Teraźniejsza Prawda nr 285-286 – 1976 – str. 18

„KAMIEŃ OBRAŻENIA I OPOKA OTRĄCENIA”
„Oto kładę w Syonie kamień obrażenia i opokę otrącenia, a wszelki który wen wierzy, nie będzie pohańbiony” (Rzym. 9:33).
O, dla każdego, który słyszy poselstwo Ewangelii Jezus jest albo skałą zbawienia, pewną podstawą lub opoką otrącenia, kamieniem, o który się potyka. W Ew. Mat. 11:6 Jezus powiedział: „A błogosławiony jest, który się nie zgorszy ze mnie”.
Dlaczego wszyscy borykający się pod przekleństwem grzechu i śmierci bywają zgorszeni z powodu Chrystusa i potykają się o naukę o Jego przyjściu na ziemię, staniu się ciałem oraz śmierci za Adama i jego plemię w celu spłacenia Boskiej Sprawiedliwości ich długu i uwolnienia ich samych? Dlaczego świat raczej nie cieszy się z tej chwalebnej dobrej nowiny i nadziei życia wiecznego?
Jednym z powodów jest uważanie Ewangelii Chrystusowej, przez mądrych intelektualistów tego świata, za głupstwo. Oczywiście, oni nie mówią, że Jezus był głupim człowiekiem. Głupstwo takiego stwierdzenia byłoby zbyt ewidentne. Ale poselstwo Ewangelii, twierdzenia Jezusa i wierzących Chrześcijan o Nim zgodne z Biblią, oni odrzucają jako dziwaczne i głupie. Jak to miało miejsce w czasach Św. Pawła (Dz.Ap. 17:18), tak i dzisiaj
kol. 2
przemądrzali intelektualiści odrzucają prostotę Chrystusa i to Onego ukrzyżowanego (1Kor. 1:23; 2:2). To jest zbyt proste, zbyt niezwykłe, zbyt obce dla ludzkiego rozumowania i dlatego z ich punktu widzenia niemożliwe do uwierzenia i przyjęcia jako faktyczne. „Albowiem mowa o krzyżu tym, którzy giną, jest głupstwem” (1Kor. 1:18).
Liczne osoby o „wielkiej wiedzy”, które szczycą się wieloma tytułami występującymi przy ich nazwiskach kpią na samą myśl, że Jezus urodził się nie mając ludzkiego ojca, a co ich zdaniem jest nienaukowe i absurdalne. Zaprzeczają oni śmierci Chrystusa jako skutecznej dla zbawienia miliardów ludzi i zaprzeczają też Jego zmartwychwstaniu z śmierci jako niedorzecznemu. A kiedy ludzie bez tytułów i specjalnych świeckich listów uwierzytelniających wyjaśniają prostym, elementarnym sposobem filozofię Okupu i jak Jezus z łaski Bożej za wszystkich śmierci skosztował i „dał samego siebie na okup za wszystkich, co jest świadectwem czasów jego” (Żyd. 2:9; 1Tym. 2:6), to wtedy w dumnych sercach mądrych tego świata bywają