Teraźniejsza Prawda nr 322 – 1982 – str. 46

lecz jeśli nie zostanie odkryty, to przez to nie będzie objawiony.

      Stąd epiphaneia i apokalupsis są potrzebne w tym samym czasie i są współczesne, jako działalność i jako okres. One nie następują po sobie jako okresy, jak to niektórzy błędnie nauczają.

APOKALUPSIS JEZUSA DZIAŁALNOŚCIĄ I OKRESEM

      W Ew. Łuk. 17:29, 30 jest pokazane, że apocalupsis naszego Pana występuje w Czasie Ucisku: „Ale dnia tego, gdy wyszedł Lot [będący typem jednej sekcji Wielkiej Kompanii] z Sodomy [mistyczny Babilon], spadł jako deszcz ogień z siarką z nieba [zniszczenie, zaczynające się jesienią 1914], i wytracił wszystkie. Takci też będzie w on dzień, którego się Syn człowieczy objawi [apokalupto]”. Że apokalupsis jest okresem — Czasem Ucisku (który rozpoczął się jesienią 1914) — Widoczne jest z 2Tes. 1:7, 8 i także z Rzym 2:5, który odnosi się do niej następująco: „dzień gniewu i objawienia [apokalupsis] sprawiedliwego sądu Bożego”. Apokalupsis jest użyta także w Rzym. 8:19; 1Kor. 1:7; 1Piotra 1:7, 13; 4:13.

      Brat Russell pokazuje jasno, że apokalupsis Jezusa, jak również Jego epiphaneia, jest okresem Czasu Ucisku, w którym w sposób dobitny występuje specjalne odkrywanie, objawianie, osób, zasad i rzeczy, uprzednio skrytych lub zaciemnionych i że dlatego Jezusa apokalupsis i Jego epiphaneia są współczesne, tym samym okresem czasu. Brat Russell czyni to nie tylko w odnośnikach już zacytowanych, które wyszły spod jego pióra, lecz także w innych licznych przykładach. Zauważ użycie przez niego słowa „lub” W wyrażeniu często przez niego powtarzanym, „epiphaneia
kol. 2
lub apokalupsis” (na przykład Z 2975, par. 5; 2979, kol. 2, par. 4; zobacz także Powrót Naszego Panu; porównaj P’32,88, kol. 1; '38,19—26).

CHRYSTUSA BASILEIA LUB KRÓLESTWO

      Z punktu widzenia Milenium, 1000-letniego królowania Chrystusa, Królestwo (Basileia) zaczęło się w 1874 roku (zobacz B i C, itd.). Wielu twierdzi, że zamiast w tej dacie 1000-letnie królowanie Chrystusa rozpoczęło się w jesieni 1914 roku lub w jakimś innym terminie (zbicie tego zobacz w PT Nr 509 i 435). Lecz jesień 1914 roku zaznaczyła koniec Czasów Pogan, w którym Chrystus w wojnie światowej rozpoczął niszczenie królestw tego świata (Obj. 2:26, 27; Dan. 2:35, 44; 7:13, 14, 22, 27) i Babilonu (Obj. 17:16; 18:24).

      Jednakże, basileia (Królestwo), jako okres Wtórego Adwentu Jezusa, jako oddzielny okres Wtórego Przyjścia Jezusa, różny od okresów parusia i epiphaneia lub apokalupsis, nie rozpoczął się w swoim pierwszym początkującym zachodzeniu wcześniej aż dopiero jesienią 1954 roku (E 4,51, 52, 104; Ter. Pr. '32,28, par. 7 i 8; E 5,296; Ter. Pr. '30,44; E 6,454; E 10,114; Dodatek do III Tomu, Ter. Pr. '76,86,) gdy epiphaneia lub apokcalupsis zakończyła się w swoim ograniczonym 40-letnim znaczeniu.

      Wierzymy, że to nie oznacza, aby ziemska faza Królestwa została ustanowiona jesienią 1954 roku, lecz że okres basileia wówczas się rozpoczął, jako osobny okres Wtórego Adwentu Jezusa, w którym, we właściwym czasie, Tysiącletnie Pośredniczące Królestwo będzie ustanowione, po wzbudzeniu ze śmierci Godnych, celem błogosławienia wszystkich niewybranych z ludzkości w czasie Restytucji. (Więcej szczegółów na temat okresów Powrotu naszego Pana zobacz w PT Nr 512,Ter. Pr. '73,7). P '80,12.

INTERESUJĄCE PYTANIA I ODPOWIEDZI

ZMIANA SZAT NAJWYŻSZEGO KAPŁANA

      Pytanie: Czy zmiana szat antytypowego najwyższego kapłana z ofiarniczych szat lnianych na szaty chwały i piękności nastąpiła w tym samym czasie co „zmiana” w zmartwychwstaniu ostatniego członka ciała Chrystusa?

      Odpowiedź: Pierwsza myśl mogłaby skłaniać niektórych do odpowiedzi twierdzącej, lecz troskliwe rozważanie sprawy doprowadzi do odpowiedzi negatywnej.

      Zgodnie z 3Moj. 16, kropienie krwią kozła Pańskiego (w. 15), między innymi rzeczami, poprzedzało złożenie szat lnianych (w. 23). To nam pokazuje w antytypie, że zastosowanie krwi kozła Pańskiego poprzedza złożenie antytypowych lnianych szat ofiarniczych, a my wiemy, że sporo czasu upływa pomiędzy czasem przejścia poza zasłonę ostatniego z kapłanów w dniu 22 października 1950 roku i zastosowaniem zasługi na korzyść świata, podczas którego to czasu, wśród innych rzeczy, Młodociana Godni kończą swój bieg.

      Tak więc Najwyższy Kapłan Świata jest jeszcze w Swych antytypowych szatach lnianych, ponieważ krew antytypowego kozła nie została jeszcze zastosowana i nie zostanie zastosowana dopóki wszyscy Młodociani Godni nie ukończą swego biegu w tym życiu.

      W „Cieniach Przybytku”, str. 130 (ang.), TP '77,73, kol. 2, czytamy: „Ta część służby dnia pojednania, którą Aaron wykonywał w lnianych szatach ofiarniczych stanowi typ tej części służby antytypowego Dnia Pojednania, która należy do Wieku Ewangelii — która nie skończy się tak długo, dopóki Młodociani Godni nie ukończą swojego biegu w tym życiu. Jak pokazano w E 15,252, u góry, TP ’81, str. 27, kol.1, zastosowanie krwi antytypowego kozła nie nastąpi wcześniej, aż po ukończeniu biegu przez wszystkich Młodocianych Godnych: „Wobec Boga zastosowanie będzie uczynione

poprzednia stronanastępna strona