Teraźniejsza Prawda nr 282-283 – 1975 – str. 93
do wiecznego życia, ponieważ zasługa okupu Jezusa nie była i jeszcze nie jest dostępna dla usunięcia potępienia Adamowego z nich, a co jest rzeczą niezbędną dla takiej próby. Chociaż Godni nie są na próbie do życia, to niemniej jednak w srogiej próbie okazują wierność w wierze i w sprawiedliwości, aczkolwiek nie rozwijają się na podobieństwo Chrystusowe do doskonałości. To w ich ludzkich charakterach jest odłożone do Tysiąclecia. Jednak w tym życiu oni potrzebują rozwijać charaktery skrystalizowane w wierze i sprawiedliwości, aby nadawali się do objęcia urzędu książąt w Tysiącleciu.
Ale ten stopień rozwoju charakteru nie będzie wystarczający, aby stanąć na ostateczną próbę do życia. Wszechstronny rozwój charakteru będzie wymagany dla takiej próby, a to będzie tysiącletnim rozwojem charakteru, który oni osiągną pod Nowym Przymierzem, gdy będą w ten sposób stawali się doskonałymi (Żyd. 11:39, 40). Nastąpi to w związku z ich służbą jako Książęta i Lewici, iż oni staną się tak doskonałymi. W miarę jak obowiązki i przywileje ich stanowiska Książąt i służba lewicka będą powiększały się w wielkich wymaganiach charakteru, to będą oni potrzebowali większego rozwoju charakteru, aby podołać tym wymaganiom, aż w końcu te wymagania będą potrzebowały doskonałego charakteru, by je wypełnić. Widzimy więc, że coraz więcej rozwinięte charaktery będą wymagane od Godnych, aby uzdolnić ich do coraz bardziej odpowiedzialnych obowiązków i przywilejów, w miarę jak Tysiąclecie będzie posuwało naprzód rodzaj ludzki ku doskonałości pod opieką Godnych. Kiedy ich ludzkie charaktery będą zupełnie udoskonalone i wypróbowane, to będzie im przyznane prawo do doskonałego życia ludzkiego.
W „zmartwychwstaniu żywota”, klasa Chrystusowa ma pierwszego lub głównego rodzaju zmartwychwstanie na Boskim poziomie. Wielkie Grono drugiego rodzaju zmartwychwstanie na duchowym poziomie, niższe od Boskiego poziomu a Godni trzeciego rodzaju, doskonałe człowieczeństwo w fizycznych, umysłowych, artystycznych, moralnych i religijnych władzach oraz stanowisko książąt na ziemi na początku Tysiąclecia, jako lepsze zmartwychwstanie. Udział Godnych w zmartwychwstaniu żywota, kiedy oni powstaną z grobów, dowodzi, że będą oni doskonałymi we władzach; ponieważ zmartwychwstanie na ludzkim poziomie oznacza restytucję, doskonałość Adamową. Nie oznacza to jednak doskonałości charakteru,
kol. 2
ale doskonałość władz. Chociaż Adam posiadał doskonałe władze, to jednak nie rozwinął doskonałego charakteru, aczkolwiek posiadał on nierozwinięte usposobienie ludzkie, które w zasadzie Godni rozwinęli w tym życiu, rozwijając doskonałą wolę — intencje w sprawiedliwości ludzkiej. Oni więc są „mężami sprawiedliwymi udoskonalonymi w ich duchu [czyli usposobieniu]” (Żyd. 12:23; E. tom 15,384).
Powinniśmy być starannymi, aby nie mieszać prawa do życia, które jest jedną rzeczą, z prawem do wiecznego życia, które jest drugą rzeczą. Adam posiadał prawo do życia, które byłoby wieczne, gdyby przez posłuszeństwo wykazał, że zasługuje na życie wieczne. Tak samo sprawa przedstawia się z Godnymi. Kiedy powstaną od umarłych w zmartwychwstaniu żywota, to będą mieli prawo do życia, ale tylko przez Pośrednika. Oni nie będą mieli swoich własnych praw życiowych, ponieważ nie ma takich praw oprócz tych, które są uznane przez Ojca i Sprawiedliwość. Chociaż oni mają Boskie uznanie i podobają się Bogu, to jednak On nie dał im wiecznego życia; choć będą się podobali Pośrednikowi, to jednak nie odda On ich Ojcu, Sprawiedliwości aż przy końcu Wieku Tysiąclecia (1Kor. 15:24).
Musimy pamiętać, że Bóg jest „sędzią wszystkich” (Żyd. 12:23). Skoro tylko On ich przyjmie, to będą oni stali na tym samym stanowisku jakie zajmował Adam, gdy był doskonały. Ale tak jak Adam musiał być wypróbowany, tak podobnie cały świat rodzaju ludzkiego będzie musiał przejść próbę w tym samym stanie doskonałości, w jakim znajdował się Adam. Gdy rodzaj ludzki, włączając Godnych, będzie zupełnie udoskonalony pod Nowym Przymierzem, to Boska sprawiedliwość wypróbuje go, czy zasługuje na życie wieczne przed udzieleniem mu tego życia. Jest to „dar Boży… w Jezusie Chrystusie, Panu naszym” (Rzym. 6:23). Rozumiemy, że Godni udoskonaleni i wynagrodzeni prawem do życia ludzkiego będą spłodzeni z Ducha w Małym Czasie, a gdy okażą się wiernymi, to będą zmienieni w istoty duchowe nie w Boskiej naturze, ale w naturze podobnej do natury aniołów. P’69,30.
JUDASZ, SPŁODZENIE Z DUCHA I WTÓRA ŚMIERĆ
Pytanie: Jeżeli tylko ci, którzy posiadali błogosławieństwa wymienione do Żyd. 6:4, 5, włączając spłodzenie z Ducha, mogli być na próbie do życia w Wieku Ewangelii, to jak to