and Heralds – 90.226
Prenumerata Bible Standards and Heralds – 60.187
Ogółem Bible Standards and Heralds – 150.413
Wykłady Pisma Świętego (oprawa płócienna) – 680
Tom I (w oprawie kartonowej w formie broszur) – 953
Epifaniczne Wykłady Pisma Świętego – 1.140
Fotodrama Stworzenia – 136
Życie — Śmierć — Życie Przyszłe – 407
Śpiewniki – 390
Manny – 602
Książki Poematów – 120
Broszury (Piekło, Spirytyzm, Cienie Przybytku) – 605
Pozostałe broszury – 4.095
Indeksy – 110
Oprawione roczniki czasopism – 231
Inne pomoce do studiowania Pisma Świętego 372
Inne publikacje, Biblie itp. – 529
Wykresy Boskiego Planu, Przybytku i Piramidy – 250
Ochotnicza wysyłka broszur – 89.000
Ulotki – 263.000
Listy do osób w żałobie i z Dobrą Nowiną – 50.000
SŁUŻBA PIELGRZYMSKA I EWANGELICZNA
Pielgrzymów – 7
Pomocniczych pielgrzymów – 64
Ewangelistów – 78
Zebrań publicznych i półpublicznych – 335
Uczestników – 24.720
Zebrań domowych -. 1.948
Uczestników – 27.521
Przebytych kilometrów – 437.190
FINANSE

FUNDUSZ OGÓLNY — Przychody
Datki, prenumerata itp. –
Saldo z ubiegłego roku (1 XI 1993) –
Wpływy ogółem –
FUNDUSZ OGÓLNY — Rozchody
Pielgrzymi, Ewangeliści, konwencje –
Biuro, naprawy, podatki, wyposażenie, drukowanie czasopism, opłaty pocztowe itp. –
Rozchody ogółem –
Saldo funduszu ogólnego (31 X 1993 r.) –
FUNDUSZ KSIĄŻKOWY — Wpływy
Datki, sprzedaż książek itd. –
Saldo z ubiegłego roku (1 XI 1993 r.) –
Przychody ogółem –
FUNDUSZ KSIĄŻKOWY — Rozchody
Zakup oprawionych roczników czasopism i innych książek –
Saldo funduszu książkowego (31 X 1994 r.) –
(cdn. Ter.Pr. 1995,84)

BIOGRAFIA  PIELGRZYMA  BR. R.E. ARMSTRONGA

      (Ukończył on swój bieg 14 lutego)

      Brat Ronald E. Armstrong urodził się w Londynie w 1896 roku i w czasie swojej młodości był lojalnym członkiem kościoła anglikańskiego. Jego żywe interesowanie się Biblią doprowadziło go do słuchania licznych z ówczesnych wielkich kaznodziejów i ostatecznie uczestniczył w spotkaniu, na którym prezentowano Fotodramę Stworzenia w londyńskiej Opera House w sierpniu 1914 roku. W rezultacie poznał Boski Plan i opuścił kościół anglikański, by uczestniczyć w zgromadzeniu londyńskiego Przybytku (wówczas miejscu spotkań braci i sióstr).

       Jego postawa, jako człowieka uchylającego się od służby w wojsku ze względów religijnych podczas pierwszej części wojny światowej, doprowadziła do utracenia przez niego pracy, przyszłej kariery w bankowości, uwięzienia w Wormwood Scrubbs i innych ośrodkach aresztanckich oraz częstego wykonywania prac służebnych. Po przewiezieniu go do północnej Anglii mógł spotykać się z braćmi w różnych miastach w tamtym rejonie i w krótkim czasie wybrano go na lokalnego starszego. W zamieszaniu jakie nastąpiło po śmierci pastora Russella, gdy powstało wiele podziałów i nowych grup badaczy Biblii, brat Armstrong nadal pozostał gorliwy w studiowaniu prawdy i ostatecznie został nagrodzony dzięki entuzjazmowi pewnych braci walijskich, którzy zaznajomili go z naukami br. Johsona. Radował się, gdy otrzymywał odpowiedzi na liczne kłopotliwe zagadnienia osaczające braci w tym czasie i wiernie podtrzymywał prawdę epifaniczną, często w obliczu licznych sprzeciwów i prześladowań.

        Siostra Eunice, jego żona, lojalnie go podtrzymywała w tej pracy dla prawdy i w wysiłkach zapracowania na życie w ciężkich czasach. Nie mógł znaleźć odpowiedniej pracy z powodu zapisu o jego przekonaniach religijnych. Zamieszkał więc w Hyde, prowadząc na początku mały hotelik a później piekarnię. Przez te wszystkie lata wielu braci korzystało z ich gościnności, między innymi również pastorzy Paul S.L. Johnson i Raymond G. Jolly.

       Kiedy wybuchła wojna światowa, w swej drugiej części, wielu braci, którzy odeszli od prawdy, okazało ponowne zainteresowanie. Mianowany ewangelistą przez br. Johnsona, br. Armstrong wykonał wspaniałą pracę „zebrań domowych”, usiłując zgromadzić w domu prawdy tych, którzy zbłądzili lub pozostali poza jej postępującym światłem. W ten sposób wielu było przyprowadzonych do Ruchu Epifanicznego i błogosławionych głębszym zrozumieniem teraźniejszej prawdy.

poprzednia stronanastępna strona