Teraźniejsza Prawda nr 287 – 1976 – str. 54
naszej istoty oraz z wszelkim upodobaniem i jednością uczuć możemy to umieścić w naszej ocenie. Uczyńmy to głównym pokojem w naszym domu miłości, wspaniałym domu, wyposażmy go dobrze i starajmy się ciągle w nim mieszkać. Miejmy ten frontowy pokój jako salon jedynie dla Boga.
OCENA JEZUSA
Tuż za tym pokojem wybudujemy inny, tak długi lecz nie zupełnie tak szeroki. Ten drugi pokój przedstawia upodobanie w naszym drogim Odkupicielu i odczuwanie z Nim z całego naszego serca, umysłu, duszy i siły ze względu na doskonałą harmonię Jego charakteru z dobrymi zasadami. Charakter naszego drogiego Zbawiciela także jest doskonały w mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy. Chociaż ten fakt zachodzi, to jednak Jego doskonałość w tych szczegółach nie występuje na tak wielką skalę jak doskonałość Ojca.
Nie mówimy tego z ujmą dla Zbawiciela, lecz nie jest to możliwe, aby ktokolwiek inny mógł mieć taką doskonałość jak Ojciec. Nasz Zbawiciel jest wyrażeniem obrazu Ojca, ale obraz nigdy nie dorównuje oryginałowi. Charakter Ojca jest najchwalebniejszy we wszechświecie, lecz nasz Pan ma charakter tak bliski równości z charakterem Ojca, jak tylko, stworzenie może mieć w porównaniu z charakterem Swojego Stworzyciela. To jest powodem dlaczego dajemy Bogu największy pokój w naszym domu miłości i budujemy inny nie zupełnie tak duży dla Jezusa. On jest podobny do Ojca, chociaż Jego charakter nie jest zupełnie tak wielki. On jest doskonały rzeczywiście, lecz Jego władze nie mają całkowicie tego samego wymiaru jak Ojca. Dlatego mądrość Boga jest większa, sprawiedliwość Boga jest większa, moc Boga jest większa, miłość Boga jest większa od tychże Pana Jezusa. Chociaż to musi być powiedziane, to jednak jest dużo miejsca dla wszelkiej oceny jaka jest możliwa do okazania drogiemu Zbawicielowi.
Pamiętamy, że Oblubienica przedstawiona jest w Pieśniach Salomonowych jako mówiąca o Jezusie. Obsypawszy Go kolejno wyrażeniami czułych słów i chwały, gdy już nie była w stanie uzewnętrznić dalszych szczegółów, podsumowuje swoje uczucia w słowach: „A wszystek jest pożądany” (Pieśni 5:16)! Z pewnością możemy powiedzieć o naszym Panu Jezusie, że On jest wszystek pożądany, wszystek zachwycający! Chcemy budować ten
kol. 2
pokój upodobania w Jego charakterze i jedności z nim w naszym wspaniałym domu i stale tam mieszkać.
OCENA DLA BRACI
W tyle za tym pokojem na pierwszym piętrze będziemy budować trzeci pokój, o wiele mniejszy od poprzedniego chociaż jego długość biegnie wzdłuż całej szerokości domu. Użyjemy go do przedstawienia miłości do braci w formie oceny ich charakterów. Bracia w odróżnieniu od Ojca i Syna mię mają jeszcze doskonałych charakterów. Tak długo jak będą w ciele nie będą mieli absolutnej doskonałości. Mają obecnie osiągnąć doskonałą miłość, ale nie jest to. absolutna doskonałość. Doskonała miłość oznacza biblijną miłość do Ojca, do Chrystusa, do braci, do świata i do naszych nieprzyjaciół. Nie oznacza ona absolutnej doskonałości, ponieważ doskonałość nie może być osiągnięta w ciele, ale miłość doskonała jest osiągana, gdy zdobywamy biblijną miłość do naszych nieprzyjaciół. Mamy kochać braci i odczuwać z nimi, ale to upodobanie i współczuwanie nie będzie niezmącone. Miłość jaką mamy do Ojca i Syna oraz nasze upodobanie w Nich i odczuwanie z Nimi jest niezmącone. Opierając się o miłość do dobrych zasad nie znamy niczego w Nich, co mogłoby zamącić nasze upodobanie w Nich i jedność serca z Nimi, ponieważ Oni są absolutnie doskonali. W ten sposób pojmujemy, dlaczego ten pokój dla braci jest mniejszy. Jednakże jest dużo dobrego w braciach, w których mamy rozkoszować się i z którymi odczuwamy jedność, ponieważ bojują „on dobry bój wiary”; ich wole poddane są Jego woli; ćwiczą i praktykują wiarę w Chrystusa jako ich Zbawiciela; nienawidzą grzechu a miłują sprawiedliwość; pokutowali za przeszłe grzechy i poszukiwali harmonii z Bogiem; rosną, coraz więcej na podobieństwo Ojca i Syna; rozkoszują się w dobrych zasadach; cierpią dla sprawiedliwości; czuwają i modlą się oraz rozkoszują się w studiowaniu, praktykowaniu i głoszeniu Słowa. Oni będą pomagali w obaleniu wszelkiego zła, wprowadzeniu wszelkiego dobra, w dawaniu światu sposobności do życia, w podnoszeniu posłusznych do doskonałości a wiernych do wiecznego życia, ku chwale Boga i Chrystusa. Ponieważ dobre zasady stanowią dla nas rzecz zachwycającą, doznajemy świętej przyjemności w braciach i odczuwamy jedność z tymi, którzy zgodnie z wymienionymi rzeczami w dużej