Teraźniejsza Prawda nr 309 – 1980 – str. 28
Jak potwierdzone? Jak jest przetłumaczone w Diaglocie greckie słowo „mały”? Do jakiej klasy ono prawdopodobnie się odnosi? Jako do kogo? Dlaczego Wielka Kompania jest przez Boga uznana za wyższą klasę? Na co zdaje się wskazywać rodzajnik określony przed wyrazem „mali” i „wielcy”? Jakie dziewiąte wydarzenie jest wymienione, jako mające miejsce w czasie trąbienia siódmej trąby? Jak to potwierdza tekst Obj. 11:18? Z jakich klas składają się ci „co psują ziemię”? Jak to potwierdzają teksty w każdym przypadku? Co te wydarzenia jasno pokazują? A co pokazuje dziesiąte wydarzenie? Kiedy ono nastąpi? Jak to potwierdzają teksty?
(50) Co przedstawia dziedziniec przybytku na Wiek Ewangelii? Co to znaczy? Z jakich lewitów się składa? Kogo ci lewici kolejno przedstawiają? Gdzie są opisani? Jaka klasa została objawiona na dziedzińcu epifanicznym? Z jakich lewitów się składa? Gdzie jest opisana? Jak są rozsegregowani w skończonym obrazie? Gdzie są opisani?
(51) Jakie klasy przedstawiają lewici na tysiącletnim i potysiącletnim dziedzińcu? Gdzie to jest pokazane? Kogo Gersonici nie mogą przedstawiać? Bo pierwsze, z jakiego powodu? Jak potwierdzają teksty? Po drugie, z jakiego powodu? Jak potwierdzają teksty? Po trzecie, z jakiego powodu? Jak potwierdzają teksty?
(52) Jakie ustępy obecnie rozważymy? Gdzie znajduje się jeden z tych ustępów? Co on opisuje? W jakim typie ich ludzka natura jest przedstawiona?
(53) Kogo przedstawia najwyższy kapłan wyznający grzechy nad głową kozia Azazela? Co Bóg łaskawie uczynił?
(54) Co stanowi typ najwyższego kapłana wypuszczającego kozła Azazela? Jakimi dwoma sposobami tego dokonał Najwyższy Kapłan świata? Co prowadzenie kozła do bramy dziedzińca przedstawia? Co przedstawia przejście przez bramę i oddanie go przygotowanemu człowiekowi? Co przedstawia prowadzenie kozła na puszczę i pozostawienie go? Gdzie są podane szczegóły na ten temat? Czego ten obraz nie pokazuje?
(55) Czego dowodzi stwierdzenie Apostoła w 1Kor. 5:5? Co oznacza zniszczenie ciała? Co duch oznacza? Co pokazuje 1Tym. 1:20?
(56) Do kogo odnosi się Ps. 107:1-9? Do kogo wiersze 10-16? Do kogo wiersze 17-22? Do kogo wiersze 23-31? Do kogo odnosi się w. 32? Do kogo Wiersze 33-38? Do kogo wiersze 39, 40? Do kogo w; 41? Do kogo w. 42? Do kogo w. 43? Jak to potwierdzają teksty?
(57) Jak jest przedstawiona Wielka Kompania w Ps. 107:10? Z jakiego powodu? Z jakim wyjątkiem? Co oznacza, że radą Najwyższego pogardzili?
(56) Co pokazuje Ps. 107:12? Wiersz 13? Wiersz 14? Wiersz 15? Wiersz 16?
(59) Go przedstawia 4Moj. 8:5-26? Jaki jest jej typ w zastosowaniu epifanicznym? Jakie trzy rzeczy są wymienione, jako wypełniające ich stosowne oczyszczenie? Jak to potwierdzają teksty?
(60) Co podaje 2Moj. 12:43-49? Jakiego zarządzenia ono jest typem? Co właściwie przetłumaczony w. 43 stwierdza? Co tym samym podaje? Jakie dwie klasy wyszczególnia wiersz 45? Co to kolejno przedstawia?
(61) Czego typem jest obrzezka? Jak to potwierdzają teksty? Kogo obrzezani przedstawiają? Co przedstawiają wiersze: 44, 47-49? Kogo przedstawiają urodzeni w ziemi? Kogo przedstawiają kupieni słudzy obrzezani? Co ich oczyszczenie oznacza? Co pokazuje 4Moj. 8:5-22? Co przedstawia kupienie tych sług? Jak to potwierdzają teksty?
(62) O czym powinno się tu wspomnieć w związku z poświęceniem się przed 1914 rokiem? Z jakiego punktu widzenia? Co w związku z tym było bardzo ważne?
(63) Co powinni uczynić ci, którzy poświęcili się po 1914 r. a przed 1954 r.? Czym jest w rzeczywistości to powtórne poświęcenie? O czym jeszcze należałoby tu wspomnieć? Czego to jednak nie oznacza? Co można powiedzieć o wielu z nich? Kto nie będzie miał udziału w nagrodzie tej klasy? Jak to potwierdza E 4,146, 147? Kogo przedstawiają obrzezani obcy? W jakim znaczeniu oni są obcymi? Jaka klasa jest w tym zobrazowana? Gdzie są podane szczegóły? Czy Poświęceni Obozowcy Epifanii są zaliczeni do tych „obcych” (zobacz Ter. Pr. ’71, str. 60, kol. 1, pytanie u dołu; str. 85, kol. 1, pyt. 1)?
(64) Co opisuje Mal. 3:1-3? Do jakiego czasu odnoszą się wiersze 1 i 2? Co to jest „Dzień przyjścia jego”? Dzień „gdy się on okaże”?
(65) Co wydarzyło się w tych dwóch okresach? Z jakiego powodu? Jakie pytania dotyczą tych okresów? Co dokonywał Jezus w umysłach Swego ludu? Co jeszcze On czynił? Jakie dwie klasy są wymienione, jako oczyszczone? Co te klasy mogą spełniać, po oczyszczeniu?
(66) Co jest tym „wielkim domem” z 2Tym. 2:20? Jak to potwierdzają teksty? Z kogo ten dom się składał? Co przedstawiają naczynia złote? Co srebrne? Co przedstawiają naczynia drewniane? Co gliniane? Co przedstawiają naczynia „niektóre”? Jak to potwierdza tekst? Co przedstawiają naczynia „ku zelżywości”? Jak więc tutaj jest przedstawiona klasa Wielkiej Kompanii?
(67) O czym podobnie świadczy 1Kor. 3:11-15? Co ten tekst pokazuje? Co podkreśla w. 11? Ile klas podczas Wieku Ewangelii budowało na Chrystusie? Jak to czyniła pierwsza? Jak druga? Co Bóg z tego powodu zarządził? Dlaczego? Jak to tekst potwierdza? Co tę klasę spotka? Jak ta potwierdzają teksty?
(68) Co jest także jasno pokazane w innych tekstach Pisma Świętego? Co uczyniło Maluczkie Stadko? Jak to potwierdzają teksty? Do czego dopuścili członkowie Wielkiej Kompanii? Jak to pokazuje Obj. 7:14? Z jakiego powodu członkowie W.K. zaniedbali się? W jakim stanie się przez to znaleźli? Co można powiedzieć o członkach W.K. w Prawdzie? Na co powinniśmy zwrócić staranną uwagę? Co nasz Pan ostatecznie powie? Jak to potwierdzają teksty? Co o nich mówi Apostoł Juda?
(69) Jaki obraz podaje Ew. Mat. 7:24-27? Kto jest mądrym mężem? Kto głupim? Jakimi trzema środkami fundament obu klas został wypróbowany? Co miało miejsce w przypadku Maluczkiego Stadka? Co w przypadku Wielkiej Kompanii? Gdzie są podane szczegóły na ten temat?
(70) Kogo przedstawiają ci, co mieli trąd częściowy i się z niego oczyścili? Gdzie w Biblii występuje opis trądu? Co jest przedstawione przez trąd pokrywający całe ciało? Gdzie opisany? Co przedstawia trąd w postaci opuchliny? Gdzie opisany? W postaci wrzodu? Gdzie opisany? W postaci sparzeliny? Gdzie opisany? Trąd na głowie? Gdzie opisany? Trąd na szatach? Gdzie opisany? Trąd w domach? Gdzie opisany?