Teraźniejsza Prawda nr 388 – 1988 – str. 75
PYTANIA
do artykułu „Co znaczy to wszystko?”
Czego nasz temat wymaga? Szczególnie jakie słowa? Co autor miał na myśli przez „to, wszystko”? Co te słowa znaczą? Co dają one do zrozumienia? Co nasuwa na myśl werset biblijny dodany do tego tematu? Na co wskazuje zaprzeczenie, iż wydarzenia te są znamienne? W czym zrozumienie tych spraw przyniesie korzyść?
Co się działo wśród ludu Bożego po śmierci naszego Pastora? Gdy on jeszcze żył jakie były warunki i jakie przywileje?
Co się zmieniło? Jakie dwa działania można dostrzec od tego czasu? Czego nie czynią już „Stróżowie”? Co wielu z wodzów uczyniło? Jak doświadczenia te można określić?
Jaki charakter dla niektórych mają te wydarzenia? Czego wszyscy nie dostrzegają? Dlaczego spodziewamy się, iż są przez Pismo Święte wskazane? Jakimi są niektóre / nich? Dlaczego muszą być ukazane w Piśmie Świętym? Zacytuj i wyjaśnij werset, który to potwierdza. Jaki musi być stan serca, aby przyjąć ich biblijne wyjaśnienie? Ile kierunków, myśli biblijnych przejawia się w tych wydarzeniach?
Jakie jest pierwsze z tych wydarzeń? Na ile grup i jakie podzielił się lud Boży w 1917 roku? Czemu odpowiada to rozdzielenie? Co przedstawia przyjście Eliasza i Elizeusza do Jordanu? Co przedstawia uderzenie Jordanu przez Eliasza? A co nie uderzenie przez Elizeusza? Co przedstawia chodzenie Elizeusza z Eliaszem? Co przedstawia ich przejście przez rzekę suchą nogą? Kiedy te antytypy wystąpiły? Co jest przedstawione przez chodzenie i rozmawianie Eliasza i Elizeusza po przejściu Jordanu? Co przedstawia w typie przerwanie tych dwóch czynności? Kiedy nastąpił podział? Kto przepowiedział to rozdzielenie? Kiedy to przepowiedział i gdzie jest pokazane?
Co dowodzi o poprawności takiego wyjaśnienia? Jakie cztery wydarzenia to potwierdzają? Co jest typem na te wydarzenia? Dlaczego? Co zgadza się z tym poglądem? Na co Autor już wskazał w tym artykule, a na co zwróci uwagę?
Jakie wydarzenia towarzyszyły rozdzieleniu w typie i antytypie? Co w symbolach biblijnych przedstawiają wozy? Co przedstawia wóz izraelski? Od jakich organizacji Towarzystwo było zawsze ważniejsze? Co przedstawia ognistość wozu? Co przedstawia wóz ognisty?
Jakie jest znaczenie koni w symbolach biblijnych? Co przedstawiają te konie, o których mowa? Co było Dowodem ognistości tych koni? Kogo przedstawiają jeźdźcy? Jak owi urzędnicy kierowali antytypicznymi wozami i końmi? W jakim celu? Co z tego wynikło? Jakimi były w przybliżeniu liczby po obu stronach? Czego antytypem jest ten podział?
Dlaczego ten podział jest antytypem uderzenia Jordanu? Co można powiedzieć o wyjaśnieniu antytypu rozdzielenia Eliasza i Elizeusza? Na co wskazują wszystkie fakty?
Jak owe fakty wpłynęły na redaktorów Strażnicy? Jak na redaktorów P.B.I.? Co potwierdza nieuznawanie powyższego wyjaśnienia?
Jaki jest trzeci dowód zgodności, potwierdzający tę samą myśl? Co symbolizuje okrzyk „Ojcze mój, ojcze mój”? Czego symbolem jest wołanie „wozie Izraelski”? Co w antytypie przedstawia wołanie „jazdo jego”? Czy zaistniał w antytypie ten trzykrotny okrzyk?
Jakie słowo powinno występować w w. 10 zamiast „Co Elizeusz widząc”? Jaka myśl jest zawarta w słowie widział w w. 10 i 12? Dlaczego w w. 10 jest powiedziane „On widział go”?
Co znaczy wyrażenie w. 12 „I nie widział go więcej”? Jakie fakty antytypu możnaby tu przytoczyć?
Co przedstawia rozdarcie przez Elizeusza swoich szat na dwie części? Co przedstawia to, że płaszcz spadł z Eliasza? Co znaczy w antytypie, że Elizeusz płaszcz podniósł?
Co oznacza powrót Elizeusza nad Jordan? Co przedstawia to, że Elizeusz stanął nad Jordanem? Co przedstawia uderzenie Jordanu? Przy pomocy czego Jordan został uderzony? Kiedy nastąpiło uderzenie? Po czym ono nastąpiło? Jakie wydarzenia związane z rozdzieleniem zbadaliśmy? Co one pokazały i czego dowodzą?
Jak można dowieść, kto był antytypicznym Elizeuszem? Jaki to jest dowód? Co przedstawia płaszcz? Jakie trzy główne władze są wyobrażone przez płaszcz? Kto posiadał nad nimi kontrolę po rozdzieleniu? O czym to świadczy?
Co było powodem odrzucenia poglądu br. Russella przez Rutherforda? Dlaczego Rutherford ten pogląd odrzucił? Jakie było stanowisko P.B.I. w sprawie antytypicznego rozdzielenia Eliasza i Elizeusza? Dlaczego P.B.I. ten pogląd odrzuciła? Co potwierdza zajęte przez Rutherforda i P.B.I. stanowisko? Gdzie są podane szczegóły tego typu i jakie artykuły w Ter. Pr. dają wyjaśnienie? Czym było rozdzielenie braci w świetle pytania postawionego przez autora?
Co jest drugim znamiennym wydarzeniem po śmierci pastora Russella? Czemu nie można zaprzeczyć? Co możemy powiedzieć o rewolucjonizmie w Wielkiej Brytanii? Jak br. J. zareagował na rewolucjonizm w Brytanii? Jak postępowało tak zwane „obecne kierownictwo”? Czy powiódł się spisek przekazania władzy Rutherfordowi? Jak postąpili spiskowcy? Jak się zachowali Sturgeon i Ritchie?
Co uczyniła P.B.I. w 1918 roku? Jak zareagował na to br. J.? Jaka jeszcze grupa przejawiała rewolucjonizm? Na czym polegał rewolucjonizm Olsonitów? Co szczególnie atakowali Olsonici? Kto jeszcze się zbuntował i przeciw czemu? Jak zareagował br. J. i inni?
Co przedstawiono w dwóch poprzednich