Teraźniejsza Prawda nr 255-256 – 1971 – str. 36

1914 r., jako oddzielnych i różnych od paraleli dyspensacyjnych. Podczas gdy te paralele od października 29 r. do kwietnia 33 r. i od października 1874 r. do kwietnia 1878 są równoległościami, to paralele od kwietnia 33 r. do października 69 r. (gdy równoległości Żniwa kończyły się, dyspensacyjne równoległości trwały jeszcze prawie cztery lata dłużej) i od kwietnia 1878 r. do października 1914 r. (gdy równoległości Żniwa kończyły się, dyspensacyjne równoległości trwały jeszcze prawie cztery lata) nie są równoległościami. W równoległościach Żniwa przez cały czas akty łaski muszą być porównywane z aktami łaski, a akty gniewu z aktami gniewu, tylko w odniesieniu do prawdziwego Chrześcijańskiego Kościoła. Podczas gdy w żydostwie akty gniewu muszą być porównywane z aktami gniewu od kwietnia 33 r. do lipca 73 r., a w chrześcijaństwie od kwietnia 1878 r. do lipca 1918 r., nie będąc wcale aktami łaski w stosunku do nich w równoległych dyspensacjach, w granicach stosownych serii lat. Z faktu, że pierwsze przyjście Chrystusa w 29 r. odpowiada Jego drugiemu przyjściu w 1874, a Jego zmartwychwstanie w 33 r. odpowiada zmartwychwstaniu w 1878 r. śpiących świętych, wnioskujemy, że to co nasz Pan czynił w Żniwie Żydowskim od 33 r. i dalej w stosunku do prawdziwego Kościoła i żydostwa, odpowiada temu co czynili Jezus i Kościół poza zasłoną w Żniwie Ewangelii w stosunku do prawdziwego Kościoła w ciele i w stosunku do chrześcijaństwa. Nie powinniśmy jednak porównywać czynności dotyczących żydostwa od 33 r. do 69 r. 7, czynnościami dotyczącymi prawdziwego Kościoła tak w duchu jak i w ciele od 1878 r. do 1914 r. Powyższe rozważania, jeśli będą przestrzegane, będą powstrzymywać przed zasadniczymi nadużyciami, którym te równoległości były poddane.

      Wiele paraleli branych pod uwagę przez braci Jana i Mortona Edgarów, prócz paraleli żniw i dyspensacji rozważanych w ich książce, z pewnością zasługuje na staranne zbadanie. Wydawca podczas lata 1914 r. prześledził wypełnienie paraleli 2520 lat, której główne zarysy właśnie przedstawił czytelnikom. W latach od 1915 r. do 1918 r., a szczególnie wiosną i latem 1915 r. i wiosną 1918 r. starannie obserwował wydarzenia Wojny Światowej i stwierdził, że zarysy gniewu dyspensacyjnych równoległości, wypełniały się zawsze według czasu księżycowego Jerozolimy w latach od 70 r. do 73 r., w datach podanych przez Józefusa. Te obserwacje wykazały, że alianci korespondują z Żydami, a siły państw centralnych z Rzymianami w wojnie rzymsko-żydowskiej,
kol. 2
prowadzonej w latach od 70 do 73 r. Z tego powodu daty (wg czasu księżycowego w Jerozolimie) działalności, przewagi lub na odwrót cierpień Żydów, przedstawiały o 1845 lat później w tych dniach (wg czasu księżycowego w Jerozolimie) działalność, przewagę lub odwrotnie cierpienia aliantów. Także daty działalności, przewagi lub też cierpień Rzymian przedstawiały o 1845 lat później w tych dniach (wg czasu księżycowego w Jerozolimie) działalność, przewagę lub cierpienia sił państw centralnych. Tuż po wypełnieniu prawie wszystkich równoległości 1915 r. Wydawca na konwencji od 5 do 12 września w Hershey przedstawił naszemu Pastorowi niektóre równoległości dotyczące lat 70 i 1915, podkreślając fakt, że prawdopodobnie równoległość będzie postępować do lata 1918 r. Pastor był zadowolony z poparcia dalszymi dowodami jego poglądu dotyczącego równoległości dyspensacyjnych.

      Daty i wydarzenia od wczesnej wiosny 70 r. do wczesnego lata 73 r. zaczerpnęliśmy z „Wojny Żydowskiej” Józefusa a odpowiednie daty i wydarzenia od wczesnej wiosny 1915 r. do wczesnego lata 1918 r. zaczerpnęliśmy z 12-ej edycji Encyclopedia Britannica, tomy 30—32, z haseł zatytułowanych: Karpaty, bitwy; Caporetto, bitwa; Dunajec-San, bitwy; Kampanie frontu wschodnio-europejskiego; Narew, bitwy; Niemen, bitwy; Brześć Litewski, bitwy; Serbskie kampanie; Kampanie frontu zachodniego. Wykorzystaliśmy także następujące hasła o wojnie europejskiej, podane w Encyclopedia Americana, tom 28: ,,Militarne operacje frontu zachodniego” i „Kampanie włoskie”. Datowanie dla obu paraleli było zgodne z czasem księżycowym w Jerozolimie, jaki miał miejsce w latach 70—73. Natura tego przypadku, dla wydarzeń w latach 1915—1918, wymagała tego samego czasu. Tylko w jednym miesiącu Nisan w 1918 r. żydowski kalendarz różnił się od opartego na nowiu księżyca w Jerozolimie i wówczas data nowiu księżyca w Jerozolimie wprowadziła korektę zgodnie z wydarzeniami w 1918 r., polegającą na przesunięciu o jeden dzień wcześniej dni tego miesiąca w kalendarzu żydowskim. Tak więc jak już było wykazane poprzednio w przypadku równoległości 2520 lat, równoległości 1845 lat wskazują, że Bóg teraz oblicza miesiące księżycowe według nowiu księżyca rozpoczynającego się w Jerozolimie. W równoległościach jest to widoczne, że odkąd w obu paralelach, 2520 lat i 1845 lat, czas w Jerozolimie był czasem pierwszych członów obu paraleli tj. Jerozolimy w 607 przed Chr. i w latach 70—73 R.P. Dla jasności sprawy i lepszej pomocy dla czytelników przedstawiamy równoległości w równoległych kolumnach;

poprzednia stronanastępna strona