Teraźniejsza Prawda nr 316 – 1981 – str. 37

zabezpieczonych zdeponowaną zasługą, nie będzie żadnych kredytowych pożyczek w Tysiącleciu, ponieważ gdy pożyczka kredytowa może działać i działa w związku z poczytalnym usprawiedliwieniem, poczytalną sprawiedliwością, to nie może działać w związku z aktualnym usprawiedliwieniem, z aktualną sprawiedliwością, tak jak będzie działać podczas Tysiąclecia. Tutaj więc leży różnica pomiędzy przypisaniem a zastosowaniem: w odniesieniu do aktu kupna, pierwsze jest pożyczką kredytową, którą Jezus podejmuje dla użytkowników okupu Wieku Ewangelii, a Ojciec przyjmuje jako poczytalne kupno, natomiast drugie jest bezpośrednim aktualnym kupnem, które Ojciec akceptuje jako kupno świata. W odniesieniu do udzielenia zasługi okupowej, pierwsze jest poczytane jako danie użytkownikom okupu Wieku Ewangelii chociaż nie jest daniem aktualnym, natomiast drugie jest aktualnym udzieleniem zasługi okupu posłusznym ze świata. Oba działania, przypisanie i zastosowanie, w stosunku do Boga są dziełami momentalnymi. W stosunku do człowieka przypisanie jest momentalnym i dla Kościoła jako całości nastąpiło w Zielone Świątki (Dz. 2:38), a dla jednostek momentalnie w sposób próbny, gdy przyjmują Jezusa jako Zbawcę (Rzym. 3:21, 22; 4:1-8), i w sposób ożywiony, gdy w poświęceniu Bóg miał właśnie zamiar przyjąć poświęcenie przez spłodzenie z Ducha (Żyd. 9:24; 10:14) i kontynuował pokrywanie późniejszych grzechów na podstawie zastosowanej do nich pokuty i wiary (1 Jana 2:1, 2), natomiast zastosowanie wobec człowieka będzie stopniowym świadczeniem dzieła, wymagającym pełnego tysiąca lat na jego skompletowanie (1 Kor. 15:23-26). Wobec Boga zastosowanie będzie uczynione momentalnie, i to tuż przed ucztą weselną Baranka, po kompletnej śmierci Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych, którzy są pokryci, pierwsi w sposób ożywiony, ostatni próbnie, przez przypisaną zasługę. Wobec człowieka zastosowanie rozpocznie się od Starożytnych i Młodocianych Godnych przez wzbudzenie ich od umarłych, doskonałych we wszystkich władzach i zachowanie ich w tym stanie, podczas gdy będą stawali się stopniowo doskonałymi w charakterze przez posłuszeństwo w ciągu Tysiąclecia. Wkrótce po zmartwychwstaniu Godnych zastosowanie wobec człowieka rozciągnie się na tych z klasy restytucyjnej, którzy nie wejdą w stan śmierci i będzie ich stopniowo podnosiło fizycznie, umysłowo, artystycznie, moralnie i religijnie, w miarę jak będą posłuszni zarządzeniom Królestwa. Potem, gdy żywi dostatecznie posuną się naprzód w restytucji i poczynią przygotowania do przyjęcia umarłych, następował będzie powrót z grobu pierwszej, potem później, drugiej grupy itd. z odpowiednią przerwą czasową zachodzącą między każdym wzbudzeniem grupy. W miarę jak wzbudzani będą okazywać posłuszeństwo, będą stopniowo otrzymywać zastosowaną okupową zasługę. I tak to będzie trwać aż do końca Tysiąclecia, gdy cała zastosowana zasługa okupowa będzie dana posłusznym,
kol. 2
co w rezultacie doprowadzi ich do zupełnej doskonałości (Obj. 21:4, 5; 22:1-3). Jedynie samowolnie nieposłuszni omieszkają przyswoić wszystko z zastosowanej zasługi. Oni będą umierać wtórą śmiercią po 100 latach niewłaściwego wykorzystania sposobności (Iz. 65:20).

      Okup sugeruje jedynie jedną stronę zbawczego dzieła Jezusa, lecz istnieje tyle stron Jego zbawczego dzieła, ile jest skutków przekleństwa, ponieważ przekleństwo wywarło złe skutki na rodzaju ludzkim z 21 punktów widzenia i dlatego istnieje oddzielny zakres urzędowego dzieła Chrystusa jako Zbawcy dla każdego z tych 21 zakresów przekleństwa. W rozdziale II naszej książki, pod tytułem Biblia, są podane niektóre szczegóły o tych 21 skutkach przekleństwa i o 21 urzędach Chrystusa dla ich uleczenia. Nasze zrozumienie okupu rozjaśni porównanie innych 20 zakresów przekleństwa i dzieł zbawicielskich Jezusa z okupem, jako pierwszym z tych 21 zakresów.. W dziesięciu zakresach zasługa Chrystusa daje bezpośrednio efekty uleczenia i jest podstawą uleczenia w każdym zakresie, lecz czyni to w tych dziesięciu przypadkach z różnego punktu widzenia w każdym przypadku, w którym wywołuje skutek uleczenia, ponieważ Zbawiciel działa każdorazowo w różnym ze Swych urzędów w leczeniu każdego skutku przekleństwa. Dziesięcioma urzędami, w których zasługa Chrystusa bezpośrednio dokonuje uleczenia odpowiednich zarysów zła, są: Odkupiciel, Orędownik, Usprawiedliwiciel, Najwyższy Kapłan, Pośrednik, Ojciec, Król, Lekarz, Pan i Dostawca. Tak więc jako Odkupiciel wykupuje przez Swoją zasługę zniewolony rodzaj ludzki z jego zadłużenia na śmierć. Jako Orędownik czyni zadość przez Swoją zasługę sprawiedliwości przed Boskim sądem za przestępstwa członków Kościoła, skazańców. Jako nasz Usprawiedliwiciel przez Swoją zasługę dostarcza Swej sprawiedliwości na dopełnienie naszych braków pod względem sprawiedliwości. Jako nasz Oblubieniec uwalnia nas od samolubstwa i światowości. Jako nasz Najwyższy Kapłan przez Swoją zasługę czyni pojednanie między Bogiem i nami. Jako nasz Nauczyciel oświeca nas.

      Jako nasz Wyzwoliciel uwalnia nas od szatana jako naszego zwycięzcy. Jako nasz Wódz prowadzi nas do zwycięstwa w naszych walkach z naszą naturą nieprzyjazną wobec sprawiedliwości, świętobliwości i prawdy. Jako nasza Głowa zaopatruje nas w zdolność myślenia, odczuwania i chcenia woli Bożej, której zostaliśmy pozbawieni przez przekleństwo. Jako Pośrednik, przez Swoją zasługę, poręcza Bogu, który nie ufa ludzkości i światu, który z kolei nie ufa Bogu, jednej stronie za drugą, na rzecz Nowego Przymierza w Tysiącleciu. Jako Ojciec świata da życie umierającemu i umarłemu rodzajowi ludzkiemu. Jako Prawodawca da doskonałe prawo pozbawionej prawa ludzkości. Jako Książe Pokoju uspokoi wszystkich stroskanych i zwaśnionych. Jako Król uwolni świat z jego buntowniczości i będzie nad nim panował. Jako Objawiciel dopełni ludzki brak Boskiego objawienia. Jako Boski Wykonawca

poprzednia stronanastępna strona