Teraźniejsza Prawda nr 288-289 – 1976 – str. 80

w 1874 r. (Mat 25:1-6). Pierwsza część drugiego posiłku częściowo składała się z prawd wymienionych w poprzednim paragrafie. 40 dni podróżowania przedstawiają 40 lat żęcia (Z ’08, na górze 223 str.), które zakończyło się w 1914 r., a po którym nastąpił 19-miesięczny okres pokłosia. Fakty wymienione w poprzednim paragrafie dowodzą, że rok 1874 jest początkiem pracy żęcia z punktu widzenia drugiego przebudzenia się i posiłku antytypowego Eliasza.

      (4) Okrzyk o północy (Mat. 25:6) jako pierwsza wspólna praca żęcia, poprzedzona 21/2 letnią indywidualną pracą żęcia, rozpoczął się w kwietniu 1877 r., dokładnie w środku 155-letniej nocy – 1799 do 1954 – dowodząc, że praca żęcia rozpoczęła się przed kwietniem 1877 roku.

      (5) Fakty przedstawione w dniu przypowieści o groszu nauczają tej samej myśli, ponieważ one między innymi rzeczami pokazują, że Jezus pobudził naszego Pastora do rozpoczęcia pracy w winnicy w październiku 1874 roku.

      (6) Opis o ukoronowanym Żniwiarzu i Jego pracy (Obj. 14:14-16) dowodzi, że żęcie rozpoczęło się w 1874 roku. Złota korona jako symbol przedstawia Boski autorytet Króla (Z '11,120, kol. 1, par. 3). Jezus otrzymał ten autorytet tuż przed Swoim drugim przyjściem (Psalm 45:4,5). Ostry sierp jest Prawdą paruzyjną. Powód, dla którego ,,podobny Synowi człowieczemu” był proszony, aby żął jest następujący: „gdyż tobie przyszła godzina, abyś [pierwsze 412/3 roku z 1000 lat] żął”. W Boskich żniwach czas żęcia wskazuje na wykonywanie pracy żęcia. Stąd czas żęcia i praca żęcia występują współcześnie. Ta godzina, rozpoczynająca się z 1000-letnim dniem, miała miejsce od października 1874 r.; wówczas rozpoczęło się żęcie, ponieważ Bóg jest punktualny. Kiedy następuje przewidziany przez Niego czas dokonania jakiejś rzeczy, On ją wykonuje nie zwlekając (Abak. 2:3). To odpowiada na twierdzenie, że czas żniwa, a nie praca żniwa, rozpoczął się w 1874 roku. Krzyk anioła: „Zapuść sierp twój a żnij” przedstawia modlitwy ludu Bożego zasyłane do Niego o zesłanie i błogosławienie tego, co okazało się, iż jest Prawdą paruzyjną, a to rozpoczęło się przed pierwszymi przedstawieniami tych prawd. Zapuszczanie sierpa rozpoczęło się, jak pokazano wyżej, jesienią 1874 r., stąd w tym roku rozpoczęło się żęcie. W tym miejscu powinna być udzielona przestroga: nie pomieszajmy posiadania korony, Boskiego autorytetu
kol. 2
Króla, z wykonywaniem tego królewskiego autorytetu. Jezus posiadł ten autorytet przed Swoim drugim przyjściem (Psalm 45:4, 5) a posiadając go rozpoczął w 1874 r. żąć, w trzy i pół roku przed rozpoczęciem przez Niego wykonywania tego królewskiego autorytetu, przez odrzucenie Babilonu i wzbudzenie śpiących świętych w kwietniu 1878 r. – Iz. 52:7.

      (7) Fakty obficie dowodzą, że żęcie postępowało od października 1874 do kwietnia 1878 roku. Proces żęcia oznacza dwie rzeczy: (1) że sierp Prawdy żniwa jest w użyciu, (2) że ścina łodygi z ziarnem, tj. oddziela je od miejsc ich wzrostu. Poniższe fakty dowodzą, że te dwie rzeczy wykonywały się od października 1874 roku: (a) W czasie, który mamy pod rozwagą następujące prawdy żniwa były proklamowane w rozmowach, wykładach i studiowaniu Biblii: ,,Śmiertelność duszy”, „Śmierć, a nie męki wieczne, karą za grzech”, „Okup”, „Restytucja”, „Czas, sposób i cel powrotu naszego Pana”, „Wybór Kościoła”, „Tysiącletnie panowanie Chrystusa”, „Przyszła próba”, „Trwałość ziemi” itd., itd. (b) W dodatku do ustnego proklamowania tych prawd w wymienionych latach, poniższe publikacje te same prawdy w tym samym czasie zaniosły do wielu za pośrednictwem kart drukowanych, np. takie broszurki, jak: „Cel i sposób powrotu naszego Pana”, napisana przez naszego Pastora, wydana i rozpowszechniona w 1875 r. i „Trzy Światy”, napisana przez p. Barboura, rozpowszechniana od kwietnia 1877 r. oraz periodyk miesięczny „Zwiastun poranku”, wydany przez braci Barboura, Russella i Patona, nauczający między innymi w wydaniu styczniowym 1876 roku, że drugie przyjście naszego Pana zupełnie prawdopodobnie miało miejsce około października 1874 roku. (c) W wyniku tej propagandy wymienionymi prawdami pozyskano setki braci, którzy odłączyli się od Babilonu. W ten sposób, przez sierp Prawdy, tj. żęcie, które postępowało od 1874 r., ziarna pszenicy zostały oddzielone od łodyg, na których wyrosły. (d) Ponadto fakt, że istniała pewna liczba zborów ludu Prawdy, utworzonych w tych latach dowodzi, że dokonywał się drugi proces żniwa, tj. wiązanie w snopy. W Allegheny, Pa, istniał zbór, drugi w Rochester, N.Y. i trzeci w Almont, Mich., czwarty w Danville, N.Y. oraz tu i ówdzie istniały mniejsze grupy braci. (e) Fakt, że wówczas podczas Wielkanocy 1875 roku rozwinęło się przesiewanie nie ugruntowanych jednostek, odpowiadające pierwszemu oczyszczeniu przez Chrystusa świątyni (Jan 2:13-17), wśród zawiedzionych braci

poprzednia stronanastępna strona