Teraźniejsza Prawda nr 388 – 1988 – str. 78
Na co wskazuje werset 18 z Przyp. 4? Jakie prawdy powinno się traktować jako prawdę na czasie? Jakie stanowisko zajmują niektórzy bracia wobec Słowa Pańskiego i wypowiedzi br. R.? Jak ci bracia argumentują swoją wypowiedź? Co jest faktem niezaprzeczalnym?
W czym błądzą bracia, o których mowa powyżej? Z czym można porównać dowodzenia tych braci? Jakie kryteria autor podał w jednym z powyższych akapitów?
Czego nie dowodzi fakt, iż br. R. miał nadzór nad całym skarbcem? Co zrozumieli niektórzy bracia jeszcze za życia br. R.? W jaki sposób te prawdy ogłaszano? Kto może być przykładem?
Co sam Pan obiecał? Czym nie było takie podanie Prawdy? Czy po śmierci br. R. wyniesie ktoś rzeczy stare i nowe ze skarbca?
Jaką autor podaje ilustrację? Jaki jest ciąg dalszy podanej przez autora ilustracji?
Czego nie rozumieją bracia, którzy błądzą na punkcie znaczenia nadzoru br. R. nad skarbcem? Do jakiego okresu ograniczała się działalność br. R.? Jaki był zakres działalności Pana w okresie paruzii?
Na czym nie polegała praca naszego Pastora i dlaczego? Do jakiego okresu należy zgromadzanie członków W.K. i M.G.? Co jest wymagane do przeprowadzenia tej działalności? Czego nie rozumiał br. R.?
Dlaczego br. R. nie rozumiał spraw dotyczących klas W.K. i M.G.? Kiedy br. R. popełniał błędy?
Co zasługuje na podkreślenie? Co br. R. powiedział w lecie 1916 roku?
Co się wydarzyło na konwencji w Dallas 26.10.1916 r.? Co br. R. powiedział dzień przed swoją śmiercią?
Co stwierdził br. R.? Czego dowodzą fakty? Co jeszcze potwierdza, że światło było postępującym światłem nawet po śmierci br. R.? Kto pozostaje w błędzie?
Co wiedzą czytelnicy Ter. Pr.? Jakie publikacje w środowisku badackim potwierdzają takie stanowisko autora?
Z czym pozostaje w zgodzie Ter. Pr.? Jak Ter. Pr. przyjmuje Prawdę paruzyjną? Na podstawie jakiego kryterium autor Ter. Pr. przyjmuje poglądy br. R.? Jak postępuje w przypadku typów i proroctw? Jak postępował br. R., gdy rzeczywistość była różna od jego przewidywań? Co będzie dostrzegalne?
Jakie jest stanowisko Ter. Pr. w sprawach nowych? Co dalej uznaje Ter. Pr.? Gdy prawdy dotyczące klas będą jasne, co uczyni Ter. Pr.? Jakim pewnikom podporządkuje Ter. Pr. swoje nauki? W harmonii z czym musi być interpretowany każdy ustęp lub doktryna biblijna?
Jakie się rodzi pytanie w związku z analizowaniem spraw związanych z Przyp. 4:18? Jak brzmi odpowiedź?
Jakiej prawdy bronił br. R.? Jaki werset stanowi motto sześciu tomów paruzyjnych? Jakiego motta użyłby br. R. dla tomu 7, gdyby go napisał?
Co podaje Brzask za prawdę? Czym jest jednostronność Brzasku?
Co te stosowne fakty dowodzą – po pierwsze, po drugie, po trzecie? W jaki sposób Brzask doszedł do tego błędu?
Na czym polega drugi błąd Brzasku? Co prawda dowodzi na temat Brzasku? Jak Pan odpowie na zastrzeżenia Brzasku?
kol. 1
SPRAWOZDANIE PRZEDSTAWICIELA W POLSCE
Drogi Bracie Hedman: Pozdrowienia w imieniu Zbawiciela. Ps. 119:35.
Każdy rok przybliża nas do upragnionego okresu, który Bóg przygotował w swoim planie dla dobra całej ludzkości. Radujemy się, że nie tylko możemy wypowiadać z nadzieją „Przyjdź Królestwo Twoje”, lecz również analizować wydarzenia i przemiany na świecie w świetle Pisma Świętego potwierdzające wypełnianie się przepowiedni i proroctw w czasie naszego życia, które nas przekonują, iż znajdujemy się u progu Królestwa Bożego.
Z radością pragniemy podnosić wysoko Sztandar Prawdy, aby ona mogła również przenikać ludzkie serca i napełniać je tą szczęśliwością i pokojem, jakie my przeżywamy. W tym celu rozszerzamy naszą działalność wydawniczą i kolporterską. Publikujemy broszurki i gazetki wyjaśniające interesujące tematy biblijne. W stuletnią rocznicę wydania Tomu I w 1886 roku Boski plan wieków, wydrukowaliśmy
kol. 2
go pod koniec 1986 roku w naszym Kraju. Chociaż druk tego tomu był wznawiany wielokrotnie w wielu językach, również i w polskim, przekraczając łącznie dziesięć milionów egzemplarzy, to jednak w Polsce został wydany po raz pierwszy. Wierzymy, że Kraj nasz będzie błogosławiony i wzbogacany duchowymi wartościami zgodnie z słowami Jezusa „Nie samym chlebem człowiek żyć będzie, ale każdym słowem pochodzącym przez usta Boże” (Mat. 4:4).
Praca kolporterską ożywia się stopniowo przez wprowadzanie nowych pozycji wydawniczych i usprawnianie jej przez różnorodne doświadczenia, rozszerzanie jej na nowe zbory oraz wykorzystywanie okresowych możliwości, np. wakacji szkolnych. W tym roku nasza młodzież po konwencjach rozbiła namioty nad jeziorem mazurskim koło Giżycka i zorganizowała pracę kolporterską w okolicy, chodząc od domu do domu. Doświadczenia te przyniosły