Teraźniejsza Prawda nr 315 – 1981 – str. 26

PODSUMOWANIE NASZEJ PRACY

od 1 listopada 1979 r. do 31 października 1980 r.

KORESPONDENCJA
Otrzymanych listów i pocztówek – 12.702
Wysłanych listów i pocztówek – 10.120
CYRKULACJA LITERATURY
Ochotnicza dystrybucja Teraźniejszej Prawdy – 933
Prenumerata Teraźniejszej Prawdy – 7.516
Ogółem Teraźniejsza Prawda – 9.449
Ochotnicza dystrybucja Sztandaru
Biblijnego i Zwiastuna – 11.300
Prenumerata Sztandaru Biblijnego – 63.150
Ogółem Sztandar Biblijny i Zwiastun – 74.450
Wykłady Pisma Świętego (oprawa płócienna) – 2.789
l Tom (w papierowej oprawie i w formie broszur) – 725
Epifaniczne Wykłady Pisma Świętego – 706
Foto-Drama Stworzenia (oprawa płócienna) – 427
Życie – Śmierć – Przyszłość – 220
Śpiewniki – 370
Manny – 595
Książki Poematów – 235
Broszury (Piekło, Spirytyzm, Cienie Przybytku) – 642
Broszury: Żydowskie Nadzieje i Perspektywy, Nauki “Św. Jehowy” i RSV, AI, GT, HUD, PYR, BA itd – 6.635
Indeksy – 55
Inne publikacje, Biblie itd. – 2.121
Razem książki i broszury – 15.520
Karty Boskiego Planu, Przybytku i Piramidy – 119
Ochotnicza dystrybucja broszur – 179.594
Ulotki – 620.755
Listy do osób w żałobie – 27.550

SŁUŻBA PIELGRZYMSKA
Pielgrzymów – 8
Posiłkowych pielgrzymów – 71
Ewangelistów – 73
Zebrań publicznych i półpublicznych – 376
Uczestniczących w nich – 15.380
Zebrań domowych – 2.604
Uczestniczących w nich – 41.606
Przebytych mil – 207.250

FINANSE
FUNDUSZ OGÓLNY
Przychody
Datki, Prenumerata itd. – $ 223.608,24
Saldo z ubiegłego roku – $ 1.201,33
Ogółem przychody – $ 224.809,67
Rozchody
Pielgrzymi, Ewangeliści, Konwencje – $ 29.348,45
Biuro, literatura, praca w innych krajach,
nieruchomość, fundusz amortyzacyjny itd. – 194.262,46
Ogółem rozchody – $ 223.610,91
Saldo ogólnego funduszu – $ 1.198,76
FUNDUSZ KSIĄŻKOWY
Przychody
Datki, sprzedaż książek itd. – $ 18.313,13
Saldo z ubiegłego roku – $ 15.142,84
Ogółem przychody – $ 33.455,97
Rozchody
Manna, broszury itd. – $ 29.297,50
Saldo funduszu książkowego – $ 4.158,47

CHRYSTUS – JEGO OKUP

(ciąg dalszy z Ter. Pr. Nr 313 TP 1980,95)

      To przyprowadza nas do rozpoznania sofistyki uniwersalistów na temat doktryny pojednania, którą oni prezentują z dużą perwersją, jako prawdopodobnie ich główny dowód na uniwersalizm. Prawdopodobnie używają w tym zakresie słowa “pogodzenie” raczej, preferując je wobec słowa “pojednanie”, ponieważ to ostatnie słowo widocznie bardziej wykazuje ich sofistykę w tym przedmiocie. Słowo “pojednanie” zakłada, że dwie strony są z sobą wzajemnie poróżnione, że są w stosunku do siebie nieprzyjazne, ponieważ z takiego czy innego powodu, nie są z siebie zadowolone. Pojednanie jest dziełem doprowadzającym je do wzajemnej przyjaźni przez usunięcie z ich drogi rzeczy powodujących wzajemnie niezadowolenie i przez wywoływanie w skutkach takich rzeczy, które przyprowadzają obie strony do wzajemnego zadowolenia z siebie. Stosując to w odniesieniu do Boga i człowieka widzimy, że oni nie są zadowoleni z siebie: Bóg nie jest zadowolony z człowieka z powodu jego grzechu a człowiek nie jest zadowolony z Boga z powodu Boskiej świętości. Nieprzyjaźń w Bogu została wywołana przez grzech Adama i została zwiększona przez dalszy grzech człowieka, a w człowieku została ona wywołana przez wprowadzenie Boskiego karania za grzech i domaganie się od człowieka posłuszeństwa wobec Boskiego prawa, co spowodowało niezadowolenie grzesznego człowieka. Przeto wzajemne pojednanie w tych zarysach składa się

poprzednia stronanastępna strona