Teraźniejsza Prawda nr 340 – 1984 – str. 80

      (7) W P `40,13, czytamy: „Na Epifanii … obóz w skończonym obrazie przedstawia poprzednio usprawiedliwionych z wiary, którzy trzymają się okupu i praktykują sprawiedliwość oraz nawróconego Izraela”. („Poprzednio usprawiedliwieni z wiary” są tymi, którzy byli przedtem usprawiedliwieni z wiary „do celów [wyborczych lub Lewickich] Wieku Ewangelii” — E 10,114; porównaj z P `75,13).

      (8) W Ter. Pr. `69,79 (§ 25) jest wzmianka o Przybytku Epifanicznym, „którego Obóz będą stanowić ci, którzy wytrwają w wierze w Jezusa jako swego Zbawiciela i Króla”. Ich wytrwanie w tej „wierze” umożliwia im utrzymanie próbnego usprawiedliwienia dla celów Epifanii!

      Zauważcie, że punkty (4), (6) i (7) wymieniają wyżej nawróconego Izraela. Żydzi muszą być nawróceni, aby mogli być w Obozie Epifanicznym w skończonym obrazie. To znaczy, że jeśli mają być w Obozie Epifanicznym w skończonym obrazie, muszą wierzyć i „wytrwać w wierze w Jezusa jako Zbawiciela i Króla”. Muszą stać się próbnie usprawiedliwionymi. Żyd, bez względu na to jak boi się Boga i pokutuje, bez względu na to jak mocno wierzy w obietnice przymierza Abrahamowego i Mojżeszowego, jest jeszcze „mniej niż próbnie usprawiedliwiony”, jeśli też prawdziwie nie przyjął Jezusa Mesjasza jako Zbawiciela. Jeśli tego nie uczynił, znajduje się jeszcze w stanie Obozu Wieku Ewangelii, lecz nie może być w stanie Obozu Epifanicznego w skończonym obrazie. Aby do niego wejść i pozostać w nim musi prawdziwie przyjąć Jezusa jako Zbawcę i stać się próbnie usprawiedliwionym dla celów Obozu Epifanicznego.

      Powtarzamy, brat Johnson przedstawia to bardzo jasno, mówiąc iż inaczej niż Obóz Wieku Ewangelii, który „jest stanem nieusprawiedliwionego ludu Bożego”, który „nie pokutował serdecznie przed Bogiem i nie rozwijał serdecznie wiary w Jezusa”, ostateczny Obóz
kol. 2
Epifaniczny jest stanem ,,prawdziwie pokutujących i wierzących”. W rzeczywistości pokazuje, że gdy przyjdziemy do skończonego obrazu w Obozie Epifanicznym, nie będzie w nim nikogo z „nieusprawiedliwionego ludu Bożego”. Raczej, w „przystosowywaniu rzeczy” do obozu Epifanicznego w tym czasie, wszyscy z mających stanowisko w obozie Wieku Ewangelii, nieusprawiedliwieni, nominalny lud Boży, „ci, którzy są mniej niż próbnie usprawiedliwieni”, będą usunięci z Obozu Epifanicznego do stanu przedstawionego przez obszar poza Obozem.

      Brat Johnson pokazuje to bardzo jasno w P `40,13, kol. 2, u dołu, gdzie stwierdza: „na Epifanię … w skończonym obrazie … obszar poza obozem przedstawia stan tych, którzy byli w Obozie Wieku Ewangelii lub tych, którzy zostali ekskomunikowani”.

      Brat Johnson rozważał wyrażenie „prawdziwie pokutujący i wierzący”, jako użytą w E 10,209 definicję Obozu Epifanicznego za równoważne z wyrażeniem ,,próbnie usprawiedliwieni” (do celów Obozu Epifanicznego), co jest widoczne z jego definicji próbnego usprawiedliwienia podanej, na przykład, w E 12,696: „Próbne usprawiedliwienie jest aktem Boga, przez który On, ze względu na zasługę Chrystusa, lecz bez aktualnego jej przypisania osobom objętym tym aktem i na ich korzyść, traktuje na razie pokutującego i wierzącego grzesznika, jak gdyby zasługa była mu i na jego korzyść aktualnie przypisana, to znaczy, że traktuje go na razie jak gdyby jego grzechy były aktualnie przebaczone .i jak gdyby on był aktualnie przykryty sprawiedliwością Chrystusa i w ten sposób On przyjmuje go do społeczności z Sobą”.

      Powyższe cytaty z jego pism zupełnie wyjaśniają to, że brat Johnson przedstawił obszernie, jasno i wielokrotnie w Ter. Pr. prawdę na temat próbnego usprawiedliwienia w Obozie Epifanicznym.
P `75, 61.

PSALM 46

1. Przedniejszemu śpiewakowi z synów Korego, na Alamot pieśń.
2. Bóg jest ucieczką i siłą naszą, ratunkiem we wszelkim ucisku najpewniejszym.
3. Przetoż się bać nie będziemy, choćby się poruszyła ziemia, choćby się przeniosły góry w pośród morza.
4. Choćby zaszumiały, a wzburzyły się wody jego, i zatrzęsły się góry od nawałności jego. Sela.
5. Strumienie rzeki jego rozweselają miasto Boże, najświętsze z przybytków najwyższego.
6. Bóg jest w pośrodku jego, nie będzie poruszone; poratuje go Bóg zaraz z poranku.
7. Gdy się wzburzyły narody, a zatrzasnęły się królestwa, Pan wydał głos swój, i rozpłynęła się ziemia.
8. Pan zastępów jest z nami; twierdzą wysoką jest nam Bóg Jakóbowy. Sela.
9. Pójdźcie, oglądajcie sprawy Pańskie, jakie uczynił spustoszenie na ziemi.
10. Który uśmierza wojny aż do kończyn ziemi, łuk kruszy, i oręże łamie, a wozy ogniem pali.
11. Mówiąc: Uspokójcie się, a wiedzcie, żem Ja Bóg; będę wywyższony między narodami, będę wywyższony na ziemi.
12. Pan zastępów z nami; twierdzą wysoką jest nam Bóg Jakóbowy. Sela

poprzednia stronanastępna strona