Teraźniejsza Prawda nr 297 – 1978 – str. 32
[doskonałego charakteru] Bożej [fakt grzechu, jest uniwersalnym]. A bywają usprawiedliwieni darmo z łaski jego przez odkupienie, które się stało w Chrystusie Jezusie [ustęp ten pokazuje, że nie będziemy mieli ożywionego usprawiedliwienia dopóki nie będziemy w Nim, to jest w poświęceniu. Następnie Apostoł pokazuje, jak Boska sprawiedliwość jest zadowolona]. Którego Bóg wystawił ubłaganiem [ubłagalnia – sprawiedliwość] przez wiarę we krwi Jego, ku okazaniu sprawiedliwości Swojej przez odpuszczenie przedtem popełnionych grzechów w cierpliwości Bożej. Ku okazaniu sprawiedliwości swojej w teraźniejszym czasie, na to, aby on był sprawiedliwym i usprawiedliwiającym tego, który jest z wiary Jezusowej”. Tak przebiegając myślowo przez ten długi ustęp widzimy ten sam tok argumentacji, że sprawiedliwość Boga jest zadowolona z ceny, która jest płacona.
Zwróćmy uwagę na list do Rzym. 4:2-8: „Cóż tedy, rzeczemy, odnośnie Ojca Abrahama? Uwierzył Bogu, i przyczytano mu to [jego wiarę] za sprawiedliwość. A robiącemu zapłata nie bywa przyczytana podług łaski, ale podług długu. Nierobiącemu zaś [niewypełniającemu doskonale Zakonu], lecz wierzącemu w tego, który usprawiedliwia niepobożnego, przyczytana bywa wiara jego za sprawiedliwość. Jako i Dawid powiada, że błogosławieństwo człowieka jest, któremu Bóg przyczyta sprawiedliwość bez uczynków, mówiąc: Błogosławieni, których odpuszczone są nieprawości, a których zakryte są grzechy. Błogosławiony mąż, któremu Pan grzechu nie przyczyta”. Święty Paweł w liście do Rzym. 10:4 podaje tę samą myśl: „Albowiem koniec zakonu jest Chrystus ku sprawiedliwości każdemu wierzącemu”.
kol. 2
On kończy go dla wierzących z Żydów, a nie dla każdego Żyda. W 1Kor. 1:30 daje nam tę samą myśl: „Który się nam stał od Boga … sprawiedliwością”. Do Filip. 3:9 podana jest ta sama idea: „Nie mając sprawiedliwości mojej, tej która jest z zakonu, ale tę, która jest przez wiarę [wierność – sprawiedliwość] Chrystusową, to jest sprawiedliwość z Boga [jej źródła], która jest przez wiarę”. Przeto widzimy, że szósty i siódmy fakt, wykazując cenę okupu jako odpowiednią cenę, jest biblijną doktryną usprawiedliwienia przez wiarę obecnie i tym, co wydarzy się jako coś podobnego temu, w następnym wieku, ponieważ gdy wówczas okup będzie zastosowany za świat, rodzaj ludzki będzie uwolniony od grzechu Adamowego i wyroku wracając z grobu bez potępienia (Rzym. 5:18, 19).
(8) Ósmym faktem jest: Przez nasze usprawiedliwienie z wiary mamy obecnie pokój z Bogiem. Święty Paweł do Rzym. 5:1 mówi: „Będąc tedy usprawiedliwieni z wiary, pokój mamy z Bogiem przez Pana naszego Jezusa Chrystusa”. Usprawiedliwienie zdejmuje z nas Boską dezaprobatę odziedziczoną po Adamie (Efez. 2:3) i powoduje nasz wzrost, w sensie Jego pochwały, coraz więcej do pokoju z Jego sprawiedliwą wolą, którą, zamiast uważać jako ciężar, rozwijamy coraz więcej w miłości. Ono przywraca nas do Boskiej społeczności, w której był Adam zanim zgrzeszył. Stąd, przeciwdziałając skutecznie utracie społeczności, sprowadzonej na nas przez Adama, ono potwierdza okup jako odpowiednią cenę, którego zasługa w pełni je uskutecznia znosząc dług i uwalniając dłużnika, usuwając nieprzyjaźń.
(c.d.n.)
KONWENCJE W 1978 ROKU
1. Warszawa – 8, 9 i 10 lipca
2. Lublin – 11, 12 i 13 lipca
3. Leżachów – 15, 16 i 17 lipca
4. Wrocław – 19, 20 i 21 lipca
5. Poznań – 23 i 24 lipca
6. Łódź – 25, 26 i 27 lipca