Teraźniejsza Prawda nr 279-280 – 1975 – str. 30

ZSUMOWANIE PRACY W POLSCE

od 1 października 1973 r. do 30 września 1974 r.

KORESPONDENCJA
Otrzymanych listów i pocztówek – 786
Wysłanych listów i pocztówek – 1091
CYRKULACJA LITERATURY
Teraźniejsza Prawda – 18000
Cienie Przybytku – 15
Broszur o naukach „Świadków Jehowy” – 10
SŁUŻBA PIELGRZYMSKA
I EWANGELICZNA
Pielgrzymów – 2
Pielgrzymów posiłkowych – 41
Ewangelistów – 21
Zebrań publicznych i półpublicznych – 645
Uczestników tych zebrań – 39 068
Zebrań domowych – 2 529
Uczestników tych zebrań – 34 574
FINANSE
Przychody
Datki – zł 245 492,09
Za literaturę, sprzedaż książek itd. – zł 75.186,00
Saldo z ubiegłego roku – zł 81.315,97
Ogółem zł 401.994,06
Rozchody
Teraźniejsza Prawda – zł 64.565,10
Pielgrzymi i Ewangeliści – zł 1700,00
Wydatki biurowe – zł 7811,50
Inwestycja – zł 191.412,00
Ogółem – 265.488,60
Saldo – zł 136.505,46

kol. 1

PODRÓŻ DO GÓRY SYNAJ

(E. tom 11, rozdział 5) 2Moj. 15:22—19:15

MARA. ELIM. MANNA. RAFIDYM. JETRO. SĘDZIOWIE. PRZED PRZYMIERZEM NA GÓRZE SYNAJ

      Tak już zauważyliśmy, jest dwojakie doświadczenie przy Morzu Czerwonym: rzeczywiste wyzwolenie, które nastąpi w Tysiącleciu i przypisane wyzwolenie w usprawiedliwieniu z wiary, które należy do Wieku Ewangelii. Z punktu widzenia tego przypisanego wyzwolenia prowadzenie Izraelitów przez Mojżesza od Morza Czerwonego przedstawia prowadzenie pozafiguralnego Izraela przez naszego Pana w Wieku Ewangelii do doświadczeń Wieku Ewangelii, ponieważ maszerowanie od Morza Czerwonego do góry Synaj i Przymierza Zakonu przedstawia postęp ludu Bożego w Wieku Ewangelii od Zielonych Świątek aż do Królestwa Tysiącletniego i Nowego Przymierza (ruszył… od morza, 2Moj. 15:22; następnie będą podawane tylko wiersze tego rozdziału). Natychmiast po Zielonych Świątkach Kościół wszedł w styczność z twierdzami (Sur [twierdza broniąca Egipt]) imperium Szatana, tak jak one były przedstawione w kościelnictwie żydowskim i w pogańskich świeckich i religijnych zarządzeniach. W zasadzie Kościół stawiał czoło tym samym warunkom przez większą część piątego, przez cały szósty i na początku siódmego tysiącletniego dnia historii ludzkiej (trzy dni). W początkowej części siódmego
kol. 2
tysiącletniego dnia [począwszy od r. 1872] przeważał wielki brak czystej i smacznej Prawdy oraz obecność gorzkich doświadczeń (nie znaleźli wody); ponieważ w tym czasie przeważały nauki takie, jak np.: trójca, nieśmiertelność, wieczne męki, zupełne przeznaczenie niewielu do życia, a wielkiej większości do wiecznych mąk, próba ograniczona do obecnego życia, sądny dzień jako dzień wyroku, itd., itd. z wynikającymi z tego bardzo smutnymi doświadczeniami, które rzeczywiście były gorzkie (przyszli do Mara [gorzki] … nie mogli pić … gorzkie … imię … Mara, w. 23).

      (2) Te gorzkie doktryny i doświadczenia spowodowały wiele szemrania wśród ludu Pańskiego, w którym on przez swoją postawę i czyny obciążał naszego Pana odpowiedzialnością za te błędy i za te gorzkie doświadczenia (szemrał lud przeciw Mojżeszowi, w. 24) i narzekał, że nie mógł zaspokoić swego pragnienia i w sposób naganny zapytywał się, jakie nauki i doświadczenia powinien przyjąć (cóż będziemy pić). Nasz Pan Jezus wiedząc, że Bóg był jedynym Źródłem i Dawcą potrzebnej Prawdy i stosownych doświadczeń, przedstawił tę sprawę Bogu (wołał do Pana, w. 25), który wskazał naszemu Panu Jezusowi na ofiarę

poprzednia stronanastępna strona