Teraźniejsza Prawda nr 261-262 – 1972 – str. 18

MYŚLI NA OKRES PAMIĄTKOWY
Postąpimy dobrze, jeśli w miarę zbliżania się do okresu Wielkanocy, zastanowimy się nad jej znaczeniem. Pewien profesor wyższej uczelni, wykładając o ,,religii” powiedział, że chrześcijanie mają komunię ,,pamięci Ostatniej Wieczerzy”. Nie rozumiejąc sprawy przedstawił ją błędnie. Nasz Pan określił istotę rzeczy właściwie – powiedział: „To czyńcie na pamiątkę MOJĄ” (Łuk. 22:19). Uczestnictwo w komunii jest tym co my czynimy, lecz przedmiotem naszej pamięci jest Chrystus i to co On uczynił. „Albowiem Baranek nasz Wielkanocny za nas ofiarowany jest, Chrystus. A tak obchodźmy święto” (1Kor. 5:7, 8; 11:23-26).
Kiedy ktoś wydaje przyjęcie urodzinowe, tort urodzinowy może być na stole. Goście ten tort jedzą. Centrum uwagi jednak nie tort stanowi, ale raczej ten, co obchodzi uroczystość urodzin. Kiedy tort jest pokrojony i jedzony, nie o nim goście mają pamiętać, lecz o tym, którego urodziny są obchodzone.
Pamiątkowe emblematy zajmują także miejsce na stole. My jednak nie celebrujemy chleba i kielicha. Nie obchodzimy wieczerzy – nie, nawet „ostatniej” wieczerzy – lecz śmierć Pana. „Albowiem zapłata za grzech jest śmierć”, i „Chrystus umarł za grzechy nasze według Pism” (Rzym. 6:23; 1Kor. 15:3). W ten sposób On nas teraz zbawia od potępienia grzechu, a ostatecznie zbawi nas od mocy i skutków grzechu do wiecznego żywota.
kol. 2
Z tego powodu wszystko co ma związek z obchodzeniem Pamiątki ma nam przypominać, że jesteśmy zbawieni przez śmierć Jezusa, przyswajając sobie usprawiedliwienie przez wiarę, dzięki Jego złamanemu ciału i przelanej krwi. Przaśny chleb przypomina nam o Jego ciele złamanym za nas, a sok winnej macicy przypomina nam o Jego doskonałej żywotnej krwi wylanej za nas. Razem przedstawiają, że Jego doskonałe ludzkie życie zostało złożone na ofiarę aż do śmierci, jako cena okupu – równoważna cena – za Adama i rasę, która była w jego biodrach, kiedy zgrzeszył i stracił życie dla siebie i swojej rasy. Fakt, że my jemy prawdziwy chleb i pijemy literalny sok wywiera wrażenie i między innymi rzeczami może wskazywać, że śmierć Jezusa była rzeczywistą, że wyrok śmierci na grzeszników jest literalny, a życie, którego się spodziewamy także jest rzeczywiste.
Dla tych, którzy jasno zdają sobie sprawę z tego, że „karą za grzech jest śmierć” i że okupem złożonym za wszystkich przez naszego drogiego Odkupiciela przez Jego śmierć było Jego życie, Jego krzyż zawsze musi być centralnym punktem zainteresowania, z którego emanują wszystkie nasze nadzieje przyszłego życia. Wszyscy tacy ocenią przywilej obchodzenia umierającej miłości, odkupującej miłości, wytrwałej miłości, potężnej miłości,