Teraźniejsza Prawda nr 279-280 – 1975 – str. 34
(rozgniewał się na nie Mojżesz) aż do odrzucenia ich od Swojej specjalnej łaski. Miało to miejsce w przesiewaniu każdego okresu. We wszystkich sześciu okresach lud Pański badał i przyswajał sobie Słowo Boże (zbierali to na każdy dzień rano [dosłownie co rano], w. 21) stosownie do potrzeby każdego (według tego, co mógł zjeść) Słowo Boże przeważało tak długo jak było na czasie, ale w czasach doświadczenia i pokusy żadna nowa prawda nie przyszła na czas, aby mogli się ostać, ponieważ Bóg chce, by siła wypływająca z poprzednio będącej Prawdy na czasie była wypróbowana, dlatego żadna prawda na czasie nie nastąpiła, by udzielić im siły do stawienia czoła w tej próbie i pokusie (zagrzało słońce, tedy ono topniało, Mat. 13:6, 21). Podczas szóstego okresu Filadelfii niezwykle duża ilość Prawdy stała się na czasie (dnia szóstego zbierali … po dwa gomer, w. 22), tak jak można to widzieć między innymi rzeczami z faktu, że dziesięć z dwunastu szafarskich prawd oraz wiele prawdy zbijającej stało się wówczas na czasie. Co więcej, wszystka poprzednia Prawda na czasie z czterech poprzednich okresów była zrozumiana w szóstym okresie, jak również wiele prawd z pierwszego okresu. Wiele więc Prawdy przeważało w tym okresie, a lud Pański w jego wodzach i członkach badał (zbierali) ją z Biblii. Wodzowie w członkach gwiezdnych, w ich specjalnych pomocnikach i w wodzach utratnikach koron donieśli o tym fakcie naszemu Panu przez ich wykłady i pisma (książęta … oznajmili to Mojżeszowi).
ODPOCZYNEK OD WSZELKIEJ SPEKULACJI
(9) Nasz Pan oświadczył tym wodzom (który im rzekł, w. 23), że według Słowa Pańskiego, które się wówczas stało jasne (co mówił Pan), Tysiącletni Sabat, którego pierwszym okresem był okres Laodycei, już nadszedł i że miał to być okres odpoczynku od pracy, która się poprzednio podobała Panu, ale że w okresie następującym po okresie Filadelfii bezpośrednie badanie Biblii będzie uważane dla wszystkich za spekulację z wyjątkiem naszego Pana i Jego specjalnych mówczych narzędzi (odpoczniecie… Panu jutro będzie). Stąd wodzowie mieli przygotować na piśmie sprawy doktrynalne (pieczenie) i praktyki (warzcie), które miałyby odpowiednią wartość nie tylko na okres Filadelfii, ale również na okresy Laodycei i Restytucji. Szczególnie przez umieszczenie tych spraw na piśmie, miały one być
kol. 2
zachowane na późniejsze czasy (cokolwiek zbędzie … zachowajcie do jutra). W zgodzie z tą myślą nasz Pastor użył różnych pism z okresu Filadelfii dla celów paruzyjnych, np. historycznych dzieł kościoła Mosheima, hebrajskiego, chaldejskiego i greckiego konkordansu Englishmana, Diaglotta, męczenników Foxa itd., tak jak i my również używamy ich i innych dzieł filadelfijskich dla celów Epifanii, jak również zbieramy główne dzieła kapłańskie i lewickie z Wieku Ewangelii dla obecnego i tysiącletniego użytku, a co miało być czynione według nauki w. 23, 32. Wodzowie więc i członkowie Kościoła przez nich prowadzeni z okresu Filadelfii zachowali stosowne dzieła literackie na późniejszy użytek, a które w Boskiej opatrzności okazały się, że należą do okresów Laodycei i Tysiąclecia (zostawiali tedy ono na jutro, w. 24), tak jak na to wskazał Jezus przez Boskiego Ducha i opatrzność (jako był rozkazał Mojżesz). Stosowne pisma o postępowaniu nie zepsuły serc ludu Bożego siódmego okresu ani ich nie zepsują (nie ześmierdło się), one też nie skażą jego umysłów (robak nie był w nim).
(10) W ciągu okresu Laodycei Jezus nakazał i w ciągu okresu Tysiąclecia również nakaże ludowi Pańskiemu, by przyswajał sobie prawdy z czasów Filadelfii (mówił Mojżesz: Jedzcież to dziś, w. 25) bo nie ma on w ciągu żadnego z tych dwóch okresów badać bezpośrednio Biblię, albowiem od wszystkich było wymagane oprócz wyżej wymienionych wyjątków, by przez wzgląd na Pana, odpoczywali od takiego badania podczas pozafiguralnego Sabatu (dziś sabat Panu). Jezus oświadczył i nadal będzie oświadczał przez cały ten Sabat, że żadna Prawda nie będzie znaleziona w ten sposób podczas tego siódmego dnia (dziś nie znajdziecie tego na polu). W ciągu poprzednich sześciu okresów Kościoła przez bezpośrednie badanie Biblii lud Boży doszedł do Prawdy przy pomocy mówczych narzędzi Pańskich, to nawet było prawdą w okresie efeskim, w czasie obecności i działalności Apostołów (Jan 5:39; 1Kor. 14:26), a szczególnie w okresie filadelfijskim (przez sześć dni zbierać to będziecie, w. 26); Pan jednak zapewnił nas (2Moj. 19:21-25), że w okresie Laodycei i Tysiąclecia takiego badania nie powinno się czynić, ponieważ żadna Prawda nie będzie wówczas znaleziona w ten sposób (dnia siódmego sabat … nie będzie weń manny). Możemy być pewni, że zamiar Pański w tej sprawie jest mądry, sprawiedliwy i miłujący; np. wiedział On, że przez spekulację bracia dostarczą okazji diabłu, by wnieść do ludu Pańskiego wszelkie rodzaje błędów.