Teraźniejsza Prawda nr 309 – 1980 – str. 32

      Uwaga! Pytania od par. 120-132 dotyczą części artykułu zamieszczonego w nin. 309 numerze Ter. Pr.

      (120) O czym mówi. Księga Rut 1:1, 2? Kogo Elimelech przedstawia? W jakim to było czasie? Co spotkało jego antytyp? Jak to jest pokazane w typie? Jaki jest antytyp Noemi? Jaki Mahalona i Cheliona? Jaki Ruty i Orfy? Zdecydowanie Ruty? Czy ci poświęceni byli oświeceni Duchem? Co wskazuje na to, że M.G. nie byli spłodzeni z Ducha?

      (121) Co przedstawia emigracja Noemi i Ruty do Izraela? Kogo przedstawia zamożny Booz? Jak to potwierdza Obj. 5:12? Jaki jest antytyp gorliwego zbierania przez Rutę pokłosia na polu Booza? Jaki jest antytyp Booza poślubiającego Rutę? Jaki jest antytyp zostania ojcem Obeda? Co to przedstawia, ze Obed stał się źródłem pociechy dla członków Wielkiej Kompanii? Czy ten obraz obejmuje Poświęconych Obozowców Epifanii (zobacz 3Moj. 19:33,34; P '66,73, par. 4)? Nawiasem mówiąc, o czym można tu wspomnieć? Co podaje Ter. Pr. ’34, str. 4 i ’70, str. 28? Nad jakimi ustępami zastanowimy się obecnie?

      (122) Jaki opis znajdujemy w Księdze Daniela 3? Jak brat Russell wyjaśnia znaczenie obrazu z Dan. 3 w Z 5755, kol. 2 par. 4, 5? Jak wyjaśnia w Z 2495, par, 10 do 2496, par. 2? Co można powiedzieć o obu zastosowaniach tego obrazu?

      (123) Co nie jest przypadkowe? Co przedstawiają trzej hebrajscy młodzieńcy? Co ich antytypy musiały przezwyciężać? Do czego takie postępowanie prowadziło? Szczególnie kiedy?

      (124) Jakie dwie rzeczy wskazują, że te trzy klasy żyły obok siebie przy końcu wieku? Co oznacza imię Sadrach i o czym przypomina? Jak to potwierdza 1Piotra 2:9? Co oznacza imię Mesach i jaką klasę przypomina? Jak to potwierdza Obj. 19:9? Co oznacza imię Abednego i na jaką klasę wskazuje?

      (125) Co jeszcze w tym obrazie jest znaczące? Gdzie te imiona są podane? Co oznacza imię Ananiasz i co ono przywodzi na myśl? Co oznacza imię Misael i na co ono wskazuje? Jaki tekst to potwierdza? Co oznacza imię Azariasz i kogo przedstawia?

      (126) Do czego odnosi się wylanie Ducha „w one dni” według Joela 2:29 i Dz. 2:18? Jakie klasy otrzymały go w Wieku Ewangelii? Kogo przedstawiają „słudzy”? Jak to potwierdza Ew. Łukasza? Kogo przedstawiają „służebnice”? Co pokazuje 2Kor. 6:17, 18? Co znaczy wyrażenie z Joela 2:28 „A potem”? Co wówczas nastąpi? Kiedy? Z jakim wynikiem? Kto będzie szczególnie błogosławiony?

      (127) Z jakich dwu klas będą się składać synowie Chrystusa? Kto jest włączony do drugiej z tych klas? Kto będzie należał do córek Chrystusa? W jakim znaczeniu w tym artykule jest użyte słowo Tysiąclecie? Co po otrzymaniu Ducha te wszystkie klasy będą robić? Jak to potwierdzają teksty? Kogo przedstawiają „starcy”? Jaka będzie ich działalność? Co te „sny” oznaczają? Jak to potwierdza Obj. 20:12? Kogo przedstawiają „młodzieńcy”? Jaka będzie ich działalność? Co ich widzenia oznaczają?

      (128) Jak te cztery wybrane klasy przedstawia Joela 2:28, 29? Co te klasy oraz pokutujący, upadli aniołowie będą stanowić? Jak tutaj jest przedstawiona Wielka Kompania?

      (129) Co Habak. 3:17, 13 także wyraźnie odróżnia? Co przedstawia drzewo figowe? Jak to potwierdza Łuk. 21:29? Co przedstawiają winnice? Jaka różnica występuje u Jana 15:1? Co przedstawia owoc oliwy? Co przedstawiają „role”? Jak to potwierdza Mat. 13: 38? Jaka klasa powstanie z tej „roli”? Kogo przedstawiają „owce”? Kogo przedstawia „bydło”? Kogo przedstawia Abakuk? Co antytypowy Abakuk będzie mówił (wg w. 18 i 19)? Co jest odroczone w pośredniczącym Królestwie?

      (130) Do kogo odnoszą się „winnice”? Do kogo lewici? Jak pokazani w typie? Jakie antytypowe winnice” są tu wymieniane? Dlaczego te „winnice” nie wydały owoców uznanych przez Boga? Co, być może, jest największą przeszkodą dla nich w przynoszeniu owoców? Pomimo jakich czterech ważnych nauk Pisma Świętego wielu wodzów Prawdy twierdzi, że drzwi wysokiego powołania są nadal otwarte?

      (131) Gdzie występuje wielkie, związane przysięgą Przymierze Abrahamowe? Ile rodzajów nasienia wymienia ten tekst? Jakie jest pierwsze nasienie? Jakie jest drugie nasienie?

      (132) Co pokazuje 1Sam. 2:21? Jaki jest typ Sary i Izaaka? Jak to potwierdza Gal. 4:22-31? Co przedstawia Sara, jako matka? Co przedstawia Rachel? Jakich klas? Przez kogo w poszczególnych przypadkach przedstawionych? Co przedstawia Anna? Wymień pierwszą klasę? Jaki jest typ tej klasy? Z kim koresponduje Samuel? Jaka jest druga klasa? W kim pokazana? Z kim ta klasa koresponduje? W kontraście do kogo? Kogo przedstawiają następni (prócz Samuela) synowie Anny? Jakiej jeszcze, trzeciej klasie matkuje antytypowa Anna? W jakim typie klasa Młodocianych Godnych jest pokazana? Co przedstawia każda z córek oddzielnie? Wierni Młodociani Godni z ruchu Epifanii i pozostałych grup jak są przedstawieni w skończonym obrazie tysiąclecia? Gdzie podano więcej informacji o Annie i jej dzieciach?
(cdn.)

poprzednia stronanastępna strona